Möykkäsin kaksi päivää jarruja, päivän sähkövikoja ja ei kun leimalle.
Sillain hauska että säädin jarrut ihan vaan hallinlattialla perstuntumalla ja kun ajettiin jarrut niin eroa oli vain 6%. Miksi maksaa raskoneelle siitä aina satasia ?
@Lerssinen
Minä kun tuunaan MiTon jarruja niin pitää olla varovainen kun pää just ja just mahtuu pyöräholviin. Joko takaraivo tai leuka saa kipeää, mutta Lerssinen näyttää mahtuvan oman autonsa pyöräholviin kokonaan . No, lelut koon mukaan
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Laitoin 9-3:een penkkien väliseen konsoliin kahden usb:n latauspistokkeen. Se toimii siten, että virrat tulee päälle normaalisti ajovirran mukaan. Lisäksi konsolissa on katkaisija, josta saa jatkuvan virran päälle puhelimien lataamista varten auton ollessa sammutettuna. Jälkikasvua tässä ehkä eniten ajattelen, mutta on joskus omakin puhelin ollut niin tyhjänä esim. metsällä ollessa, että on kätevää jättää puhelin laturiin autoon vaikkapa evästauon ajaksi. Aika kätevä, sanoisin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
^Törkkää sinne syöttöpiuhan väliin powerbankki, jolle sähkö tulee vaan kun autossa on virrat päällä. Pankki ja luuri latautuu jos autossa on virrat päällä, kun taas virrat poikki puhelin latautuu pankista eikä mahdollista auton akun tyhjenemistä pitkälläkään vahingolla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Liian hieno olis tommonen. Valot kuitenkin palaa virtanapissa ja latauspistokkeessa, jos se on päällä. Testasin virrankulutuksen pöydällä. Laturi lepotilassa kuluttaa noin 13mA (käytännössä ledin virrankulutus) ja yhtä puhelinta ladatessa meni noin 0,6A ja kahta ladatessa 1,2A.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Juha96 kirjoitti:Ei vissiin koskaan kannattaisi korjata sellaista mikä ei ole kunnolla rikki.
Tonnarin jarrut on ottaneet tosi hyvin ja katsastuksessakin melkein nollaerot. Kesärenkaita vaihtaessa muutama viikko sitten kuitenkin katsoin että takapalat näyttää melko ohuilta, voisi jossain vaiheessa vaihtaa. No eilen vaihdoin ja tietysti oikean takasatulan säätöruuvi otti jostain nokkiinsa ja lakkasi vastaamasta. Vanhoista paloista ohuimmassakin taisi olla vielä kolme milliä pintaa jäljellä, olisi vaan kannattanut ajaa niillä kunnes alkaa kuulua ääntä.
Noin toukokuussa. Kesä tuli sillä satulalla vielä ajettua, eilen hain Motonetistä uuden vaihtosatulan ja laitoin paikalleen, tulipa samalla vaihdettua myös jarrunesteet. Tämä https://www.motonet.fi/fi/tuote/765160/ ... stetyokalu oli ihan kätevä jarrujen ilmauksessa.
Näyttää muuten tonnarin takajarrusatuloiden saatavuus heikentyneen, sekä Biltemassa (uusia) että Motonetissä (vaihto) paljon tyhjää. Speedpartsissa oli vielä uusia. Pitää muistaa palauttaa vaihtokappale omastani, niin se palaa ehkä joskus kaupan tiskille.
Muistakaa myös rasvailla ne satulan liukutapit. Jos edes sillon, kun vaihtaa renkaita kesä- tai ja talvirenkaisiin niin olisi hyvä käydä myös ne läpi samalla. Mutteritervalla pultit kiinni, saa sen koko navankin tervata niin ei jumita pyörä kiinni. Kannattaa ensin tervausta teräsharjata liat pois.
Ja samalla kokelee miten jarrupalat liikkuu, että onko kiinni vai heiluuko herkästi siis silloin kun on satula irti. Siinä säästyy monelta murheelta kun nuo hommat tekee ajoissa ja säännöllisesti.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Yritin eilen öljynvaihdon yhteydessä pyörittää Motonetin Saab Original (made in Poland) öljynsuodatinta paikoilleen tonttuun voimasanojen saattelemana, ei mennyt. Otinpa sitten polkupyörän alleni ja kävin hakemassa tutun ja turvallisen M-filtterin Halpa hallista ja johan alkoi pelittää, vieläpä 2 euroa halvemmalla. Motonetin filtterissä täyty olla liian tiheät kierteet. Ottaiskohan ne sen takaisin, jos kävis tekemäs reklamaation.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003