Auto 2-3000€, max ~7...nooh...8L/100km?
Auto 2-3000€, max ~7...nooh...8L/100km?
Elikkä kun noi nykyiset ranskanpatongit alkaa olemaan ehtoopuolella (Xsaara 2002, 295tkm, Pössy 206 1999, 250tkm) niin sellaista hakuagenttia oon syöttänyt Nettiautoon, että hintahaitari otsikon mukainen.
Pitäs olla automaattifarkku, ei tarttis kuluttaa matka-ajossa seiskaa enempää, joku 100-130 heppainen 1.4-1.6 litrainen pirssi ja toki vakionopeudensäädin olis toinen pakollinen. Vuosimalli saisi olla toki jo kakkosella alkava, eikä mielellään enää yli 15 vuotias vaikka toisaalta miksei...
Tuleeko kenellekään mieleen erityisesti tuosta automaatti-ehdosta, onko joissain automalleissa/-merkeissä erityisen paska tomaatti, taikka päinvastoin joissain autoissa erityisen hyvä sellainen?
En tiedä pitäskö kallistua luotettaviin ja luotettavasti ruostuviin jaappanilaisiin joissa ajomukavuus ei välttämättä yllä Jean Pierre Citronellen vaatimustasolle, vaiko pysytellä näissä italian rakkaan naapurimaan keksinnöissä jotka on toimiessaan varsin mukavia. Saksalaisiakin pelkään ruostuviksi...vinkkejä?
Oon aatellut ettei auton tarttis olla erityisen vähänajettu, kun nui moottorit tuppaa nykyään kestämään vaikka mitä, mutta entäs miten nuo automaattiaskit?
Pitäs olla automaattifarkku, ei tarttis kuluttaa matka-ajossa seiskaa enempää, joku 100-130 heppainen 1.4-1.6 litrainen pirssi ja toki vakionopeudensäädin olis toinen pakollinen. Vuosimalli saisi olla toki jo kakkosella alkava, eikä mielellään enää yli 15 vuotias vaikka toisaalta miksei...
Tuleeko kenellekään mieleen erityisesti tuosta automaatti-ehdosta, onko joissain automalleissa/-merkeissä erityisen paska tomaatti, taikka päinvastoin joissain autoissa erityisen hyvä sellainen?
En tiedä pitäskö kallistua luotettaviin ja luotettavasti ruostuviin jaappanilaisiin joissa ajomukavuus ei välttämättä yllä Jean Pierre Citronellen vaatimustasolle, vaiko pysytellä näissä italian rakkaan naapurimaan keksinnöissä jotka on toimiessaan varsin mukavia. Saksalaisiakin pelkään ruostuviksi...vinkkejä?
Oon aatellut ettei auton tarttis olla erityisen vähänajettu, kun nui moottorit tuppaa nykyään kestämään vaikka mitä, mutta entäs miten nuo automaattiaskit?
Viimeksi muokannut lucaf, Ma Marras 19, 2018 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Viggen"
- Viestit: 608
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Liekö ko. kokoluokan vehkeillä pääsee automaattina 7l/100km? Ranskalaisissa lie kaikissa AL4, foortin lootasta ei mulla ainakaan tietoa ole. AL4:n kans pärjännee solenoidien ja öljyjen vaihdolla. Tai mites pösön 206/207 farkut? Pieniähän ne on mutta niin saattas olla kulutuskin. Corollat pitää hintansa joten taitavat olla vanhoja tuohon hintaan.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
9-3 1.9 dieselfarkkua ei automaatillakaan saa maantiellä viemään yli seiskaa ajamatta reipasta ylinopeutta. Kaupungissa sitten eri tarina, mutta niin on muillakin merkeillä.
Ranskiksista Berlingo II automaatilla on pihi, tilava ja muutenkin täydellinen auto, mutta ei osu huohon budjettiin ihan vielä, kun tomaatti tuli myyntiin vasta joskus 2012.
Ranskiksista Berlingo II automaatilla on pihi, tilava ja muutenkin täydellinen auto, mutta ei osu huohon budjettiin ihan vielä, kun tomaatti tuli myyntiin vasta joskus 2012.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Juu ei tuo hintahaarukka ole kiveen ole hakattu...voidaan joustaa ylöspäin. Eikä kulutus. Dieselit on poissuljettuja.
Pösöistä mua kiehtoo himppasen tuo 307 malli lasikatolla
Corollasta mulla on fiilis että tylsä ajettava ja ruostuu käsiin sen ikäisenä?
Pösöistä mua kiehtoo himppasen tuo 307 malli lasikatolla
Corollasta mulla on fiilis että tylsä ajettava ja ruostuu käsiin sen ikäisenä?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Mites joku Japsi tyyliin Accord? Eihän nekään matkassa varmaan ihan älyttömiä vie?
Jos ajaa pitkää matkaa etanolilla niin mun Femma pääsee kyllä polttoainekustannuksissa aika lähelle ja on vieläpä myynnissä. Ja on oikeasti matka-auto vrt jotkut ranskikset vuosituhannen alusta.
Jos ajaa pitkää matkaa etanolilla niin mun Femma pääsee kyllä polttoainekustannuksissa aika lähelle ja on vieläpä myynnissä. Ja on oikeasti matka-auto vrt jotkut ranskikset vuosituhannen alusta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
https://www.blocket.se/halland/Volvo_v7 ... m?ca=2&w=3 laatikkoa vähän laatikon ulkopuolelta
Tehohaarukasta meni ylitte ja kuluttaa kiloja, mutta tomaatinkin pitäis kestää +500 tkm ja tuolla varmaan istuu vähintään yhtä mielellään kuin ranussakin.
Ja tietysti virallinen vastaus on stagesaabi 90-luvulta ja säästyneillä rahoilla etanolia.
Tehohaarukasta meni ylitte ja kuluttaa kiloja, mutta tomaatinkin pitäis kestää +500 tkm ja tuolla varmaan istuu vähintään yhtä mielellään kuin ranussakin.
Ja tietysti virallinen vastaus on stagesaabi 90-luvulta ja säästyneillä rahoilla etanolia.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Onko dieselit poissuljettuja pitokulujen, makuasioiden vai muiden syiden vuoksi? Lähinnä mietin sitä, että kriteerit täyttävä auto löytyy kyllä huomattavasti helpommin, jos ei sulje dieseleitä pois. Käytettyjen markkinoilla nykyisin dieselit on monin paikoin myös edullisempia kuin bensa-autot johtuen ilmeisesti dieseleiden suuresta tarjonnasta, koska niitä on myyyty uusina niin paljon, varsinkin jos mennään tuonne farkku- tai muuten tilavammalle osiolle.
Esimerkiksi alle 200 tkm ajetut farkkuinsigniat automaattivaihteilla, hinnat alkaa 9000 eurosta. Vaihtaa nettiauton hakuun polttoaineeksi bensan, niin hinnat alkaa 15000 eurosta. Toki merkittävänä erona se, että alkupään Insigniat bensa-automaatteina on aina yli 200 hv turbokoneella (ja vielä usein nelivedolla), kun dieselit alkaa 160 hv-versioista. Jos haun rajaa vielä MY2013 ja uudempiin alle 155 tkm ajettuihin, saa teknisesti vertailukelpoisempa tuloksia (125 kW 1,6T vs. 118 kW 2.0 CDTI), ja tällöin hinnat alkaa 19 vs. 13 t€. Hintaerolla maksaa dieselveroa jo jonkin aikaa, vaikkei autolla ajaisi metriäkään.
Nämä esimerkit nyt eivät ole mainitussa budjettiluokassa, mutta jos bensakoneista automaattia mainituilla muilla spekseillä, niin ainakin Etelä-Suomen ulkopuolella elävä joutuu melkein tyytymään siihen minkä järkevältä välimatkalta löytää. Uudeltamaalta näyttäisi löytyvän myynnistä viitisenkymmentä yksilöä 2000-> bensa-automaattifarkkuja vakionopeudensäätimellä mainitulla budjetilla, näistä suurin osa Volvo V70:iä, joka ei varmasti pääse tosielämässä lähellekään seitsemää litraa maantiellä.
Ei siis mulla väliä mihin ostaja päätyy, ajattelin vain tuoda esiin oman huomioni, että vanha totuus dieselistä kalliina hankkia ja kalliina pitää ei enää ihan pidä paikkaansa. Käytettynä tietyssä ajoneuvoluokassa diesel on jo bensaan verrattuna edullinen hankkia, halpahan mikään auto ei ole Suomessa pitää, mutta bensa-autojen ajoneuvoverojen nousun myötä ei tuo dieselverokaan ole enää mikään älytön kuluerä kun kuluja vertailee.
Esimerkiksi alle 200 tkm ajetut farkkuinsigniat automaattivaihteilla, hinnat alkaa 9000 eurosta. Vaihtaa nettiauton hakuun polttoaineeksi bensan, niin hinnat alkaa 15000 eurosta. Toki merkittävänä erona se, että alkupään Insigniat bensa-automaatteina on aina yli 200 hv turbokoneella (ja vielä usein nelivedolla), kun dieselit alkaa 160 hv-versioista. Jos haun rajaa vielä MY2013 ja uudempiin alle 155 tkm ajettuihin, saa teknisesti vertailukelpoisempa tuloksia (125 kW 1,6T vs. 118 kW 2.0 CDTI), ja tällöin hinnat alkaa 19 vs. 13 t€. Hintaerolla maksaa dieselveroa jo jonkin aikaa, vaikkei autolla ajaisi metriäkään.
Nämä esimerkit nyt eivät ole mainitussa budjettiluokassa, mutta jos bensakoneista automaattia mainituilla muilla spekseillä, niin ainakin Etelä-Suomen ulkopuolella elävä joutuu melkein tyytymään siihen minkä järkevältä välimatkalta löytää. Uudeltamaalta näyttäisi löytyvän myynnistä viitisenkymmentä yksilöä 2000-> bensa-automaattifarkkuja vakionopeudensäätimellä mainitulla budjetilla, näistä suurin osa Volvo V70:iä, joka ei varmasti pääse tosielämässä lähellekään seitsemää litraa maantiellä.
Ei siis mulla väliä mihin ostaja päätyy, ajattelin vain tuoda esiin oman huomioni, että vanha totuus dieselistä kalliina hankkia ja kalliina pitää ei enää ihan pidä paikkaansa. Käytettynä tietyssä ajoneuvoluokassa diesel on jo bensaan verrattuna edullinen hankkia, halpahan mikään auto ei ole Suomessa pitää, mutta bensa-autojen ajoneuvoverojen nousun myötä ei tuo dieselverokaan ole enää mikään älytön kuluerä kun kuluja vertailee.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Vähiin käy vaihtoehdot jos täytyy vakkari olla valmiina. Meneekö liian hankalaksi, jos itse varustaa auton jälkiasenteisella vakkarilla? Tuolloin olisi jo enemmän asiallisen olisia vaihtoehtoja.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Hmm...en nyt sit oo 99% varma onko se vakkari ihan must, mutta suuri plussa.
Mitens toi vohveli on noin edukas? Niin, siihen tulisi jonkinasteinen vero sitten päälle. Tästähän heräsi tietysti seuraava kysymys, että olisiko fiksua hakea se auto jostain toisesta maasta? Ehkä jopa saksasta? Pfff no tietty Ranskasta!?marvi kirjoitti:https://www.blocket.se/halland/Volvo_v7 ... m?ca=2&w=3 laatikkoa vähän laatikon ulkopuolelta
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Jos sun autosi on id9870218 nettiautossa, niin se ei oo näköjään farkku Jos löysin väärän auton ja sun autosi on farkku, niin kerro lisää siitäCona kirjoitti:Mites joku Japsi tyyliin Accord? Eihän nekään matkassa varmaan ihan älyttömiä vie?
Jos ajaa pitkää matkaa etanolilla niin mun Femma pääsee kyllä polttoainekustannuksissa aika lähelle ja on vieläpä myynnissä. Ja on oikeasti matka-auto vrt jotkut ranskikset vuosituhannen alusta.
Mullahan on itellä tuoreella leimalla tuo 206pösö, saisit siitä kivan pihakoristeen (tai miksei kauppakassinkin) vaihdossa xD
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Jaa farkku. No ei ole joo, vaikka kontti onkin tilavempi kuin monessa ns. lifestyle-tourerissa.
Rajatut on vaihtoehdot kyllä noilla kriteereillä, hanki suosiolla uudempi/kalliimpi niin alkaa löytyä vaihtoehtoa nykyaikaisella lootalla ja koneella.
Anjoviksen maantiekulutus on normin mukaan 7,3l. Olisko siitä?
https://m.nettiauto.com/toyota/avensis/9966637
Rajatut on vaihtoehdot kyllä noilla kriteereillä, hanki suosiolla uudempi/kalliimpi niin alkaa löytyä vaihtoehtoa nykyaikaisella lootalla ja koneella.
Anjoviksen maantiekulutus on normin mukaan 7,3l. Olisko siitä?
https://m.nettiauto.com/toyota/avensis/9966637
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Joo kaikki vinkit lievästi kriteerien ulkopuolella kiinnostaa myös. Hmm, en kyl tarvi tuollaisia tehoja, muuten kiinnostava. Tai siis tarkemmin: vääränlainen myyjä. Tää 1.8 oikeastaan kiinnostaa vielä enemmän, varsinkin kun 1. omistaja eikä mikään autoliike joka vaan kehuu autoa tietämättä siitä käytännössä mitään.Cona kirjoitti: https://m.nettiauto.com/toyota/avensis/9966637
https://www.nettiauto.com/toyota/avensis/9824538
(kevennys: https://www.youtube.com/watch?v=2RowA8tgCU8)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Viggen"
- Viestit: 608
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Muistanko väärin vai oliko nuissa avensiksissa öljyn syöntiin taipumusta jossaki koneessa?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Tuo tehokkuus on kyllä suhteellinen käsite painavassa autossa, mutta arkikäyttöön vääntöä ja sitkeyttä varmaan riittää.
1.8 ja 2.0-litraiset VVT-i-koneet tuppaa syömään öljyä isommilla kilsoilla. En tiedä miten sitten tuo "isolohko"... Luulisi, että osaan myynnissä olevista on jo tehty tarvittavat korjaukset.
1.8 ja 2.0-litraiset VVT-i-koneet tuppaa syömään öljyä isommilla kilsoilla. En tiedä miten sitten tuo "isolohko"... Luulisi, että osaan myynnissä olevista on jo tehty tarvittavat korjaukset.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Jos haluat oikeasti mukavan auton tohon budjettiin, niin tosta:
https://m.nettiauto.com/citroen/c5/9950 ... 0&vifNav=Y
tai
https://m.nettiauto.com/citroen/c5/9899 ... 0&vifNav=Y
Ei mene 7 litralla, mutta menee mukavasti.
https://m.nettiauto.com/citroen/c5/9950 ... 0&vifNav=Y
tai
https://m.nettiauto.com/citroen/c5/9899 ... 0&vifNav=Y
Ei mene 7 litralla, mutta menee mukavasti.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...