Ostin aikoinaan rellun Kamuxin huutokaupasta. Rehellisesti sanoivat, että eivät tiedä mitä vikaa siinä on, mutta lenkuttaa ajossa ja takana kolisee. Oli siinä paljon toki muutakin, mutta kaikki oli helppoja vikoja korjata. Ja kyllä, auto oli 352 euron arvoinen vikoineen. Btw. Kaupan jälkeen suurin huuto tuli muuten vaimolta . Mielestäni auto kuuluu pääsääntöisesti "päästävä eroon" -luokkaan, jos se on huutokaupattavana . Poikkeuksia toki varmaan on, mutta ei ole osunut kohdalleni.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Oli muutakin asiaa Tampereelle ja viivyin siel koko viikonlopun. No hätä. Ainoa tappio 1 litraa tehostinnestettä 13eur ja h***tinmoinen kiukku ja stressi
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
9000 automaatilla kirjoitti:Ja kai tuosta jäi sen verran kokemusta rikkaammaksi, ettei tartte samalta ketjulta autoa ostaa ?
Se, plus se että en oo enään ihan varma otanko automaattia. Ymmärrän nyt paremmin ng900aero nimimerkin paatoksen automaateista, sen verran ehdin tuota ajaa toimivanakin (parhaimmillaan toimi 15min putkeen)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Noi Primerat on halpoja japanialaisiksi. Kaverilla ollut pian kolme vuotta tuollainen MY2005 farmari eikä ole vielä keksinyt syytä edulliseen hankintahintaan.
Nyt päästiin minun alalle, nissaneilla ajeltu vuodesta 2003.
Rouvalla on justiin tommonen WP12 primera eli keskimittari-muumi-farkku. 1.6 kone on lujin mutta sen seurana on suhteellisen heikko vaihdelaatikko, jos loota toimii eikä äännä ajossa niin tohtii ostaa. Auto on sisältä muuten ihan helvetin tilava ja minusta se nyt vain on ihan hyvä ajaa. Keskimittaristoon tottui noin viikossa ja nykyään on ihan se ja sama missä se sijaitsee
1.8 koneen seurana on luja laatikko mutta 1.6:sesta porattuna sen sylinterin välit on heikot ja vaihdelaatikko vetää pytyn soikeaksi 4 pytystä ja öljy alkaa maistua, korjausta ei ole vaan kone vaihtoon. = vältettävä
2.0 on luja loota, joskus niissä on jakoketjuja menny mutta se johtuu sitten överipitkistä öljynvaihtoväleistä (huoltokirja tsek).
Rouva on muuten päästelly tuolla nyt 4 vuotta ja 160 tkm, loota on vaihdettu
AZP kirjoitti:Se laajentaakin tosi paljon valikoimaa, jos jättää sen automaatin ruksimatta vaatimuslistalta. Vaikkapa tällanen: https://www.nettiauto.com/9962689
Noi Primerat on halpoja japanialaisiksi. Kaverilla ollut pian kolme vuotta tuollainen MY2005 farmari eikä ole vielä keksinyt syytä edulliseen hankintahintaan.
Mä olin jo aiemmin allerginen autoliikkeille (en tiiä kuka mut huumasi, että menin RIP:ltä ikinä mitään huutamaan), mutta nyt se on NO GO autoliikkeille. Ekassa ilmossa liikaa huutomerkkejä. Tokassa ilmossa osattu luetella ainostastaan varustelista. Forget them!
Mutta joo, mä nyt suitsin itseäni vielä tuonne joulukuun alkuun mihin päättyy Xsaaran ajoaika. Sitten vien leimalle, ja mietin uudelleen riippuen vikalistan pituudesta. Kyllä just nyt tuo 2002 vuoden 300tkm ajettu Saara tuntuu ihan huippuhyvältä autolta
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Mitäs raati sanoo mersuista? Seuraan edelleen nettiauton tarjontaa tallennettujen hakujeni kautta. Alan olemaan jo avoin manuaalivaihteisillekin, mutta tällainen tomaattimersu jäi kiinnostamaan: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/10021564
Yleensä oon huomannut tuon ikäisissä mersuissa ihan näkyvää ruostetta, mutta onko tämä kommentti uskottava?
"Kohtuu siisti pintapelleiltään, peltien reunoilla hieman alkavaa tämän ikäisille tyypillistä. Pohjaltaan kuitenkin erittäin hyvä."
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
2000€ ylihintaa. Tuonkin ikäinen Mersu muutoin ihan hyvä auto, mutta ruostuminen todella kovaa. Kuvissa ja puheissa vähäruosteinen usein paljastuu mädäksi.
Halpa Mersu on halpa Mersu.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Eli nythän kävi näin, että Xsaaran ollessa huollossa, ajelin reilun viikon pojan 9-3SS:llä joka sai mut tajuamaan että auto voi olla hiton mukava ajaa, ja toi nykyinen sitikka ei ehkä ihan siihen kategoriaan mene.
Pistelin kriteereitäkin vähän uusiksi, eli kyllä niitä hevosvoimia ja bensaa saa mennä enemmänkin, enkä enää ole vakuuttunut siitä automaattivaihteistosta (@ng900aero seuraatko vielä tätä ketjua? )
Mutta haluaisin vähän korkeamman auton ja edelleen sellaisen jossa on iso takaluukku ja tarvittaessa voi kuljettaa jotain isompaa. Joten tähän olen nyt viimeksi ihastunut (ei kai vaan väri taas ollut osasyyllisenä)