Auto 2-3000€, max ~7...nooh...8L/100km?
Re: Auto 2-3000€, max ~7...nooh...8L/100km?
Sain päähänpiston kiinnostua kaasuautoista. Nyt on kiinnostava: Autohan näyttää mukavuuden "ruumillistumalta", vai miten tuo ilmaisu pitäisi kirjoittaa...ja alhainen hinta pistää silmään. Mitähän tuosta autosta paljastuisi mihin ei tällainen ranskisnörtti osaa etukäteen varautua? Tulisiko esim. noin iäkkäästä kaasuautosta tarkistuttaa kaasutankin kunto, ettei käy tankkauksen yhteydessä "niinkuin elokuvissa"
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/9831431
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/9831431
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Auto 2-3000€, max ~7...nooh...8L/100km?
Jos tehot on oikeasti nuo mitä ilmoitetaan, niin ei tuo kiireisen miehen laite todellakaan ole. Iso auto automaatilla ja noilla tehoilla on kyllä enemmän kuin laiska...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Auto 2-3000€, max ~7...nooh...8L/100km?
Tuosta ilmeisesti joutuu maksaan diisseliveroo?
Tekniikan maailman jutus sanotaan kyl
https://tekniikanmaailma.fi/ajettua-volvo-v70-bi-fuel/
Käyttövoima
Bensiini/CNG
Veron peruste
Päästöt (g/km)
183
Veron määrä / päivä
Perusvero €/päivä
0,773
Käyttövoimavero €/päivä
0,682
Vero yhteensä, €/päivä
1,455
Vero yhteensä, €/vuosi
531,075
Tekniikan maailman jutus sanotaan kyl
Elinaikana siksi, että kaasuautoista ei enää tarvitse maksaa vuotuista polttoaineveroa dieseleiden tapaan.
https://tekniikanmaailma.fi/ajettua-volvo-v70-bi-fuel/
Käyttövoima
Bensiini/CNG
Veron peruste
Päästöt (g/km)
183
Veron määrä / päivä
Perusvero €/päivä
0,773
Käyttövoimavero €/päivä
0,682
Vero yhteensä, €/päivä
1,455
Vero yhteensä, €/vuosi
531,075
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Auto 2-3000€, max ~7...nooh...8L/100km?
Eiköhän 140 hv:lla vielä pärjää. Tuosta seuraavaa sukupolvea V70 ja myös S80 oli tarjolla mahtavalla 115 hv dieselillä, jonka sai myös automaatilla. Ja luonnollisesti omamassaa enemmän (hyvin yli 1,7 tonnia), kun kerran uudempi versio kyseessä. Siinä aletaan olla jo kunnon teho/painosuhteissa.9000 automaatilla kirjoitti:Jos tehot on oikeasti nuo mitä ilmoitetaan, niin ei tuo kiireisen miehen laite todellakaan ole. Iso auto automaatilla ja noilla tehoilla on kyllä enemmän kuin laiska...
Viimeksi muokannut AZP, To Joulu 06, 2018 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Auto 2-3000€, max ~7...nooh...8L/100km?
Kaveri koeajoi tuollaisen kaasuvolvon, mutta kauppaan jäi juuri laiskuuden takia. Ainakin mk3 v70:ä on myös turbollisena kaasumallina mikä kulkee jo ihan ok, vaikkei sekään mikään urheiluauto ole.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Auto 2-3000€, max ~7...nooh...8L/100km?
No, riippuu mitä hakee. Kyllä tuolla hyvin pysyy liikenteen tahdissa mukana ihan missä vain. Mulla oli 170hv -versio ja siinäkin tehot saadaan esiin vasta korkeilla kierroksilla. Kaupunkinopeuksilla about sama kuin 140hv - ei eroja. Laiska taikka normaali? Riippuu siis näkökulmasta. Hyvä peli, mutta raskas etupää syö niveliä kuin näkkileipää ...9000 automaatilla kirjoitti:Jos tehot on oikeasti nuo mitä ilmoitetaan, niin ...tehoilla on kyllä enemmän kuin laiska...
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: Auto 2-3000€, max ~7...nooh...8L/100km?
^Jos sulla oli se vanha (kymppitappi?) 170hv viitonen, niin sehän on sama kuin 140hv malli, kaasuläpän avauskulmaa vaan rajoitetaan 3500rpm ylöspäin kansanversiossa.
Sinällään teholukema ei kerro kaikkea, vääntökäyrän alle jäävä pinta-ala jäävä pinta-ala vaikuttaa käytännön suorituskykyyn paljon (se 115hv turbodiesel voi tarjota yleensä käytössä olevilla kierroksilla yllättävän paljon enemmän kuin 140hv bensavapari) ja moottorin reagointi kaasupolkimeen taas vaikuttaa tuntumaan kovinkin paljon. Eikä kysyjä ainakaan viimeksi nähdessä ollut kovinkaan kiireluontoinen mies, hyvin ymmärrän jos rauhallinen auto kelpaa.
Ei muuta kuin koeajolle, sehän sen kertoo että tuntuuko auto omalta vai ei
Sinällään teholukema ei kerro kaikkea, vääntökäyrän alle jäävä pinta-ala jäävä pinta-ala vaikuttaa käytännön suorituskykyyn paljon (se 115hv turbodiesel voi tarjota yleensä käytössä olevilla kierroksilla yllättävän paljon enemmän kuin 140hv bensavapari) ja moottorin reagointi kaasupolkimeen taas vaikuttaa tuntumaan kovinkin paljon. Eikä kysyjä ainakaan viimeksi nähdessä ollut kovinkaan kiireluontoinen mies, hyvin ymmärrän jos rauhallinen auto kelpaa.
Ei muuta kuin koeajolle, sehän sen kertoo että tuntuuko auto omalta vai ei
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Auto 2-3000€, max ~7...nooh...8L/100km?
^ En minä "tapeista" tiedä, mutta ohjelmallinen ero tuossa oli - niin siis kylillä puhuttiin. Mun auto oli 2006 mallin V70, jossa 2.4 litran viispyttyinen vapari.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: Auto 2-3000€, max ~7...nooh...8L/100km?
Joo, yhtä tiettyä konemallia noissa on, jonka ainoa ero 140/170hv välillä on se kaasuläpän avautumisen rajoitus yläkierroksilla. Rauta on samaa ja softakin kuulemma muuten sama.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Auto 2-3000€, max ~7...nooh...8L/100km?
sehän menikin vikkelästi kaupaksi, kun harkitsin huomiseksi reissua sinne. Noh...autokuumeen lomassa omakin auto tekee jekkuja - viikko sitten luulin että Xsarasta petti taka-akselin laakerointi, kun meno oli kuin hevoskärryissä. Osoittautui että siinä olikin vain takaiskarit jäässä. Eli plussan puolella meno on pehmeätä, ja pakkasella on kuin ratavehkeellä ajaisi
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)