VIelä muistan kun 20k:n rajapyykki meni rikki. Siitä on aika kauan. Hinnat tuli alkuvuosina lujaa alas, nyttemmin ei meinaa laskea enää millään. Just eilen katsoin että S80/V70-volvot on samoilla kilsoilla ja samanikäisinä huomattavasti halvempia kuin NG-femmat. Oli vähän eri päin tämä hintaero joskus 2013-2014
Juu, todennäköisesti ei . Perheen kakkosautoksi ei ole mitään järkeä hankkia dieseliä, kun ajotkin ovat vähenemään päin. Olin ajatellut käyttää tuon roolin omaavaan autoon suunnilleen 10-15t€ seuraavan vaihdon yhteydessä. Tuohon haarukkaan ei vielä lähde sellaista bensiinikäyttöistä NG9-5:sta, jota olisin oikeasti halunnut - tai oikeammin, että olisin halunnut luopua MiTo QV:stä?. Toisaalta, sitähän ei voi tietää milloin vaihto on ajankohtainen. Se ajatus saattaa välähtää vaikka liikennevaloissa . Haaveissa on toki myös bensa-Giulia, mutta menee reippaasti yli budjetin vielä jokusen vuoden.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Tietämättä miten paljon sillä kakosautolla ajetaan ja mitä muita toiveita siihen kohdistuu, kommentoisin että ei kustannusten vuoksi kannata sulkea dieseliä pois harkinnasta. Tämä siksi että:
a) käytetyt bensavehkeet nykyisin yleensä huomattavasti kalliimpia hankkia kuin vastaavat dieselit
b) bensavehkeet syö enemmän ja kalliimpaa ainetta
c) bensakoneisissa vuosiverot toki yleensä matalammat, mutta päästöjen takia kuitenkin erotus on usein pienempi kuin mitä ajatellaan
d) useissa auto- ja vuosimalleissa käytettyjen bensamallien valikoima on aika olematon
Noita kun ynnäilee yhteen niin äkkiä se dieseli ei olekaan kalliimpi hankkia ja pitää. Tai sitten se kokonaiskustannusten ero on niin pieni ettei sillä niin väliä.
Makuasioille ei toki voi mitään, ja itsekin olen hiljalleen alkanut kaipaamaan ottomoottorin hiljaisuutta ja tasaista käyntiä, kun Fiatin roksutin ei ole niitä sofistikoituneimpia myllyjä.
Ylipäätään mielenkiintoiset ja vähänkään erikoiset ajopelit on nykyään harvassa. Kaikki on samoille pohjalevyille ja tekniikoille pohjautuvaa konsernibulkkia.
Ja komppaan edellisiä, Dieselit ei vaan kiinnosta, eikä nykyisten ajopelien ajomäärät edes tue tätä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
... Fiatin roksutin ei ole niitä sofistikoituneimpia myllyjä.
Ymmärrän, että tarkoitat saabissasi olevaa disukkaa, mutta eipä FCA konsernin Multiair-bensakone niitä samettisimpia käynniltään ole. Joku on jopa veikannut dieseliksi. Jos silkkiskäyntisen koneen haluaa, niin bemarin 6-koneet on aika lähellä. Sullahan sellainen olikin?
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ymmärrän, että tarkoitat saabissasi olevaa disukkaa, mutta eipä FCA konsernin Multiair-bensakone niitä samettisimpia käynniltään ole. Joku on jopa veikannut dieseliksi. Jos silkkiskäyntisen koneen haluaa, niin bemarin 6-koneet on aika lähellä. Sullahan sellainen olikin?
Oikein ymmärsit viittauksen Fiatiin, mutta Bemarin kutvosen osalta taidat sekoittaa johonkuhun toiseen. Olen onnistunut skippaamaan baijerilaiset kuin myös muutkin kutoskoneiset autot totaalisesti.
^^samaa mieltä, varsinkin jos se hankintahinta on kaupan toteuttamisen edellytys, eli kalliimpaa ei pysty hankkimaan. Itsellänihän ei ole alle 200 tkm ajettua Saabia koskaan ollut, ja molemmat on tulleet mulle yhden omistajan ja pitkän maantieajon jäljiltä. Ei valittamista ja kunto ollut molemmissa sellainen että olisi yhtä hyvin voinut olla alle puolet toteutuneesta mittarissa, jos käyttö olisi ollut kuluttavampaa.
Taitaa olla aika pommi, kun ruosteen lisäksi kolhittu ja huollettukin ehkä vähän niin ja näin?!
Pitäiskö kokeilla kepillä jäätä ja tarjota 2k€ myyjälle?
Mittaristossa loistaa vielä xenon-valojen vikavalo.
Nyt: Toyota Camry Hybrid -21
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85