Mitsu Lancer asiantuntijoita?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Myrkky
luonnevammamouho

Mitsu Lancer asiantuntijoita?

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Mammantekeleen mitsupötsi, vm.-88(/89) on alkanut pikkuhiljaa kesyyntyä koneeltaan(396tkm) ja öljyä kuluu hulppeat n.2.5L/1000km joten alkaisi vissiin olla aika tehdä jotain.. :roll:

Itse kysymykseen: Onko edellisen korimallin(kanttikoppa) 1.5L 4G15 moottori käypäinen keulalle sellaisenaan? Samalta se ainakin näyttää ja moottorin mallikoodi on sama, mutta tuolla samalla mallikoodilla kun on paljon uudempiakin koneita jotka ei edes näytä samalle eikä varmasti käy..

Tiedossa siis olisi alle 300tkm ajettu kone vm.-87 joka myöskin pölläyttää jonkinverran, ajattelin tehdä kevytremontin eli laakeroida ja rengastaa sekä tietysti tehdä venttiilirempan samalla kun kutittelen kannen kanavat virtaavammiksi.. kait se sen 100tkm silleenkin menisi eteenpäin vaikka mitsun kyseessäollessa olen 99.99% varma että sylinterit ovat soikeat..

Edit: Ja ei olisi kone edes kovin kallis.. 30eur.. joskin pitänee yrittää pummata apulaitteineen kun joutuu kerta itse irrottamaan..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Svc
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Svc »

En enää muista noita Mitsun moottorikoodeja, mutta -84 -> 88 korimallissa moottori vaihtui faceliftin myötä vuonna -88.
Veikkaisin, että -88:n mylly on sama, kuin -89->
Olin töissä Mitsujen parissa vain -86 asti. :?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Myrkky
luonnevammamouho

Svc kirjoitti:En enää muista noita Mitsun moottorikoodeja, mutta -84 -> 88 korimallissa moottori vaihtui faceliftin myötä vuonna -88.
Veikkaisin, että -88:n mylly on sama, kuin -89->
Olin töissä Mitsujen parissa vain -86 asti. :?
Muuttuiko muu kuin sylinterikansi ja venttiilien lukumäärä? Käsittääkseni 88-91 moottoria on olemassa molemmilla ja lohko on sama.. vai?
tknummelin
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Kun katselee noita tuon ikäisten Mitsujen (Colt, Lancer) hintoja, tulee väkisinkin mieleen että eikö kannattaisi vain vaihtaa toiseen samanlaiseen ja dumpata kylmästi vanha romikselle? Eritoten, jos kori on takapäästä (varapyöräkotelo ja kaaret) yhtään pehmeä.
'89 Colt oli meillä. Ei mennyt katsastuksesta läpi --> hitsaamaan. Kun oli koputellut kaiken mädän pellin pois, niin reikää riitti takapenkeiltä puskuriin asti. Nyk. "automaatti-ilmastoidusta" Coltista tuli kertaheitolla peltorassi, vaikka kone ei syö öljyä nimeksikään eikä ole kuin 215 tkm ajettu (muistaakseni). Jos kyselet, voisit sen saada kympillä jos haet itse koko auton...(kone 1,2)... :?
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Pugman
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Pugman »

Kyllä se kone pitäs sinne mennä heittämällä, täyttä varmuutta ei toki ole koska en itse tuota operaatiota tehnyt, mutta joskus suunittelin.
9-3 SC Vector XWD -09
Myrkky
luonnevammamouho

tknummelin kirjoitti:Kun katselee noita tuon ikäisten Mitsujen (Colt, Lancer) hintoja, tulee väkisinkin mieleen että eikö kannattaisi vain vaihtaa toiseen samanlaiseen ja dumpata kylmästi vanha romikselle? Eritoten, jos kori on takapäästä (varapyöräkotelo ja kaaret) yhtään pehmeä.
'89 Colt oli meillä. Ei mennyt katsastuksesta läpi --> hitsaamaan. Kun oli koputellut kaiken mädän pellin pois, niin reikää riitti takapenkeiltä puskuriin asti. Nyk. "automaatti-ilmastoidusta" Coltista tuli kertaheitolla peltorassi, vaikka kone ei syö öljyä nimeksikään eikä ole kuin 215 tkm ajettu (muistaakseni). Jos kyselet, voisit sen saada kympillä jos haet itse koko auton...(kone 1,2)... :?
Kori on lähes 100% ruosteeton eikä hitsaustarvetta liene ihan ykkösvuosiin, toisekseen siitä on käyty jarrut läpi äskettäin ja muutenkin pelaa öljynsyöntiä lukuunottamatta.
Svc
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Svc »

Myrkky kirjoitti: Muuttuiko muu kuin sylinterikansi ja venttiilien lukumäärä? Käsittääkseni 88-91 moottoria on olemassa molemmilla ja lohko on sama.. vai?
Moottoria oli ensialkuun vain 8-venttiilisenä mutta muistelen, että moottorin kallistuskulma muuttui samalla pitemmän imusarjan takia. Lohko voi toki olla sama. En kyllä muista ihan tarkkaan. Isä luopui viimeisestä Lancerista jo 2000.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Myrkky
luonnevammamouho

Oujee.. seitsemisensataa kilsaa ja 1.5litraa öljyä.. nyt veikkauksia, montako viikkoa moottori pysyy vielä nipussa ennen poikimistaan..! :)
Vastaa Viestiin