9000 jo ajettu klonkswagenilla ja vielä öljyä riittää. Hurjalta kyllä tuntuu, kun ajotietokoneen mukaan huolto olisi luvassa syksyllä mutta öljyn vaihto vasta ensivuoden syksyllä
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
9000 jo ajettu klonkswagenilla ja vielä öljyä riittää. Hurjalta kyllä tuntuu, kun ajotietokoneen mukaan huolto olisi luvassa syksyllä mutta öljyn vaihto vasta ensivuoden syksyllä
My16 taitaa olla jo QI6-ohjelmalla, eli tarkastushuolto vuoden välein, öljynvaihto elääkin sitten omaa ohjelmaansa, öljynlaatua ja ajotapoja kun mittailee.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD(KA) 2005 9³CV Aero 2.0T (HA) 1990 9000CC 2.0T A (MR) 1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR) 1975 99L 2.0 A (HA)
Musta se on jännää miten noita öljynvaihtoja säästellään nykyautojen huolto-ohjelmissa niin kuin ne olisi jotain älykalliita toimenpiteitä. Siis jos auto käy pajalla huolto-ohjelman mukaisessa tarkastuksessa/huollossa, niin paljonko se rasittaa kukkaroa tai ympäristöä, että samalla aina litkut ja suodatin laitettaisiin vaihtoon? Se öljy on kuitenkin tärkein asia moottorin kestävyydessä.
Musta se on jännää miten noita öljynvaihtoja säästellään nykyautojen huolto-ohjelmissa niin kuin ne olisi jotain älykalliita toimenpiteitä. Siis jos auto käy pajalla huolto-ohjelman mukaisessa tarkastuksessa/huollossa, niin paljonko se rasittaa kukkaroa tai ympäristöä, että samalla aina litkut ja suodatin laitettaisiin vaihtoon? Se öljy on kuitenkin tärkein asia moottorin kestävyydessä.
Täällä moottori öljy ja suodatin, sekä kupén suodatin muutamien tarkistuksien kanssa n. 2800kr. Silloin leima huoltokirjaan.
Itse tai pojat työpaikalla vaihtaa niin maksaa n. 500kr, silloin ei tule leimaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Minäki käytännössä ite vaihtelen suodatin, pohjapropun tiiviste ja öljy, ei maksa kuin kymppejä. Ongelmaksi vain tuli nyt öljy. Mistä ihmeestä GM:n hyväksymää 0W-40 öljyä? Ainakin mobilin sivut kauppaavat eioota prkl.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
pienen parkkipaikkakolhaisun takia (turva)istuinta ei yleensä tarvitse vaihtaa
No ei yleensä joo, mutta kyllähän varovainen vanhempi uusii auton kaikki turvaistuimet ja varmaan airbagitkin, jos joku tollo kolhaisi auton kulmaa Prisman parkkiksella kauppareissun aikana
Minäki käytännössä ite vaihtelen suodatin, pohjapropun tiiviste ja öljy, ei maksa kuin kymppejä. Ongelmaksi vain tuli nyt öljy. Mistä ihmeestä GM:n hyväksymää 0W-40 öljyä? Ainakin mobilin sivut kauppaavat eioota prkl.
Onhan toi dexos2 aika monessa 0W-40 öljyssä luokituksena, esim. Mobil 1 ESP Formula 0W-40 tai Teboil Diamond Plus 0W-40
Minäki käytännössä ite vaihtelen suodatin, pohjapropun tiiviste ja öljy, ei maksa kuin kymppejä. Ongelmaksi vain tuli nyt öljy. Mistä ihmeestä GM:n hyväksymää 0W-40 öljyä? Ainakin mobilin sivut kauppaavat eioota prkl.
Onhan toi dexos2 aika monessa 0W-40 öljyssä luokituksena, esim. Mobil 1 ESP Formula 0W-40 tai Teboil Diamond Plus 0W-40
Joo, tuota ESP:tä olen yhden öljynvaihtovälin ajanut ja toinen menossa. Kummastelen vain kun mobilin sivuilla "valitse sopiva öljy" ilmoittaa saabille eioota.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Tuosta 0w-40 öljysekoilusta on juttua tuolla ttid-öljyketjussa. Mobililla ei ole enää ttidin suositusten mukaista rasvaa tarjolla. Teboilin diamond 0w-40 on halvinta mitä on saatavilla, noin 35e/4l. Saab/oriolta saa ilmeisesti vielä vanhaa mobil 0w40 new lifeä 5 litran purkissa hintaan 142e