On se hiace aika kiikkerä, etenkin kapean raidevälinsä takia, heiluu sivutuulessa reippaasti, ja huojuu muutenkin, liian pehmeä alusta. No ehkä vähän turhaan hiacea tuossa moitin mutta omat kokemukset huonoja, kone huollon kannalta typerästi penkin alla, jne. Nuo viimeisimmät saattavat olla vähän parempia. EI mulla ainakaan ollut ducaton kanssa suuria vaikeuksia talvellakaan vaikka kyydissä oli välillä 1500kg, toki kuorma pitää lastata niin että tasapaino säilyy. Ja oli mulla vanhakorinen ducatio td 4wd, se olis kiivennyt puuhunkin, mutta lemminkäisen asfalttikone murjoi sen parkissa rusinaksi.Mäksä kirjoitti:se riippuu niin paljon mitä täytyy kuljettaa.
esim ukko kuskaa korjaamokamppeensa autossa ja kaikki mahtuu, tilaakin jää.
ja en kyllä menis kiikkeräks sanomaan.
toinen mikä on muiden huonous on etuveto. esim ukkol ku on aina max kuorma kyydissä niin takaveto on tavella todella tarpeeseen (huomattu asuntoauton kanssa ku ei meinaa päästä mihenkään)
Kokemuksia hiacesta kaivattais.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No koetan kirjoittaa asiallisemmin Hiacesta, jos sellaisen olet päätymässä: takavedolla kiva leikkiä talvella, tyhjänä toki huono etenemään, kone on luja, jos esimerkiksi sattuu leikkaamaan kiinni öljyn loputtua niin antaa jäähtyä ja kaataa 4l öljyä koneeseen, ja hinaamalla käyntiin -> matka jatkuu (kokemusta on), kapeutensa ansiosta mahtuu pienestäkin raosta, peilit ovat kylläkin luokkaa surkeat. Kannattaa tutkia onko perässä väljää, rupeaa paukkumaan aika herkästi, samoin ruiskusuuttimet ovat kulutustavaraa, samoin ilmansuodatin kannattaa vaihtaa 20tkm välein, tuppaa tuolloinkin olemaan musta.
Alustassa noissa on usein kunnoltaan täysi arvoitus, kolahtelut montuissa kertovat väljyydestä, vaihdelaatiikosta tuppaa synkat katoamaan vanhemmiten, tarkista ettei dieselvehkeeseen ole vaihdettu bensakoneen laatikkoa, tällöin kiertää liikaa ja lämmöt nousevat.
Pahin homma noissa on ruoste, tuppaavat mätänemään herkästi, tutki että hitsaukset ym. korjaukset on tehty kunnolla, ettei puolen vuoden jälkeen paljastu todellista pommia pakkelin alta.
Ja lopuksi varoituksen sana: jos pakoputki vuotaa niin tavaratilassa kuljetettavalla papukaijalla on tukehtumisvaara, eläin tulee hysteeriseksi, saa traumoja ja on pökertyneen näköinen
(lainasin kaverille hiacea kyseiseen kuljetustehtävään
)
Alustassa noissa on usein kunnoltaan täysi arvoitus, kolahtelut montuissa kertovat väljyydestä, vaihdelaatiikosta tuppaa synkat katoamaan vanhemmiten, tarkista ettei dieselvehkeeseen ole vaihdettu bensakoneen laatikkoa, tällöin kiertää liikaa ja lämmöt nousevat.
Pahin homma noissa on ruoste, tuppaavat mätänemään herkästi, tutki että hitsaukset ym. korjaukset on tehty kunnolla, ettei puolen vuoden jälkeen paljastu todellista pommia pakkelin alta.
Ja lopuksi varoituksen sana: jos pakoputki vuotaa niin tavaratilassa kuljetettavalla papukaijalla on tukehtumisvaara, eläin tulee hysteeriseksi, saa traumoja ja on pökertyneen näköinen


Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Turbo"
- Viestit: 285
- Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
- Paikkakunta: Käläviä
Niin ja sitten ne hiasen lämpö ongelmat, niitä on tullu laitettua muutama kpl.. Ei kestä keittämistä, kansi halkeilee herkästi ja sitä ei voi kummemmin hitsailla kun on patarautaa
muuten siinä on samat viat kun muissakin pakuissa, ei mun mielestä yhtään sen kummempi tai lujempi ku mikään muu paku. Kovalla käytöllä ollu kaikki pakut ja haissit joten kannattaa kattoo tarkkaan mihin sormensa työtää




9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Riippuu vähän syncron laadusta, niitäkin on monella eri tekniikalla. Volkkarista sen verran, että ammatikseen noita korjaava ja huoltava kertoi, että jos varmaa ja karua peliä hakee niin Hiace, Volkkari tarjoo sit paremman ajettavuuden hieman heikomman luotettavuuden kustannuksella.GameOver kirjoitti:Tosin syncro ei mikään viisain neliveto oo.
BMW 320dA Coupe LCI
Hissukasta ei ole sen kummempia kokemuksia kuin, että tämä uusin korimalli alkaa olemaan jo pakettiauto joka omaa mm. paremman ajettavuuden kantavuuden rajoilla ja on vakaampi maantiellä kuin edeltäjänsä.
EDIT: Kunnon pakettiautoa etsivän suosittelen kääntyvän M-B Sprintereiden pariin.
EDIT: Kunnon pakettiautoa etsivän suosittelen kääntyvän M-B Sprintereiden pariin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Meilläkin ollu Hiaceja 80-luvun alusta aina näihin päiviin asti. Joka korimallia on ollu ja kaikki toiminu hyvin.
Ducatoon en koske pitkällä tikullakaan. Tutulla oli semmonen ja vikoja niin helevetisti.
Nyt on myös etuveto Transit joka on muuten tosi näppärä ajaa.
Ducatoon en koske pitkällä tikullakaan. Tutulla oli semmonen ja vikoja niin helevetisti.
Nyt on myös etuveto Transit joka on muuten tosi näppärä ajaa.

Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
Vikoja Ducatossa
Mulla oli kolme niitä, ajoin yhteensä jotain 80-90tkm, yhdestä hapettui jäähdytin puhki, toisesta meni ulompi vetonivel ja kytkinvaijeri, siinä kaikki viat. Hiaceissa ei muuta ollutkaan kuin vikoja.
Yksilöitä nuo kaikki tietysti ovat. Hiace ei kuitenkaan mun pihaan enää eksy.

Yksilöitä nuo kaikki tietysti ovat. Hiace ei kuitenkaan mun pihaan enää eksy.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tutulla meni siitä Ducatosta 20tkm ajon jälkeen laatikko pasaks ym..ng900aero kirjoitti:Vikoja DucatossaMulla oli kolme niitä, ajoin yhteensä jotain 80-90tkm, yhdestä hapettui jäähdytin puhki, toisesta meni ulompi vetonivel ja kytkinvaijeri, siinä kaikki viat. Hiaceissa ei muuta ollutkaan kuin vikoja.
Yksilöitä nuo kaikki tietysti ovat. Hiace ei kuitenkaan mun pihaan enää eksy.
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.