Ihmettelyketju

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9108
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja AZP » To Loka 03, 2019 10:54

Hypotenuusani oli väärä. Putki on sökönä, mutta sytytin toimii. Tuli testattua molemmat apuna ehjä putki ja ehjä sytytin.

Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4161
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Pakari » To Loka 03, 2019 20:41

Manuaali-ilmastoitu femma. Nyt kun sellaisella on tullut parisen viikkoa pörrättyä niin ihmetellä täytyy, että miksi ensimmäinen omistaja on halunnut manuaali-ilmasinnin... Eikö näissä kaikissa femmoissa kuitenkin ole ACC ollut vakiona?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-5 2,0t -00
9-3 SC Vector 2,0t -06
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
ex: 9-3 2,2TiD -01, NG900 2,0T -96 NG900s 2,3i -95, 9-3SS 1.8t Vector -03, 900c -89

Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 7915
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja dimebak » La Loka 19, 2019 19:12

Vaikuttaako maptunparts.fi hintoinen valuuttakurssit vai mikä, kun tilaamani tuote on muutaman euron kalliimpi tänään kuin eilen?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001

Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 4796
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Tobbana » Ma Loka 21, 2019 08:55

^aiheutit kysyntäpiikin!
Sami Räihä #1910
9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09
Ex: 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Softausta tarjolla - TECH2 | YV-loota tukossa, sp: nimimerkkini (at) gmail.com

Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 7915
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja dimebak » Pe Loka 25, 2019 19:52

Ferritan pöntöissä oli Outokummun suojateipit päällä 8O Sigun takaa löytyy kuvaakin.

Kysyntäpiikkiin liittyen, se on tänään 46€ kalliimpi :?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001

Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6393
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde » La Marras 02, 2019 17:48

Citikalla ajettiin kameran ohi rikesakkovauhtia kuukausi sitten. Poliisilta tuli postia, laitoin vastustamisilmoituksen tms. bumerangina heti seuraavana arkipäivänä menemään, perusteluna etten ajanut itse (mikä on totta). DDR-tyyppisen kuljettajan henkilöllisyys ja tunnustus -osion vedin täyteen ranskalaisia viivoja.

Nyt ei ole kuulunut reiluun kolmeen viikkoon mitään. Eikös nuossa ole jokin raja, kuinka pitkä aika rikkomuksesta saa kulua kunnes oikea kuljettaja saa sakkomääräyksen :?:
#5168 | SAAB 900c Combi Coupé '89 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive Sedan '08 | Citroën C4 HDi 110 BMP Exclusive Berline '07

Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 6871
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T » Pe Marras 08, 2019 07:17

Ehkäpä ne kutsuu kuultavaksi asemalle,jos on kiistänyt ettei ole itse ajanut.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01
(*=ex) #2060#

Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6393
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde » Pe Marras 08, 2019 18:24

^Niin siinä kai pitäisi käydä, mutta kyllä tällaisella viiveellä alkaa olla jo arpapeliä selvittää auton liikkeitä. Hädin tuskin muistan mitä tein toissasunnuntaina, saatika sitten kuka autollani ajoi viisi viikkoa sitten sunnuntaina. :D

Ehkäpä sieltä kutsu kuitenkin vielä tulee. Palan halusta päästä antamaan omat kommenttini toiminnan järkevyysasteesta.
#5168 | SAAB 900c Combi Coupé '89 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive Sedan '08 | Citroën C4 HDi 110 BMP Exclusive Berline '07

2.polvi
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja 2.polvi » Pe Marras 08, 2019 22:37

Kannattanee tarkastella asiaa lainsäädännön hengen toteutumisen näkökulmasta. Jos se toteutuu, suosittelen ottamaan yhteyttä omaan kansanedustajaasi :D
Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17, ex 93 SS 1.8t Vector -05

Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 6871
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T » La Marras 09, 2019 06:00

Enpä ole vielä tähänpäivään mennessä saanut kameraa välähtämään, siitä on kai garminia kiittäminen.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01
(*=ex) #2060#

Julle
"Hölösuu"
Viestit: 1678
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Julle » La Marras 09, 2019 11:55

Harvemmin alinopeudesta välähtää.
9-5 Aero - 00

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9108
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja AZP » La Marras 09, 2019 12:02

Turussa ainakin Satakunnantiellä kamerat säädetään todella herkiksi. Varmaan yli viisi kertaa välähtänyt siitä asti kun tolpat asennettiin (oliskohan pari vuotta). Kertaakaan ei ole postia noista väläyksistä tullut, todellista vauhtia on ollut ehkä 2-5 km/h yli rajoituksen. Pistää nuo välähdykset toki rauhoittamaan ajamista, joten ehkä se on tarkoituskin olla se löyhin huomautus ylinopeudesta. Huomautuskirje on vasta sitten se seuraava taso.

Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6393
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde » To Marras 14, 2019 18:43

Ajoin eilen pitkästä, pitkästä aikaa Saabilla, nimittäin äidin femmalla. Kyllä oli sitten outo tuntuma Citroenien, Volkswagenien ja Toyotan jälkeen. Kulkupuoli oli luonnollisesti etanolin voimin kunnossa, mutta kaikki tuntui kovin kulmikkaalta, vaikkei auto ole kuin pari vuotta vanhempi kuin uusimmat edellämainituista, ja kymmenen vuotta uudempi kuin vanhimmat.

Automaatti ryöm..., ei, hyökkäilee eteenpäin niin että jarrupoljin on tulipeltiä vasten liikennevaloissa, vastaavasti moottorijarrutusta ei ole käytännössä lainkaan ja vaihteena kaikissa tilanteissa nelonen tai vitonen. Käsijarru on puolestaan löysä naksuva keppi joka ei juurikaan vaikuta mihinkään, käyttöjarrut hitaan tuntuiset, alusta erittäin laajaliikkeinen (huom. jopa C5:n omistajan mielestä :D ), ohjaus tuntumaltaan suurpiirteinen, pyyhin- ja vilkkuviikset paukkuvat äänekkäästi mutta epätarkasti asennosta toiseen, ratti on valtava ja säädöstä riippumatta korkealla, ajoasento oudon pysty ja korkea ja virtalukko todella oudossa paikassa. :lol:

Niin se normaali ja oikeanlainen muuttuu omien tottumusten ja autojen vaihtuessa... En siis väitä että kaikki femmat olisivat tuollaisia tai hauku kaikkien femmakuskien rakkaita autoja, totean vain että ei edelleenkään ole minua varten. :D
#5168 | SAAB 900c Combi Coupé '89 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive Sedan '08 | Citroën C4 HDi 110 BMP Exclusive Berline '07

Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4161
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Pakari » To Marras 14, 2019 20:21

Pitäiskö pistää se femma kuntoon? Minua ihmetyttää että verrataan em. tavalla todennäköisesti ehjää autoa varmasti tuolla kuvauksella vialliseen.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-5 2,0t -00
9-3 SC Vector 2,0t -06
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
ex: 9-3 2,2TiD -01, NG900 2,0T -96 NG900s 2,3i -95, 9-3SS 1.8t Vector -03, 900c -89

Vastaa Viestiin