Itse asiassa vain toisessa kyljessä on sivuvilkku, toisessa on vain reikä sille. Samoin vain toisella sivulla on leveät listat.
Mutta eipä se nyt olisi eka museoauto joka on kunnostettu, eli osia vaihdettu muista autoista, kun alkuperäiset on mädäntyneet. Pikkufiksillä saa tuollaiset pienet virheet ajanmukaisuudessa korjattua jos ne häiritsee.
Kiinnitin huomiota myös ratin merkkiin, oliko 1980 käytössä tuo Saab-Scania logo ratissa?
Kyllähän ne museo katsastuksesta läpi menee kun vaan on siisti Ei ne museokatsastajat tiedä joka vuoden yksityiskohtaa.
Mutta aito saabisti ei tuollaista tekelettä itselleen tee.
Ensin tekee auton hyvin ja sitten jättää noita pieniä yksityiskohtia vaille.
Taitaa olla maalattu vaan alaosat tuohon pokkaukseen ja oviaukot. Toivottavasti pohjat on tehty asianmukaisesti, tuosta saa kyllä kuvien perusteella ihan hienon pelin.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Kiinnitin huomiota myös ratin merkkiin, oliko 1980 käytössä tuo Saab-Scania logo ratissa?
Ei ollu (eikä konepeitossa), ruori minusta on muutenkin selkeesti uudempaa mallia. Kiinnitin huomiota myöss H-koneeseen, mutta tuohan onkin MY81 vaikka onkin rekattu jo 80.
Ja kun se on MY81 niin tuplareikäkonepeitto taitaa olla väärä. Ylipäätään SaabScania -logotettu tuplareikäpelti on jotenkin irvokas. Koskas valastarina ja ilmanpoistoaukkojen suojat tuli tarjolle?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Tästä autosta on foorumilla keskusteltu jo alkuvuonna 2010, jolloin auto oli Herttoniemessä autoliikkeessä myynnissä. Auto on tuotu Ahvenanmaalta ja on joskus ollut muutettuna vinokeulaksi.
Facebookissa kans juttuu niin -81 vuosmalli, -80 otettu käyttöön.
Mut siisti on ja väri on hieno
Mutta ei tuon auton alkuperäinen väri siksi ovenpielet maalattu.
Alkuperäinen väri löytyy konehuoneesta ja sen värin minäkin tiedän. Se on haljakamman sininen, mutta kysymys kuuluukin oliko -80 luvun alussa useampi vaalean sininen sävy.
Ei tuota aarnikotkallista Saab-Scanian konsernilogoa ollut edes olemassa ennen vuotta 1984, jolloin se julkistettiin 9000:n ensiesittelyn yhteydessä ja tuli sen jälkeen käyttöön uusissa Scanioissa ja MY1985 Saabeissa.
Aikaisemmin oli vain tekstilogot eli -teksti Saabeissa ja SCANIA-teksti Scanioissa.
Mutta ei tuon auton alkuperäinen väri siksi ovenpielet maalattu.
Alkuperäinen väri löytyy konehuoneesta ja sen värin minäkin tiedän. Se on haljakamman sininen, mutta kysymys kuuluukin oliko -80 luvun alussa useampi vaalean sininen sävy.
Taisi olla akvamariinin sininen ja indigon sininen, osapuilleen 1979...81 tollaisia vaaleampia...