Tästä autosta on foorumilla keskusteltu jo alkuvuonna 2010, jolloin auto oli Herttoniemessä autoliikkeessä myynnissä. Auto on tuotu Ahvenanmaalta ja on joskus ollut muutettuna vinokeulaksi.
Juuri näin. Hain auton yhden kuorma-auton hallin perältä hylättynä ja kunnostin sen katsastuskuntoon. Halusin myydä sen sellaiselle, joka poistaisi tuon faceliftauksen. Mutta kas kummaa se olikin Hämeenlinnassa myytävänä autoliikkeessä seuraavana kesänä. Museoleimattu, lähes samassa kunnossa kuin itseltä lähti. Eli museokatsurilla ei ole ollut mitään hajua, miltä tuollaisen auton pitää näyttää. Nyt onneksi lähellä sitä mitä pitää. Mutta selittää tosiaan lokarit ja merkin konepellissä.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Tuo kuvan Talbotin surullinen katse tuo mieleen kultaisen 80-luvun, jolloin Solaroita Ja 1510:jä oli yhdellä sun toisella sukulaisella. Ei toki turbona, vaan varmasti jonain mahdollisimman edullisena versiona
Solara ja 1510 edustaa kyllä 70/80-lukujen taitteen automuotoilun funktionaalista mitäänsanomattomuutta parhaimmillaan. Hyvä mittari sille miten kunnianhimoton auton muotoilu on, on se että minä pystyn piirtämään auton käsin paperille niin että siitä tunnistaa merkin ja mallin.
Se on toisaalta harmi että PSA:n Simca/Chrysler/yms. seikkailulle, joka Talbotiksi nimettiin, kävi miten kävi. Yritys oli jotenkin kaksijakoinen: Talbotilla ajettiin menestyksekkäästi rallia ja Pösön rallitallin nimessähän Talbot kummitteli vielä pitkään. Horizon valittiin vuoden autoksi ja perusrakenne oli niin hyvä että niitähän tehtiin Jenkeissä vielä 90-luvulla jopa Shelbyn virittäminä Turboversioina. Se muinainen Talbot, josta nimi otettiin, oli ihan merkkivehje, mutta näistä ominaisuuksista huolimatta onnistuivat tekemään merkin imagosta niin mauttoman ja hajuttoman että kauppa ei käynyt.
Nythän PSA:lla on vähän samanlainen kortti käsissään Opelin kanssa. Haasteena se, miten erottaa Pösö, Sitikka ja Opel toisistaan riittävästi, että merkit ei syö toistensa myyntiä vaan kilpailijoiden myyntiä.
Nahkaverhoilu, Sähkötoiminen takakontin luukku ja Sähkötoiminen kattoluukku. Peukku varusteiden ruksijalle autoa tehtaalta tilattaessa
Ei ole ihan hirveästi tarvinnut ruksia, tuolla uudella mantereella kun monet varusteet kuuluvat hintaan ja joista täällä Euroopassa saa maksaa itsensä kipeäksi, eli jenkkimallin auto kyseessä
Sähkötoiminen lukko taitaa olla takakontissa, mielestäni kokonaan sähköistä konttia ei og9-5 ollut edes saatavilla