Tämä on tunnettu Volvon dieseleiden ongelma:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?P ... ic=52096.0
Autoni matka apulaitehihnan hajoamisesta lunastukseen
Re: Autoni matka apulaitehihnan hajoamisesta lunastukseen
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Autoni matka apulaitehihnan hajoamisesta lunastukseen
Mulla on menossa vähän vastaava systeemi. Tuohon mun 9-3 1,9 tid vaihdetiin marraskuussa 2019 koko jakopää vesipumppuineen kiristimet yms. Nyt tuossa noin kuukausi sitten ei lähtenyt käyntiin millään! Tutkin pitkään ja hartaasti luullen sähkövikaa!
Mutta oli kuitenkin jako hypännyt! Ja ainakin ventiilejä mennyt mutkalle yms! Nyt ne on arponut 2 viikkoa mitä tehdä?
Ilmeisesti kiristin oli väärin asennettu ja siitä johtui hyppääminen. Vähän niin kuin jo myönsivät, mutta.....
Saas nähdä miten tääkin soppa selviää !
Mutta oli kuitenkin jako hypännyt! Ja ainakin ventiilejä mennyt mutkalle yms! Nyt ne on arponut 2 viikkoa mitä tehdä?
Ilmeisesti kiristin oli väärin asennettu ja siitä johtui hyppääminen. Vähän niin kuin jo myönsivät, mutta.....
Saas nähdä miten tääkin soppa selviää !
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Autoni matka apulaitehihnan hajoamisesta lunastukseen
Psa:n ew koneissa yllättävänkin yleinen vaiva tuo apulaiteremelin jäännösten kulkeutuminen jakopään kopan alle. Joskus johtunut huonosta apulaitteen rissasta ja remmi on haljennut keskeltä/kulkeutunut väärille urille tai vaan katkennut ja sitten on käynyt huonosti. Itsellekkin oli yhden c5 sitikan koeajolla käydä vanhan remmin vuoksi kehnot. Konehuoneesta alkoi kuulumaan erikoinen läpätys ja remmihän oli osittain katkennut ja siivu siellä kopsahteli konepeltiin. Silloin selvittiin säikähdyksellä ja myyjäliike vaihtoi uuden remmin ja ohjainrissan ja sillä pirssillä tuli +60tkm ajettua.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Autoni matka apulaitehihnan hajoamisesta lunastukseen
Huh, voin kuvitella miten ikävää tuollaiseen on lähteä hakemaan syypäätä reilun puolen vuoden jälkeen huollosta
Jeesus, tuota lukiessa alkaa omat ongelmat näyttämään pieniltäAZP kirjoitti: ↑Pe Heinä 24, 2020 20:59Tämä on tunnettu Volvon dieseleiden ongelma:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?P ... ic=52096.0
Tästä täytyy ottaa opiksi ainakin se, että rikkinäisellä apulaitehihnalla ei kannata moottoria käyttää yhtään. Itsellä meni edellisellä sitikalla ulkomailla apulaitehihna, se tosin kertaheitolla pakkaantui huolettomasti ja tiukasti jonkun rullan/hihnapyörän väliin, olin latausvalon syttymisen jälkeen jatkanut vielä pari km motaria seuraavalle rampille. Onneksi silloin ei mitään ylimääräistä hajonnut, auto täynnä varusteita ja matkustajia ja matkasuunnitelmat kesken. No sit olisi pitänyt vaan lennosta ostaa toinen auto allejooseppi78 kirjoitti: ↑Pe Heinä 24, 2020 22:07Psa:n ew koneissa yllättävänkin yleinen vaiva tuo apulaiteremelin jäännösten kulkeutuminen jakopään kopan alle. Joskus johtunut huonosta apulaitteen rissasta ja remmi on haljennut keskeltä/kulkeutunut väärille urille tai vaan katkennut ja sitten on käynyt huonosti.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)