Saabistien prätkät

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

valtteri kirjoitti:Pitäähän sitä kesällä cruisailla kaksipyöräisellä :D BMW K 1200 LT " kaikilla herkuilla" ja vain ilmastointi puuttuu ja kuume päällä uudemmasta samanlaisesta, siispä tämä myynissä http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=15764
Upea peli on :!: Tuolla taittuisi matka yhdeltä istumalta vaikka Andalusiaan saakka jos ei tarvitsisi tankata välillä :)
Valitettavasti minulla ei ole talodellisia resursseja tuollaisen namupalan hankkimiseen :cry:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Ennen Saabia on ollut parikin mopoa. Honda XR250R ja Yamaha YZF 600R Thundercat. Jokin kaksipyöräinen olisi tänäkin kesänä, mutta Saab syö varat liian tehokkaasti :cry:

edit. unohtui paras eli pappatunturi!
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Eilen kävin ostamassa hondan magna,vm 94 kuin uusi mahtavan hieno pyörä.

MUTTA ostin sen pyörän velipojalle eli ite ollaan ilman pyörää vielä toistaiseksi.

Mutta jos ostais tytölle moposkooterin niin voishan sitä saada joskus lainata,tytön pv on jo myyty eli skooteria ollaan ostamassa.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Tämä on päiväunien kohde. Hinnat vaan vähän liian kovia mun kukkarolle :cry:

Kuva
9000 CD 2.3 -90
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

riisipussi kirjoitti:Tämä on päiväunien kohde. Hinnat vaan vähän liian kovia mun kukkarolle :cry:
Asiaa :!: Oikea valmistusmaa, upeat saundit et cetera.. tavallista 900SS:ää testanneena sanoisin että oli jopa laiskempi kuin Guzzi (siis 900SS on mopoversio, ei rinnastettavissa tuohon tykkiin) mutta niiden saundien vuoksi olisi voinut ostaa :D
Mutta Ducati on meikälkäiselle turhan monimutkainen, hankalahko huollettava ja varaosat kalliita. Guzzin koneremontin tekee jokainen joka on joskus pappatunaa ruuvannut ja vaikka parkkipaikalla vesisateessa :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Gesture
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 15:05

Viesti Kirjoittaja Gesture »

Kawasaki ZRX 1100 R -01 odottelee vähälumisempaa vuodenaikaa. (Ja uusia renkaita).
900 CV 2,5A -95
9³T -00
SAABMikko
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 12:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SAABMikko »

Kotipuolesta löytyy tuollainen mopedi:
http://koti.mbnet.fi/mikko_m/mopo/P1010067.JPG
Eihän tuollaisella isolla tiellä oikein viitsi ajella, mutta nättinä kesäpäivänä pientä mutkaista asvalttitietä on ilo kruisailla 8)
Viimekesä kun ilmojen puolesta oli mitä oli, niin suht vähiin jäi ajelut... mutta jospa se ens kesänä aurinko näyttäytyis vähän useammin...
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Taitaa jäädä tältäkin kesältä prätkän hankinta, menee vielä talon kimpussa koko kesä :? Nykyisillä vakuutusmaksuilla museopyörä olisi varteenotettava, Moto Guzzi -miehelle se ei tuota tuskaa, konstruktio lähes sama 70-luvun alusta saakka :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Löytyypi CBR900RR vm. 00. Ehkä vähän persoonaton mutta ainakin toimii:)
Viimeksi muokannut Saabikas, Pe Huhti 01, 2005 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Kevättä odottelee tuo viime syksynä hankittu Honda CBR 1100 XX -03 8)

Ennen sitä oli mopojen lisäksi parit kevarit (Honda CB125 -80 ja Yamaha RD125LC -84) ja näiden jälkeen aivan sairaan makea, mutta voi niin työläs Suzuki RG500 -87, joka vaihtui kevättalvesta 2000 uuteen Suzuki GSX750F -99:n, kun alkoi tahtarin rassaaminen kypsyttää :roll:
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

No joo, kyllähän sitä silloin tällöin kakspyöräselläkin ajellaan.....
Teininä alla oli Yamahan moposkootteri, mallia Aerox 50R. Sitten kevari-iässä kesätyörahat poltettiin ja pihaan tuli Cagiva Freccia C9 125R-kyykkykevari. Tämä on minulla vieläkin, ja hyvässä kunnossa onkin. Sitten vielä vähän vanhempana, eli nykyään, ei oikeaa mp:tä ole omistuksessa, mutta silloin tällöin otan nättinä kesäiltana lainaksi isäpapan Kawasaki VN750 Vulcan-kustomin ja päästelen kohti auringonlaskua....
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Ensin oli joku 70-80 luvun 50cc mopo, Fantic Motor super rocket 50

Tehtaan kisapytyllä, kevennetty ja kiilloitettu kampura\kiertokanki, iso kaasari, lorttokohan lie oli ja omavalmiste tehopönttö. Hyvin kulki :twisted: Poliisitkin tiheästi kiinnostuivat, oli varmaan niin hieno peli kun kiinnosti :oops:

Sitten jatkuva mäntien vaihto rupes kyllästyttämään ja piikkikortti tuli ajettua ja hommattua Yamaha virago 125cc aika nuhanenhan se oli mutta mitään ei tarvinnut remontoida... vähän vei ainetta alle 3 litraa sadalle.
Letkeä cruiseri.

Nyt on Kasavika er-5 -01 aivan loistava perus nakupyörä, hyvä ajaa, vie vähän polttista ja kiihtyy lujaa 8)

Polttelishan tuo isomman pärrän hommaaminen, street figteria suunnitellut, mutta jos alkaa nyt rakentaa, niin menee puoleen kesää jotta saa valmiiksi. Voi olla ensi kesän touhua...
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Nappe kirjoitti:Kevättä odottelee tuo viime syksynä hankittu Honda CBR 1100 XX -03 8)

Ennen sitä oli mopojen lisäksi parit kevarit (Honda CB125 -80 ja Yamaha RD125LC -84) ja näiden jälkeen aivan sairaan makea, mutta voi niin työläs Suzuki RG500 -87, joka vaihtui kevättalvesta 2000 uuteen Suzuki GSX750F -99:n, kun alkoi tahtarin rassaaminen kypsyttää :roll:
nii juu, mullakin oli tommonen RD125LC -84, oli pappiksen jälkeen aika pirtee peli 180cc pytyllä, 32 kaasarilla tehoputkella ja läpillä. sai kokoajan vaihtaa laakereita ja mäntää. mutta kiva sillä muita kevareita oli jättää, silloin kun ei oltu vielä edes EU:ssa niin kevareissa alkoi olemaan se 40hv!

sitten tuli mopo ikä ja ostin PV:n ja sitä tietysti virittelin sen mitä voin, 80cc zeta, Leo Vinci tehoputki ja RD:n vakio 24mm kaasari. sillä taas sai jättää kylän kevarit, nyt ne tosin olivat euro tehoisia.

RD seisoi mopo iän tallissa kiinni leikanneena. laitoin sen sitten kuntoon kun auton ostin, jouduin armeijaan ja pakkohan se myydä sitten oli, harmittaa.
:evil:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

mikkoimp kirjoitti:
Nappe kirjoitti:Kevättä odottelee tuo viime syksynä hankittu Honda CBR 1100 XX -03 8)

Ennen sitä oli mopojen lisäksi parit kevarit (Honda CB125 -80 ja Yamaha RD125LC -84) ja näiden jälkeen aivan sairaan makea, mutta voi niin työläs Suzuki RG500 -87, joka vaihtui kevättalvesta 2000 uuteen Suzuki GSX750F -99:n, kun alkoi tahtarin rassaaminen kypsyttää :roll:
nii juu, mullakin oli tommonen RD125LC -84, oli pappiksen jälkeen aika pirtee peli 180cc pytyllä, 32 kaasarilla tehoputkella ja läpillä. sai kokoajan vaihtaa laakereita ja mäntää. mutta kiva sillä muita kevareita oli jättää, silloin kun ei oltu vielä edes EU:ssa niin kevareissa alkoi olemaan se 40hv!

sitten tuli mopo ikä ja ostin PV:n ja sitä tietysti virittelin sen mitä voin, 80cc zeta, Leo Vinci tehoputki ja RD:n vakio 24mm kaasari. sillä taas sai jättää kylän kevarit, nyt ne tosin olivat euro tehoisia.

RD seisoi mopo iän tallissa kiinni leikanneena. laitoin sen sitten kuntoon kun auton ostin, jouduin armeijaan ja pakkohan se myydä sitten oli, harmittaa.
:evil:
Eli ajelit nappulana RD:llä ja sitten ostit uuden PV:n kun täytit 15 ja ajelit sillä tyytyväisenä kunnes sait ajaa autolla? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Fossiili
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 07:08
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Fossiili »

Tämmöinen tulee kun lumet sulaa... tai jos sulaa.

http://www.triumph.co.uk/uk/330.aspx
Vastaa Viestiin