Hyvin todennäköisesti 12v akku vaihtokunnossa. Se on noiden yleisin vika joka aiheuttaa sekalaiset vikavalot ja herjat ruudussa. Sinänsä ihan sama juttu kuin Saabeissa
Ja sen akun voi vaihtaa itse ihan yhtä helposti kuin Saappiin.
Hyvin todennäköisesti 12v akku vaihtokunnossa. Se on noiden yleisin vika joka aiheuttaa sekalaiset vikavalot ja herjat ruudussa. Sinänsä ihan sama juttu kuin Saabeissa
Ja sen akun voi vaihtaa itse ihan yhtä helposti kuin Saappiin.
Oliskohan muka noin helppo no en tiedä, teltta-autolle se meni, nyt siellä taistellaan ettei saa muka sijaisautoa
Edit:isä sano että kuulemma taka-akseli ei vedä ja liikkeelle lähtiessä täristää
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
No ei se akun hajoaminen kyllä taka-akselin tärinää varmaan aiheuta. Mutta tuntuu että 99 % mittaristojoulukuusista on näin talvella selvinnyt pikkuakun vaihdolla. Näissä on ongelmana se että sillä pikkuakulla vain käynnistetään auton järjestelmä eli se akku ei oikein koskaan joudu kovalle rasitukselle. Sen takia se akku saattaa kestää sitten pitkään ja kun se ei enää suoriudu hommistaan niin se on sitten jo tosi kaputt. Polttomoottoriautossa huomaa aiemmin että akku alkaa olla vanha, kun starttaus ei enää onnistu. Ei sinänsä, varsinainen ongelmahan on siinä lopulta ihan sama, eli autolla ei pääse liikkeelle.
Mites paljon tuossa kepin hinnassa mahtaa olla tuota penaria? Jos kaupantekijäisenä tuleva 150K ajettu liki 10v auto kepillä on yli 71Ke, niin tuo keppi lienee aika arvokas
Huomaa ettei paikalliselle ABC asemalle mittarikentän uusimisen yhteydessä tullutta E85 tankkausmahdollisuutta markkinoitu muistaakseni millään tavalla ja onhan se muutenkin painunut unholaan monellakin ihmisellä.
Aamulla asemalla kahvipöydässä kuuntelin Hybridi ja sähköautokeskustelua, johon muutaman kommentin heitin sekaan ja mainitsin lopulta että minä ajelen etanolilla. Millä? Mitä se on ?! Mistä sitä saa ?! Osoitin sormellani mittarikentälle ja sanoin että tuoltakin sitä löytyy, tuosta sinisestä letkusta sitä tulee ja hinta näkyy tolpasssa ihan ylimmäisenä On sitä ollut siinä jo lähes puoli vuotta. Ai jaaaa.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Mites paljon tuossa kepin hinnassa mahtaa olla tuota penaria? Jos kaupantekijäisenä tuleva 150K ajettu liki 10v auto kepillä on yli 71Ke, niin tuo keppi lienee aika arvokas
Eski
Kauppakirja 70k€ kepistä ja tonni bemarista
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Mites paljon tuossa kepin hinnassa mahtaa olla tuota penaria? Jos kaupantekijäisenä tuleva 150K ajettu liki 10v auto kepillä on yli 71Ke, niin tuo keppi lienee aika arvokas
Eski
Nettiautossa neljä kappaletta 2013 vuosimallin M5 bemareita sedanina. Hintapyynnöt 67500€ (82400km) ilman keppiä, 71500€ (151000km) biljardikepillä, 79800€ (119000km) ilman keppiä ja 36990€ Tax free ilman keppiä (104000km).
Että ei se kepin osuus nyt välttämättä niin merkittävä tuossa ole.
Sen sijaan on kyllä M5 bemarilla hintaa Suomessa. Mobile.de:stä kun katseli, niin hintahaarukka 2013 vuotisille 30000 - 43000€, Härmässä pyynnöt kaksinkertaiset.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Sille noin 40 kiloeuron M5 bimmerille lätkästään härmään tuotaessa karkeesti 25 kiloeuroa autoveroa päälle - joten aika lähelle härmähintaa kipuaa kokonaishinta.
Toki saksabimmerit lienevät kunnoltaan ja varustukseltaan paremmin hintansa arvoisia.
Verottaja verkkosivuilta lainaus:
"Myyntihinta on autoverolain mukainen verotusarvo. Ajoneuvojen yleinen myyntihinta määritetään Suomessa myytävinä olevien ajoneuvojen pyyntihintojen perusteella."
Eli, tuontiauton autovero lasketaan suomihintojen perusteella.
Laskin koepallon verottajan autoverolaskurilla seuraavilla arvoilla:
- BMW M5
- vuosimalli 2013
- käyttöönotto pvm 15.6.2013
- yleinen myyntihinta 60000 euroa
- hiilidioksidipäästö 232 g/km.
Laskin arvioi autoveron määräksi 24060 euroa.
Tuossa laskurissa ei pysty syöttämään ajomäärää.
Verottajan hintatietolaskuri taas pyytää enemmän tietoja (myös ajomäärän), mutta kyseisillä koepallon arvoilla ja ajomääräarvolla 110 000 km laskuri antaa auton myyntihinnalle tulokseksi: "Hinta ei tiedossa".
Kuinka paljon ajomäärä sitten vaikuttanee autoveron määrään...
Joka tapauksessa, tämä ei topicin otsikon mukaan naurata yhtään.
BILTEMA.....
Akusta loppui takuu viimekuussa, ja samoin myös loppui akkukin.
On tarkkaa touhua nämä takuu hommelit.
Uuden akun hain motonetistä , ja kaiken muunkin tulen hakemaan sieltä tästä lähtien.
Nimim entinen BILTEMAN asiakas.