Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Oisko sit kaiken tuon kaluhaalimisen sijasta kuitenkin helpointa ja halvinta käyttää aentavaa rengashotellia
(Jos löytää sellaisen jossa osataan asentaa pultit oikeaan momenttiin ja oikeille kierteille )
(Jos löytää sellaisen jossa osataan asentaa pultit oikeaan momenttiin ja oikeille kierteille )
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Halvempaa? Kyllä, ainakin melko pitkään.
Helpompaa? No, varmaan yleiseltä mieleltä. Työsuhdeautoaikana kun fillarit oli speksin mukaan rengashotellissa, jäi itelle kyllä lähinnä fiilis "never again". Sopimiset, jonottelut, odottelut jne on minusta ikävämpi touhu kuin pyöränvaihto, vaikka vaihdankin tunkin kanssa ilman pulttipyssyä - nosturin, pyssyn ja hissipöydän kanssa ero olisi vielä kovempi.
Helpompaa? No, varmaan yleiseltä mieleltä. Työsuhdeautoaikana kun fillarit oli speksin mukaan rengashotellissa, jäi itelle kyllä lähinnä fiilis "never again". Sopimiset, jonottelut, odottelut jne on minusta ikävämpi touhu kuin pyöränvaihto, vaikka vaihdankin tunkin kanssa ilman pulttipyssyä - nosturin, pyssyn ja hissipöydän kanssa ero olisi vielä kovempi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
Samaa koulukuntaa aeron kanssa - matalanosturin ja Makitan akkupyssyn kanssa. Vielä kun joku kantaisi ne hyllystä asennuspaikalle tallin etuosaan
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
eiks teidän rahamiesten kannattais tyytyä kesä ja talviautoihin erikseen... ei tarttis renkaita vaihdella
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ihmettelyketju
Persaukisena ei ainakaan toimi. nimimerkillä kesäautoon jouduin tammikuussa asentaa talvirenkaat ja joutu talviautollaki ajelee keskel kesää
Mut kyl renkaanvaihdon rasittavin vaihe on se raijaus niin siihen ei auta kuin tuo rengashotelli
Mitä tuossa työkaverien hotlakokemuksii seurannu niin ite en vois harkita kuin korkeintaan kitkojen kanssa et saa ajoissa alle ja myöhään pois.
Toki jotku laadukkaat 15" alut ei paina juuri mitää
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ihmettelyketju
Vaihdatin väärän merkkiseen kesäkumit alle uudessa rengasliikkeessä, ei perineet mitään lisämaksua suurista renkaista 19¨. Hinta 105kr halvempi vaihtotyöstä, joka nyt maksoi 395kr.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ihmettelyketju
Mä laitoin vaimon ja lapset pyörittämään renkaita ja keskityin itse pelkkään vaihtoon Appiukon akkumopolla ei pultit auennu vaikka momenttiin on laitettu, käsipelillä lähti kuitenkin kevyesti ja ja neljänneskierros/ pultti riitti alkutöiksi. Fillarin painemittarilla ja pumpulla barit kohilleen ja kovaa ajoa käymättä huoltoaseman kautta lapsityövoiman avulla talvirenkaat takaisin pihavarastolle, itselle jäi pesaisu ja varastoon nosteleminen. Tulevaisuudessa ajattelin selvitä tästä hommasta kuten isäni aikoinaan, pelkällä jälkikiristyksellä ja pienellä määrällä käteistä
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Ihmettelyketju
Komppaan McStadeytä!
Tympein homma ikinä on renkaiden pyörittely ja nostelu jne...
Tympein homma ikinä on renkaiden pyörittely ja nostelu jne...
Sininen Saab 9-3, '99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ihmettelyketju
Turha niitä renkaita on mihinkään varastoon kuskailla. Hienosti oli hangen sisässä auringolta suojassa Pösön kesäachillekset, tuosta vaan pyöräytti alle ja hyvä tuli. Tunkkikin oli siinä heti vieressä
https://photos.app.goo.gl/iyuipzssMRCtdAmDA
https://photos.app.goo.gl/iyuipzssMRCtdAmDA
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ihmettelyketju
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ihmettelyketju
Mun makuun tympeintä renkaiden kausivaihdossa on vanteiden peseminen. Toki se ei ole pakollinen ohjelmanumero, mutta itselleni on tullut tavaksi hieroa kiekot puhtaiksi aina ennen kesä/talvisäilöön viemistä.
Toki V.J.S:n opein talvikaudella lumet ja kesäkaudellakin varmaan sadevedet hoitaa riittävän hyvin pölyt pyöristä pois
Pesun jälkeen tympeintä on kyllä se pyörien roudailu jos ne pitää jonnekin/jostakin kantaa ja nostaa säilöön/säilöstä. Ei se tunkkailu ja vaihtaminen niin kamalaa sitten enää ole.
Toki V.J.S:n opein talvikaudella lumet ja kesäkaudellakin varmaan sadevedet hoitaa riittävän hyvin pölyt pyöristä pois
Pesun jälkeen tympeintä on kyllä se pyörien roudailu jos ne pitää jonnekin/jostakin kantaa ja nostaa säilöön/säilöstä. Ei se tunkkailu ja vaihtaminen niin kamalaa sitten enää ole.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
eilen lahden näyttelyn piha alueella tuli bongattua monta saabbia ja suurin osa oli tarrakilvillä - mitä hittoa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ihmettelyketju
Ehei,,,
Komppaan AZP:tä - se renkaiden pesu vaihdon jälkeen on se tympein vaihe,,,
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Ihmettelyketju
Koska ootte viimeksi saaneet leimasedältä ihan oikean leiman rekisteröintitodistukseen?
Tuli vanhan liiton merkintä, kun ilmeisesti kontturilla oli systeemit jäissä, eivätkä saaneet uutta otetta tai katsastustodistusta tulostettua. Näköjään Trafin järjestelmään katastus on kuitenkin jo heti tänään päivitetty ja ajoaikaa on taas kaksi vuotta... ja itselleni tuntemattomasta syystä päälle yksi päivä.
Alan olla aika pihalla nykykatsastussäädöksistä, kun jo ennen katsastusta ihmettelin että miksi olen saanut ajoaikaa 9.5.2022 saakka, kun edellinen katsastus on suoritettu 21.4.2021 ja tuolloin edellinen leima oli mennyt umpeen jo melkein vuotta aikaisemmin.
Olen siis katsastanut Oldsin 9.5.2019, jolloin ajoaikaa tuli 11.5.2020 saakka. Ihan loogista, kun 9.5.2020 olisi ollut lauantai, eli ajoaikaa tuli siitä seuraavaan arkipäivään, mikä tekee vuoden ja kaksi päivää. Vuonna 2020 auto ei ollut ajossa eli sitä ei myöskään katsastettu. Sitten katsastin sen 21.4.2021, ja ajattelin että koska edellinen katsastusaika on ummessa, tulee ajoaikaa 21.4.2022 saakka. Mutta tulikin 9.5.2022 saakka. Ja tänään 9.5.2022 sain sitten leimalla ajoaikaa 10.5.2024 saakka, vaikka 9.5.2024 on arkipäivä. Ei ymmärrä, mutta en mä tässä ainakaan tappiolle jää
Tuli vanhan liiton merkintä, kun ilmeisesti kontturilla oli systeemit jäissä, eivätkä saaneet uutta otetta tai katsastustodistusta tulostettua. Näköjään Trafin järjestelmään katastus on kuitenkin jo heti tänään päivitetty ja ajoaikaa on taas kaksi vuotta... ja itselleni tuntemattomasta syystä päälle yksi päivä.
Alan olla aika pihalla nykykatsastussäädöksistä, kun jo ennen katsastusta ihmettelin että miksi olen saanut ajoaikaa 9.5.2022 saakka, kun edellinen katsastus on suoritettu 21.4.2021 ja tuolloin edellinen leima oli mennyt umpeen jo melkein vuotta aikaisemmin.
Olen siis katsastanut Oldsin 9.5.2019, jolloin ajoaikaa tuli 11.5.2020 saakka. Ihan loogista, kun 9.5.2020 olisi ollut lauantai, eli ajoaikaa tuli siitä seuraavaan arkipäivään, mikä tekee vuoden ja kaksi päivää. Vuonna 2020 auto ei ollut ajossa eli sitä ei myöskään katsastettu. Sitten katsastin sen 21.4.2021, ja ajattelin että koska edellinen katsastusaika on ummessa, tulee ajoaikaa 21.4.2022 saakka. Mutta tulikin 9.5.2022 saakka. Ja tänään 9.5.2022 sain sitten leimalla ajoaikaa 10.5.2024 saakka, vaikka 9.5.2024 on arkipäivä. Ei ymmärrä, mutta en mä tässä ainakaan tappiolle jää
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K