AZP kirjoitti: ↑La Touko 21, 2022 12:32
Voi se siinä mielessä olla validi rajoite, että rajoitteet pitää laatia heikoimman mahdollisen mukaan. Eli jos kevyeksi nelipyöräksi voidaan hyväksyä laite joka on yli 80 km/h vauhdeissa vaarallisen epävakaa, pitää säädökset pohtia sen mukaan.
Siellä on - ja voisi siis olla enemmänkin - niitä alaluokkia, joilla voi täsmentää rajoitteita. Pointtina kuitenkin se, että ko. ajoneuvoluokka ei teknisesti ole pelkkä "mönkijä" -luokka, vaikka kaikki alaluokat tuntuvatkin olevan mönkijäspeksattuja/-nimettyjä. Ja kyllähän siellä onkin yksi alaluokka, jossa siis ei ole nopeusrajoitusta, mutta jossa on se 15kW tehorajoitus.
Pilkunnussintaa: raskas nelipyörä, ei kevyt
AZP kirjoitti: ↑La Touko 21, 2022 12:32
Ja kuten sanottua, jos joku haluaa kehittää kovempaa kulkevan mönkijän, niin sen voi sitten kehittää sellaiseksi että menee läpi autona ja teho- ja nopeusrajat häviää.
Totta - tai vaikka sen katulaillisen mikroauton.
AZP kirjoitti: ↑La Touko 21, 2022 12:32
Uskoisin muuten että moottoripyörillä ja autoilla ei ole rajoja rakenteelliselle nopeudelle ja tehoille historiallisista syistä. Jos moiset ajoneuvoluokat kehitettäisiin nyt, niin hyvin mahdollisesti jotkut rajat säädettäisiin.
Tästä olen aivan samaa mieltä, nuo vapaudet on taatusti historian peruja.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla