Tuo adaptiivisen vakkarin etäisyyden valinta on hieman pulmallinen. Se mikä takana ajavan mielestä on sopiva ja turvallinen, on edessä olevalle liian lähellä. Ei missään ketään, mutta tuon takana tulevan pitää hiillostaa 200 km läpi öisen Suomen.
(Sitten kun autot saadaan keskustelemaan, niin edessä ajava on se joka päättää takana tulijan etäisyyden, lähettää signaalin mikä ohjeistaa jäämään kauemmaksi. Silloin saattaa joiltain loppua adaptiivisen käyttö. Eräänlaisia "torjuntaohjuksia" tarvittais, ehkä se on se öjyn käry tehokkain.
Adaptiivinen ei kertakaikkiaan tunnista edellä menijää tarpeeksi kaukaa. Hyvä toiminto estämään uneliaan taivaltajan peräänajon. Muuhun siitä ei oo. Kuljettajan päänuppi on se mikä valitsee sen oikean ja kohtuullisen etäisyyden. Oma tapa on muodostunut siitä, että jos saavuttaa jonkun selkeästi, niin ohi vaan heti. Ei se vauhti siitä nouse. Jos suorat näyttää muodostuvaa jonoutumista edessä, niin sitten arvioidaan tilanne uudestaan. Jos päätän jäädä taakse, niin jään kauemmaksi 150-200m, mutta ei niin kauas, että siihen olisi kutkua ajaa eteen jostain tienhaarasta.
Termos osaa valita aiheet, oon ennenkin hermostunut valoista
Kutkutti osallistua heti, muttei millään ehtinyt.
Joku persehinuri katumaasturillaan taas. Ajelin itse vakkari päällä maantiellä ~90 km/h todellista nopeutta, tämä hinuri ryntää perään sangen kovalla nopeudella, mutta ohittaminen oli hänelle outo asia. Pimeää oli, mutta valotkin olivat hänellä kunnossa.
Vakkari ei tainnut olla, koskapa toisinaan ei edes sivupeileistä näkynyt roikkujan valoja, toisinaan taas jäi johonkin sadan metrin päähän
Ei auttanut nopeuden himmaaminen 70 kilsaan ja vilkku oikealle, kun ei ollut metsätaipaleella liittymiä siihen suuntaan. Paskiainen tunsi tiestön
Eikä auttanut pitkällä tyhjällä suoralla jarruvalojen polttelukaan, persehinuri tykkäsi paikastaan Saabin perässä.
Voi olla, että se kauemmaksi jääminen tuli siitä, kun luuli sun kääntyvän ja hidasti. Kyllä nuo ohitus merkit vilkuilla yleensä ymmärretään, ellei ole taparoikkuja. Oonpa nähnyt sellaisenkin, että vilkautti vasemmalle, ja silloin ei paljon passaa ohittaa. Jos takana tulija ärsyttää, niin paras on katsoa hyvä ohituspaikka ja vilkku oikealle, jos ei lähde niin vilkku jatkuvasti oikealle ja kaasun löysääminen, ei jarrutus. Vauhtia pitää tiputtaa riittävästi, niin että uskoo sun pysähtyvän. Siinä vaiheessa sinnikkäinkin perskärpänen luovuttaa, ellei ole kiimassa. Rekan edessä ei kannata vauhtia tiputtaa ennen ohituspaikka, sillä sepä ei aina saakaan sitä vauhtia niin nopeasti takaisin, että lähtisi lyhyellä näkemällä ohitukseen.