mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Og kolkin keulassa oleva muovihärpäke, tähän härpäkkeeseen on tuettu ilmastoinnin kuivaimen putki kiinni. Tai oikestaan se härpäke on tuettu tuohon putkeen.Kannake on syönyt putken puhki,tätä on myös edesauttanut maantie suola, ja se että alumiiniputki on ollut maalista vapaa tuosta kohdin.
No järjestelmän tyhjäys ja jatkoliitoksen teko.
Putki näkyi olevan 9.7mm putkea, onnistuu 10mm jatkoyhteellä. Muovihärpäke on hevon kuusessa tätä nykyä.
Se vuotokohta on heti siinä kuivaimen alapuolella.näkee helposti kun ottaa maskin irti.
No järjestelmän tyhjäys ja jatkoliitoksen teko.
Putki näkyi olevan 9.7mm putkea, onnistuu 10mm jatkoyhteellä. Muovihärpäke on hevon kuusessa tätä nykyä.
Se vuotokohta on heti siinä kuivaimen alapuolella.näkee helposti kun ottaa maskin irti.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Sininen Saab 9-3, '99
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tässä osia ootellessa palautui mieleen viime perjantain v*tutus:
Griffin -femmaan ostettiin uudet 19" laaturenkaat, niitä alle laittaessa huomasin, että talvikitkat olivat kuluneet kovasti epätasaisesti.
Nooh, näin sesonkiaikoina onnistuin hankkimaan ajan nelipyöräsuuntaukseen kohtuulliseen viikon odotusaikaan, 12.5.
No se suuntaus sitten jäi ihan puolitiehen, femman perän isot puslat oli ihan sohlot. Keulaa saatiin säädettyä vähän sinnepäin, melkein harituksella oli lukemat. Juu, keulahan kuuluu säätää perän mukaan, mutta tyhjää parempi säätö tämäkin.
Eipä ylläoleva jurputus muuten nostaisi verenpainetta, mutta kun auto katsastettiin huomautuksitta 20.3
Keulaa kyllä paukutettiin paineilmapumpuilla, mutta peräpää jäi sitten tarkistamatta.
Menee kyllä omaan piikkiin se, että en renkaita vaihtaessa yhtään ravistellut niitä. Ois kyllä helposti huomannut sen välyksen vaakasuuntaan renkaita kammetessa
Griffin -femmaan ostettiin uudet 19" laaturenkaat, niitä alle laittaessa huomasin, että talvikitkat olivat kuluneet kovasti epätasaisesti.
Nooh, näin sesonkiaikoina onnistuin hankkimaan ajan nelipyöräsuuntaukseen kohtuulliseen viikon odotusaikaan, 12.5.
No se suuntaus sitten jäi ihan puolitiehen, femman perän isot puslat oli ihan sohlot. Keulaa saatiin säädettyä vähän sinnepäin, melkein harituksella oli lukemat. Juu, keulahan kuuluu säätää perän mukaan, mutta tyhjää parempi säätö tämäkin.
Eipä ylläoleva jurputus muuten nostaisi verenpainetta, mutta kun auto katsastettiin huomautuksitta 20.3
Keulaa kyllä paukutettiin paineilmapumpuilla, mutta peräpää jäi sitten tarkistamatta.
Menee kyllä omaan piikkiin se, että en renkaita vaihtaessa yhtään ravistellut niitä. Ois kyllä helposti huomannut sen välyksen vaakasuuntaan renkaita kammetessa
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Pia Sarivaara selittää:
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009592127.html
Seliseli... Kyllä voit kieltää, älä selitä.
Ja miksikö voi, siksi koska näikin voi tehdä:
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009592830.html
Ookkonää ihan yhtä tyhymä ku kaikki muukki virkahenkilöt Jessus teitä
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009592127.html
Seliseli... Kyllä voit kieltää, älä selitä.
Ja miksikö voi, siksi koska näikin voi tehdä:
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009592830.html
Ookkonää ihan yhtä tyhymä ku kaikki muukki virkahenkilöt Jessus teitä
Sininen Saab 9-3, '99
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Auton moottori rikkoutuu ensimmäisestä femmasta
Ostat toisen eikä se enään käynnisty kolmantena päivänä, ei edes lupaa.
Ketuttaa ihan perkeleesti. Ei ole autoa, vaikka vasta toimivan ostin.
Pihalla autot vierekkäin ja mietit vain kumman hakkaat ensin paskaksi.
Olen asentaja, mutta sairastunut sellainen. En pysty kuin ajamaan ja tankkaamaan autoja nykyään. Toisessa autossa olisi äskettäin vaihdettu startti jonka saisi toiseen, mutta enpä sitä pysty vaihtamaan.
En tiiä kumpi vituttaa enemmän, autojen rikkoutuminen vai oma vammautuminen.
Sanon siis vain kiltisti PerkjärveltSaatavanaVinttiJunalautoja kiitän, kumarran ja hiljenen.
Ostat toisen eikä se enään käynnisty kolmantena päivänä, ei edes lupaa.
Ketuttaa ihan perkeleesti. Ei ole autoa, vaikka vasta toimivan ostin.
Pihalla autot vierekkäin ja mietit vain kumman hakkaat ensin paskaksi.
Olen asentaja, mutta sairastunut sellainen. En pysty kuin ajamaan ja tankkaamaan autoja nykyään. Toisessa autossa olisi äskettäin vaihdettu startti jonka saisi toiseen, mutta enpä sitä pysty vaihtamaan.
En tiiä kumpi vituttaa enemmän, autojen rikkoutuminen vai oma vammautuminen.
Sanon siis vain kiltisti PerkjärveltSaatavanaVinttiJunalautoja kiitän, kumarran ja hiljenen.
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Kirsi Jokela
0451255333
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Jossainhan oli juttua että joutuneet käyttämään käteistä laskujen ym. hoitoon.VKe kirjoitti: ↑Ke Touko 17, 2023 14:59Pia Sarivaara selittää:
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009592127.html
Seliseli... Kyllä voit kieltää, älä selitä.
Ja miksikö voi, siksi koska näikin voi tehdä:
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009592830.html
Ookkonää ihan yhtä tyhymä ku kaikki muukki virkahenkilöt Jessus teitä
Eikös ne laskut voi jättää sitten vallan maksamatta kerta tili on jäässä? Muistaakseni oli myös uutinen että venäjän suurlähetystö on ulosotossa Suomen valtiolle kun ei ole laskuja makseltu ajoissa, miksi meidän ne pitäisi maksaa.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Heitä kassu siitä konevammasesta jos vaikka siitä olisi kiinni, jos kerta pyörii muttei lupaa. Vaikeusasteeltaan kassunvaihto on aika lähellä tankkaamisen luokkaa.suopitar kirjoitti: ↑To Touko 18, 2023 15:08Auton moottori rikkoutuu ensimmäisestä femmasta
Ostat toisen eikä se enään käynnisty kolmantena päivänä, ei edes lupaa.
Ketuttaa ihan perkeleesti. Ei ole autoa, vaikka vasta toimivan ostin.
Pihalla autot vierekkäin ja mietit vain kumman hakkaat ensin paskaksi.
Olen asentaja, mutta sairastunut sellainen. En pysty kuin ajamaan ja tankkaamaan autoja nykyään. Toisessa autossa olisi äskettäin vaihdettu startti jonka saisi toiseen, mutta enpä sitä pysty vaihtamaan.
En tiiä kumpi vituttaa enemmän, autojen rikkoutuminen vai oma vammautuminen.
Sanon siis vain kiltisti PerkjärveltSaatavanaVinttiJunalautoja kiitän, kumarran ja hiljenen.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^ tuohon kun lisää sen että riittääkö sormivoimat sen liittmen lukituksen avaamiseen, yleensä menee helposti.
Ja, löytyykö sitä sopivaa torx'ia työkalulaatikosta vai onko rautakauppaan taas reissu edessä(jollain tapaa).
^^Pari muuta juttua voi kukin toki itse hieman tarkistaa.
Kuuluuko bensapumpun ääni sieltä tankin suunnalta kun virrat laittaa.
Värähtääkö kiekkamittari kun pyörittää konetta.
Akun kunto, lataustilanne.
Jopa akunkenkä irti hetkeksi jos ois jäänyt säätö "outoon" tilaan.
Ja, löytyykö sitä sopivaa torx'ia työkalulaatikosta vai onko rautakauppaan taas reissu edessä(jollain tapaa).
^^Pari muuta juttua voi kukin toki itse hieman tarkistaa.
Kuuluuko bensapumpun ääni sieltä tankin suunnalta kun virrat laittaa.
Värähtääkö kiekkamittari kun pyörittää konetta.
Akun kunto, lataustilanne.
Jopa akunkenkä irti hetkeksi jos ois jäänyt säätö "outoon" tilaan.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^ Kun ei lupaa yhtään mitään. Ei kuulu naksun naksua. Ei mitään ääntä kun avaimesta kääntää.
Olisi tehtaanpaketissa uusi sytytyskasetti mutta ei sekään ihmeitä tee jos auto ei yritä mitään.
Pitää huomenna katsoa ja kokeilla uudelleen.
Olisi tehtaanpaketissa uusi sytytyskasetti mutta ei sekään ihmeitä tee jos auto ei yritä mitään.
Pitää huomenna katsoa ja kokeilla uudelleen.
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Kirsi Jokela
0451255333
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Akussa potkua?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Eli ei pyöritä? Vain valot toimii. Esim. automaatin asentoanturi jumituessaan tekee juuri noin. Voi yrittää renkata vipua P-N-R ees taas hieman ja vaikkapa kokeilla hörähtääkö N asenossa.Ei kuulu naksun naksua. Ei mitään ääntä kun avaimesta kääntää
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
No se kun ei oo semmoista keittiökapinetta täällä maalla jolla saisi 10 litraa vettä kiehuvaksi 2 minuutissa
Korvasienien keittelyssä koko päivä
En enää ole varma onko tää sen väärtti... Mutta aika kultaa muistot, kyllä ne sitten talvella maistuu...
Korvasienien keittelyssä koko päivä
En enää ole varma onko tää sen väärtti... Mutta aika kultaa muistot, kyllä ne sitten talvella maistuu...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ooppeli. Kusi tänään tehostinnesteet pihalle...
No,kaks ooppelia tuli hankittua sit kerralla. Ensimmäinen ja viimeinen. Samaa paskaaa ovat ku 1980 luvulla, voi ttu että ottaa koteloon, kun hölmönä luulin et ne olis jo oikeesti parempia ja menin uskomaan...
No,kaks ooppelia tuli hankittua sit kerralla. Ensimmäinen ja viimeinen. Samaa paskaaa ovat ku 1980 luvulla, voi ttu että ottaa koteloon, kun hölmönä luulin et ne olis jo oikeesti parempia ja menin uskomaan...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Osaan jo arvata, että pumpulta lähtevä putki vuotaa jostain kohtaa korroosion seurauksena, been there done that ja sitä rataa, vaikka potilas olikin ng9-5. Tyyppivika valitettavasti, ihmeen kauan kestänyt, tai liekkö jo kerran vaihdettu, ng9-5:ssä tuntui kestävän 5-7v. Opel-korjaamoille ei varmasti uusi juttu, ja osaavat homman.
Mutta ei muuta kuin tyyppivikoja kuntoon, niitä on aika monta, mutta positiviinen homma on, että viat tunnetaan suht hyvin ja tyyppivikojen lisäksi ei yleensä hirveästi muita vaivoja esiinnykään, ellei käy huono tuuri
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ensi diagnoosini mukaan siltä vaikuttaa. Pohjamuovin päällä on reilusti öljyä. 190tkm ajetussa autossa ei vaan ole millään tasolla hyväksyttävää, NG9-3:ssa oli mittarissa yli 400tkm, kun lähti eteenpäin eikä letkuja tai putkia tarvinnut vaihdella. Viimeistään tässä vaiheessa alkaa olla selvää, että kaikki baaripuheet siitä, että Saab = Opel eivät todellakaan pidä paikkaansa. Opelissa kaikki hajoaa omien kokemusteni mukaan puolessä välissä siitä mitä Saabissa.Rommitommi kirjoitti: ↑Pe Kesä 02, 2023 07:21Osaan jo arvata, että pumpulta lähtevä putki vuotaa jostain kohtaa korroosion seurauksena, been there done that ja sitä rataa, vaikka potilas olikin ng9-5. Tyyppivika valitettavasti, ihmeen kauan kestänyt, tai liekkö jo kerran vaihdettu, ng9-5:ssä tuntui kestävän 5-7v. Opel-korjaamoille ei varmasti uusi juttu, ja osaavat homman.
Mutta ei muuta kuin tyyppivikoja kuntoon, niitä on aika monta, mutta positiviinen homma on, että viat tunnetaan suht hyvin ja tyyppivikojen lisäksi ei yleensä hirveästi muita vaivoja esiinnykään, ellei käy huono tuuri
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89