Lehdestä bongattua

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13386
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Lehdestä bongattua

Viesti Kirjoittaja AZP »

Saabiin tehtiin kallis kansiremontti "ilman perusteita" – Kuluttajariitalautakunta ratkaisi, kuka maksaa käytetyn auton korjaukset

https://tekniikanmaailma.fi/saabiin-teh ... 4fa7a6cf-4
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
0009
"Viggen"
Viestit: 649
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: Lehdestä bongattua

Viesti Kirjoittaja 0009 »

muurin takana:

https://www.alasatakunta.fi/uutiset/ves ... 6db3604fe2
yli 40 vuotta Saab-mies, eikä innostus ole laantumaan päin

Kuva

Kuva
0009
"Viggen"
Viestit: 649
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: Lehdestä bongattua

Viesti Kirjoittaja 0009 »

vanhempi juttu 2017 vuodelta.
Kuva
hurahti Saabeihin 40 vuotta sitten ja tekee niistä nyt jopa kelloja ja lämpömittareita
0009
"Viggen"
Viestit: 649
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: Lehdestä bongattua

Viesti Kirjoittaja 0009 »

Kahdeksantoista Saabin mies ei muita merkkejä haikaile
Kuva
0009
"Viggen"
Viestit: 649
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: Lehdestä bongattua

Viesti Kirjoittaja 0009 »

Tuulilasi 1974: Saab 99 – Todellinen Suomi-auto, jota valmistettiin Uudessakaupungissa
”Uudessakaupungissa suhtaudutaan tulevaisuuteen toiveikkaasti. Toimitusjohtaja Linnoinen piti täysin mahdollisena sitä, että autonosien kotimaisuusaste kasvaisi ennen pitkää jopa 50 prosenttiin,” kirjoitti Tuulilasi Saabin tehtaasta elokuussa 1974.
Kuva
0009
"Viggen"
Viestit: 649
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: Lehdestä bongattua

Viesti Kirjoittaja 0009 »

https://www.is.fi/autot/art-2000010869356.html

Liikenne- ja viestintävirasto Traficom on sallimassa ennen 1. tammikuuta 1998 käyttöön otettuihin ajoneuvoihin niin sanotut tarvikekatalysaattorit ilman muutoskatsastusvelvollisuutta.

Vielä toistaiseksi vanhakin ajoneuvo on voimassa olevien pykälien mukaan muutoskatsastettava, mikäli autossa oleva katalysaattori ei ole enää alkuperäinen tai alkuperäistä vastaava.

Muutosta perustellaan sillä, että vanhempiin ajoneuvoihin ei ole enää välttämättä lainkaan saatavilla alkuperäistä vastaavia katalysaattoreita. Alkuperäiskatalysaattorit ovat myös usein tarvikekatalysaattoreita merkittävästikin kalliimpia.

Traficomin tekemän arvion mukaan tarvikekatalysaattoreilla päästään alkuperäistä vastaavaan pakokaasujen puhdistustehoon ainakin yksitoimikatalysaattoreissa. Kolmitoimikatalysaattorien osalta katalysaattorien toimintakunto puolestaan varmistuu jatkossa ajoneuvon määräaikaiskatsastuksessa suoritettavalla käytönaikaisella mittauksella.
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1101
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: Lehdestä bongattua

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5306
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Lehdestä bongattua

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Seurassa (vanha) juttu Lea Lavenista ja siellähän on nuoruuskuva Leasta tahtarin konepellillä.
Kuva

Ja itse juttu: https://seura.fi/viihde/julkkikset/kun- ... a-hapeana/
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3196
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Lehdestä bongattua

Viesti Kirjoittaja viggen »

Mahtavaa, jos tämä olisi toteutunut. Neliveto Sonet turbo koneella.
https://www.vibilagare.se/nyheter/saabs ... dium=email
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13386
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Lehdestä bongattua

Viesti Kirjoittaja AZP »

Autovisa | Joulun komein autovisa on täällä: Nämä 50 kysymystä koettelevat aivan jokaista:

https://www.hs.fi/suomi/art-2000010912119.html

"Tästä testistä on käytännössä mahdotonta saada 50/50 oikein"

No niin on, sain 49/50 oikein :mrgreen:

Mutta koska en ole mikään autojen mestaritunnistaja, uskoisin että saappifoorumilta löytyy tietäjä joka vetää täydet pisteet.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2132
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lehdestä bongattua

Viesti Kirjoittaja patse »

Ylisyöneenä, juuri saunoneena ja parin oluen jälkeen 46/50 liian vähän saappi kysymyksiä :P
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1097
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Lehdestä bongattua

Viesti Kirjoittaja Henri S »

45/50. Kaikenlaista joutavaa sitä onki mieleen näköjään jääny :roll:
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1882
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Lehdestä bongattua

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Avatar
Wespa
"Ruisku"
Viestit: 135
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2024 12:23

Re: Lehdestä bongattua

Viesti Kirjoittaja Wespa »

Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
0009
"Viggen"
Viestit: 649
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: Internetistä bongattua

Viesti Kirjoittaja 0009 »

Kuva
Snellmanin ensimmäinen konttori oli Hannu Nikkasen vuoden 1984 Saab 900i Specialissa. Huippumoderni Nokian kännykkä NMT 900 asennettiin autoon ja siihen liitettiin faksi. Tilaukset kirjattiin esipainetuille rahtikirjakopiopohjille ja nämä faksattiin Pietarsaaren konttoriin. Myös puhelinmyynti hoidettiin asiakaskäyntien välillä autosta ja tilaukset lähetettiin auton faksilla tehtaalle. Ensimmäisiin hankintoihin kuului myös sähköinen kirjoituskone merkkiä Panasonic. Kun työtä ei hoidettu autokonttorista, tehtiin työ Nikkasen konttorissa hänen asunnossaan Sipoossa.

Etelä-Suomen myyntialue ulottui Lappeenrannasta idässä Kemiönsaarelle lännessä ja käsitti kaikki alueen myymälät. Suur-Helsinki poisluettuna alue ulottui Hämeenlinnaan asti. Tähän aikaan Snellmanilla oli oma myyntiorganisaatio Tampereella ja idempää löytyi Kuopion konttori.

Vuoden 1991 lopussa Nikkasen kotiin Sipooseen sisustettiin kotikonttori. Vuonna 1992 Snellmanin toiminta yhdistettiin E.V. Linjalaan Snellmanin ostaessa lihatukun ja Helsinkiin saatiin ”oikea” konttori Sörnäisten Työpajankadulle. Linjalan myynti ja laskutus toimivat Snellmanin organisaation kanssa saman katon alla Työpajankadulla. Tänä aikana Snellman siirtyi tietokoneaikaan oikein tosissaan. Ensimmäinen kannettava tietokone oli salkku, joka sisälsi tietokoneen 3.11 käyttöjärjestelmällä ja siihen kuuluvalla tulostimella. Kaupan keskittymisen vauhdittuessa siirrettiin Helsingin konttori Sörnäisten Lautatarhankadulle. Nykyään Helsingin konttori löytyy Kokkikartanon tiloista Keravalta.



https://snellman.fi/fi/tarinat/historia ... sisaareen/
Vastaa Viestiin