Voiko olla, että auto on tehtaalta aikoinaan tilattu xenoneilla, ja kun automyyjä on näpytellyt ilmoitusta, hän on tämän tiedon ottanut auton mukana tulleista tilaus- tai luovutuspapereista?
Ei ole pelkoa että autoliikkeen myyjän mielenkiinto/ammattitaito riittäisi noin pitkälle. Ilmoitus äkkiä liikkeen sivuille ja nettiautoon, unohtamatta lähikuvia ratin napeista ja soittimesta. Muulla ulkoasulla ja huoltokirjalla ei ole sitten niin väliä.
Uskoisin että tuossa on vain oletettu että viirusaabit on aina xenoneilla. Liikkeet jaksaa kuitenkin kirjoittaa sen "varmista varusteiden paikkansapitävyys myyjältä" -litanian jolla voi livetä vastuusta. Jaksaa naurattaa kun ohjaustehostinkin pitää nykyään erikseen mainita varusteeksi, montako 2000+ luvun autoa on jossa sitä ei ole tehtaalta lähtiessä ollut?
Speedpartsin tolkenin mukaan tuo 9-5 lähtenyt tehtaalta haloilla.
Taida myyjät mitenkään tarkistella tietoja. Poika osti foordin johon oli kanssa merkitty xenonit, mutta ihan perus heijastin halot siellä oli ledilampuin.
Jaksaa naurattaa kun ohjaustehostinkin pitää nykyään erikseen mainita varusteeksi, montako 2000+ luvun autoa on jossa sitä ei ole tehtaalta lähtiessä ollut?
En niin ohjaustehostimesta tiedä onko jossain ihan pienissä autoissa ollut.
Sitä vastoin autoilmoituksissa varusteissa mainitaan edelleen käynnistyksen esto (ajonesto), joka on ollut pakollinen -98 eteenpäin Suomessa uusissa autoissa.
Off-topicia sinänsä, mutta ekana tehostamattomalla ohjauksella tulee mieleen Alfa Romeo 4C ja Volkswagen XL1. Lotukeltakin taitaa ainakin Exige olla vielä ilman, Europa S:stä en ole ihan varma.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
"Keula 2005 mallin. Ei kolaroitu. Konepelti beige.Kulkee ja kiihtyy mukavasti. 3" koko simonsin putkisto. Mitsun turbo T30 päivityksellä. Isommat suuttimet. Neobroossin isompi moottori ajettu noin 170000 kuin uusi venttiilikoneiston sisältä. Uretaanipuslat. Jarrut kunnostettu. Etuiskarit + alapallonivelet uusittu. Vetoakselit kunnostettu. Kytkin uusittu. Ynm muuta uusittu.Helmat korjattu asiallisesti. Yhdet aluvanteet ja kitkat. Myydään tilanpuutteen ja toisen projektin alta pois. Ei pakkomyynissä!"
Kyllähän moni vaihtelee autoonsa osia ihan vain harrastuksen ilosta, erikoisuudentavoittelusta tai koska joku muu lookki näyttää omaan silmään paremmalta
Tulee ihan mieleen tämä vajaan 10 vuoden takainen bongaus:
Aika ihmeellinen hinnan ero uuden Berlingon hinnoittelussa Ruotsin ja Suomen välillä. Ruotsin hinta tarjouksessa nyt 209900kr norm. 232900kr Suomessa 30391€.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Täkäläisittäin Berlingon Van BlueHDI 100M) autoveroton lähtöhinta on 26230€, joka on jo paljon lähempänä Ruotsin lukemia (silti toki kovempi, eli Ruotsista kannattaisi hakea) kuin tuo arvioitu autoverollinen hinta 30391,24€.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla