Lehdestä bongattua

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1906
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Lehdestä bongattua

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
387
"Hirsch"
Viestit: 962
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Lehdestä bongattua

Viesti Kirjoittaja 387 »

Tänään tuli postin mukana. Tuli lukastua ja meinaan seurata miten käy.
Hese
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8296
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Lehdestä bongattua

Viesti Kirjoittaja mestari »

teksti päättyi konttaukseen kerrostalon alakerrassa,miten lie homma eteni :?:
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
0009
"Hirsch"
Viestit: 764
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: Lehdestä bongattua

Viesti Kirjoittaja 0009 »

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/21b-2 ... nen-potku/

Pienemmän Saabin taru alkaa jo hiljalleen vaipua taipaleensa ehtoota kohti. Sille ei mahda mitään.

Saabilla on pitkät perinteet. Sen ulkonäkö juoruaa siitä edelleen. Ensimmäiset Saabit esittäytyivät toisen maailmansodan jälkeen ja laajemmassa merkityksessä eli 92:n tuotanto käynnistyi 50-luvun vaihteessa.

Nyt on vuosi 75 ja malli jota ajoimme oli vuodelle 1976 . Edelleen Saabin linjat ovat selvästi tunnistettavissa 26 vuoden takaisesta.

Niitä kuuluja ”saabismeja” oli jo tuolloin. Silloin nimittäin auto oli tavaraluukuton, muotoilu oli lentokonetehtaan sanelemaa aerodynaamista ja moottorina kolmipannuinen 2-tahtimylly.ienemmän Saabin taru alkaa jo hiljalleen vaipua taipaleensa ehtoota kohti. Sille ei mahda mitään.

Saabilla on pitkät perinteet. Sen ulkonäkö juoruaa siitä edelleen. Ensimmäiset Saabit esittäytyivät toisen maailmansodan jälkeen ja laajemmassa merkityksessä eli 92:n tuotanto käynnistyi 50-luvun vaihteessa.

Nyt on vuosi 75 ja malli jota ajoimme oli vuodelle 1976 . Edelleen Saabin linjat ovat selvästi tunnistettavissa 26 vuoden takaisesta.

Niitä kuuluja ”saabismeja” oli jo tuolloin. Silloin nimittäin auto oli tavaraluukuton, muotoilu oli lentokonetehtaan sanelemaa aerodynaamista ja moottorina kolmipannuinen 2-tahtimylly.



Kuva
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4202
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Lehdestä bongattua

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Täytyy vissiin tämän takia liittyä Autoliittoon, että pääsee lukemaan stoorin kokonaisuudessaan. Muutenkin niillä ovat olleet nämä käytettyjen testit todella mielenkiintoisia, edellinen Prius juuri päättymässä ja sitä edellinen oli 124-koppainen Mese. Pääsisi nekin tiiraamaan arkistosta. Minkä tekivät.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Yaris Verso 1.3 VVT-i Linea Luna -99, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Vastaa Viestiin