Mazda-asiantuntijaa? 323:en kylmäkäynnistyminen nihkeää

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Mazda-asiantuntijaa? 323:en kylmäkäynnistyminen nihkeää

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Eihän sitä täällä pitäisi muista merkeistä keskustella, mutta kun asialliselle tiedolle olisi tarvetta. Äitini teki hankintansa, Mazda 323 1.5 aut. vm. -88, ajettu 165tkm. Ihan asiallinen ja hyvä vekotin, hassua kun noin pieneen on automaattivaihteistokin joskus tilattu :) Cruisekin löytyy, mutta ei ole tietoa onko tämä alkup. lisävaruste, käyttönappulat on ruuvattu keskikonsoliin vaihdekepin viereen.

Ongelma: Käynnistyminen on kylmänä hiukan vaikeaa, eli automaattiriyyppy ei taida olla toiminnassa. Samoin automaattinen tyhjäkäynnin nostaja ei osoittanut merkkejä, olisiko näiden kahden korjaamiseen vinkkiä? Kyseessä on kaasuttimella varustettu kulkupeli, joka on itselleni täysin tuntematon, vaikka 626:nen onkin ollut taloudessa yli 16 vuotta. Tai siis oli, tänään lähti.

Niinpä. Mazda 323 ei ole samanlainen auto kuin esim. og900, mutta ehkä tuollainen sopii autoilijalle, jolla ei ole samanlaisia harrastus-intressejä kuin esim. allekirjoittaneella. Ja toisaalta, jos huoltovastuu rajoittuu renkaidenvaihtoon jne, niin jää aikaa ruotsalaisperäisten ongelmien ratkomiseen :)
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Ryyppy menee muistaakseni päälle, kun painaa kylmänä kerran kaasun pohjaan, kun auto vielä sammuksissa. Ja ryyppy lähtee pois, kun painaa kaasua hiukan yli puolenvälin, kun auto käy. 8) Koeta, jos auttaisi! :)
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Kannattaa vaihtaa manuaaliryyppyyn kaasarikoneissa nyt yleensä.
9-3.1972
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Dodii!

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Ilmeisesti toimi, saman mallinen toiminta 626:sakin. Sinänsä ihme vehje, täysin loppuun ajettu, kävi kolmella jne mutta 16 vuoden aikana ei jättänyt kuin pari kertaa käynnistymättä loppuaikoina. Oli pakkanen mikä tahansa, niin jos kerran pääsi pyörimään, niin se pamahti päälle. Ei tehnyt varmasti sekään hyvää koneelle..kuten ei myöskään ne mineraaliöljyt ja suodattimen vaihtamattomuus pitkään aikaan.

Ilmeisesti automaattiryyppy kuitenkin toimii, koska se nyt lähtee ilmeisesti käymään hiukan paremmin. Ja ei tee mieli alkaa sormeilemaan toimivaa kohdetta (pl. naiset), joten jääköön. Jos perheen ed. ajokista otetaan yhtään mallia, niin mokomalla on vielä yli 200tkm jäljellä. Hiukan muovinen koppi, mutta onpahan kattoluukku ja 2 spoileria sekä tuulenohjaimet ja vielä mahtavat 13"-erikoisvanteet. Tuningia, tuningia :)
LR kirjoitti:Ryyppy menee muistaakseni päälle, kun painaa kylmänä kerran kaasun pohjaan, kun auto vielä sammuksissa. Ja ryyppy lähtee pois, kun painaa kaasua hiukan yli puolenvälin, kun auto käy. 8) Koeta, jos auttaisi! :)
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Jiiihaaaa :D En siis ole ainoa joka ajelee 323 automaatilla...no niin kauan kunnes saan tonnarin peltikorjaamosta takasin. Mazukassa 1,6 & automaatti 113tkm (!!) ajettu 2.omistaja (mun äitee). Kolkkoa kyytiä Saabeihin verattuna mutta kylä sillä ajaa paikasta a) paikkaan b) eteenkin tuo tomaatti on metka, joku 90 kaakkia ja kevyt koppa. Kyllä sekin liikkuu.
Nonnih, eipäs kehuta liikaa :lol:
Ei auttanut käynnistysongelmiin tämä höpötys... mutta Nippondenso olkoon kanssasi!
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Vastaa Viestiin