Maailmanennätys M-B:lle
Maailmanennätys M-B:lle
Mersu sitten pisti aika kovan tuloksen E 320 CDI:llä.
100000 mailia keskinopeudella 224.823 km/h.
Täältä lisää...
100000 mailia keskinopeudella 224.823 km/h.
Täältä lisää...
No tuokin vielä Eikö se nyt jo riitä, että viilaavat vanhoista diisselitakseista superturboja, kohta kehtaa yhtäkään nokivasaraa ohittaa
Ei vaan, kaikki kunnia turbodiisselien rakentajille, kunnon pioneerihenkeä porukoilla ja ärsyttävän äkäisiä vehkeitä talleilta maanteille tuntuu putkahtavan.
Ei vaan, kaikki kunnia turbodiisselien rakentajille, kunnon pioneerihenkeä porukoilla ja ärsyttävän äkäisiä vehkeitä talleilta maanteille tuntuu putkahtavan.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Aika hyvin kuusmukiselta turbokiisselimersulta, voi sanoa!
Eihän siitä ole kuin vajaa 20 vuotta kun saabi työnsi nelosbensatonnariturboilla 62 137,12 mailia (100 000km), autoista nopein suoriutui keskinopeudella 213,299 km/h.
Kaikki kolme autoa selvisivät ilman vikoja matkasta. Siis kaikki ajoivat ko. matkan.
Kaikki kunnia benzille, ei siinä...
Eihän siitä ole kuin vajaa 20 vuotta kun saabi työnsi nelosbensatonnariturboilla 62 137,12 mailia (100 000km), autoista nopein suoriutui keskinopeudella 213,299 km/h.
Kaikki kolme autoa selvisivät ilman vikoja matkasta. Siis kaikki ajoivat ko. matkan.
Kaikki kunnia benzille, ei siinä...
Viimeksi muokannut Henkka #2283, Ti Touko 03, 2005 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Myrkky prkle Minä joudun säännöllisesti matkaamaan tuon Herlevin naftadynastian reviirin poikki, sillä alueella varon härnäämästä vanhoja mersuja. Paska homma, saavat savuuttaa edessä ihan vapaastiMyrkky kirjoitti:Kova tulos on kyllä.. ja tuossa ajassa ei kerkeä vielä edes ovetkaan ruostumaan puhki.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Veikkaan että ei tulerälläkkä kirjoitti: Ensi vuonnahan tuo olisi 10 vuotta kulunut Saabin edellisestä Talladegan visiitistä...Mitä veikkaatte, tuleeko uutta vierailua vaikkapa 9-3 SS/SC:llä?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Superturbo?
Miten niistä dieseltakseista sitten saadaan hätäisempiä? En oikein osaa nähdä, miten siitä 200D:stä saataisiin edes vähän liukkaammin liikkuva Säätämällä ajoitusta & ruiskupumppua tms?
GM:stä oli juttu vk:nlopun Kauppalehti Pressossa ja ei kyllä hyvää luvannut. Kaiken maailman kulueristä puhutaan, mutta perusongelmia on kaksi: rumat autot ja kelvoton laatu. Jenkkilöissäkin japanilaiset ovat luotettavan perusauton maineessa, vaikka Mazdaa lukuunottamatta ne kaikki taidetaan valmistaa USA:ssa. GM on todellisissa vaikeuksissa kohta, jos ei meno muutu. Saabinkin brandi on tainnut jo kärsiä.
Amerikkalaisilla taitaa autonvalmistustoiminnassaan olla joku perustason ajatusvirhe. Jo muinaisista ajoista lähtien tärkeintä on ollut peittää koristelulla auton laaduttomuudet ja suunnitteluvirheet; parin vuoden takaisessa Mobilistissa oli suorastaan pelottava juttu parin vuosikymmenen takaisista caseista, esim. Ford Pinto (syttyi palamaan törmäyksessä, halvempaa maksaa erikorvauksia kuin korjata vika) ja Cadillaceista (kurveissa saattoi rengas vetoakselineen lähteä kävelemään).
Mutta hei, ei Mersullakaan aivan loistavasti mene. Pressossa referoitiin isoa amerikkalaista Consumer Reports -lehteä, joka listaa juuri näitä autoja isoilla otoksilla. MB:n laatuongelmat ovat pitäneet sen vikapesien listalla jo niin pitkään, että myynti on kärsinyt. Ei siinä mitään, mutta jos vaunu alkaa maksamaan yli puolisataa tuhatta, niin siitä odottaisi hiukan enemmän kuin vaikka vuoden -94 Toyota Corollasta.
Laatu.
GM:stä oli juttu vk:nlopun Kauppalehti Pressossa ja ei kyllä hyvää luvannut. Kaiken maailman kulueristä puhutaan, mutta perusongelmia on kaksi: rumat autot ja kelvoton laatu. Jenkkilöissäkin japanilaiset ovat luotettavan perusauton maineessa, vaikka Mazdaa lukuunottamatta ne kaikki taidetaan valmistaa USA:ssa. GM on todellisissa vaikeuksissa kohta, jos ei meno muutu. Saabinkin brandi on tainnut jo kärsiä.
Amerikkalaisilla taitaa autonvalmistustoiminnassaan olla joku perustason ajatusvirhe. Jo muinaisista ajoista lähtien tärkeintä on ollut peittää koristelulla auton laaduttomuudet ja suunnitteluvirheet; parin vuoden takaisessa Mobilistissa oli suorastaan pelottava juttu parin vuosikymmenen takaisista caseista, esim. Ford Pinto (syttyi palamaan törmäyksessä, halvempaa maksaa erikorvauksia kuin korjata vika) ja Cadillaceista (kurveissa saattoi rengas vetoakselineen lähteä kävelemään).
Mutta hei, ei Mersullakaan aivan loistavasti mene. Pressossa referoitiin isoa amerikkalaista Consumer Reports -lehteä, joka listaa juuri näitä autoja isoilla otoksilla. MB:n laatuongelmat ovat pitäneet sen vikapesien listalla jo niin pitkään, että myynti on kärsinyt. Ei siinä mitään, mutta jos vaunu alkaa maksamaan yli puolisataa tuhatta, niin siitä odottaisi hiukan enemmän kuin vaikka vuoden -94 Toyota Corollasta.
Laatu.
Re: Superturbo?
Rakentamalla syöttöpumppu perusteellisesti uusiksi ja asentamalla peltiämpärin kokoinen ahdin.petteri75 kirjoitti:Miten niistä dieseltakseista sitten saadaan hätäisempiä? En oikein osaa nähdä, miten siitä 200D:stä saataisiin edes vähän liukkaammin liikkuva Säätämällä ajoitusta & ruiskupumppua tms?
Vieläkin muistelen katkerana viimekesää, kun läksin roska-autosta ohi ja näin peilistä mustan pölläyksen takana tulevan mannelavetin takana.. lienen naureskellut liki ääneen, että meinas sitten keretä ohi tuolla.. hymy vaan hyytyi kun se 124 korinen veti suvereenisti heittämällä minustakin ohi vaikka poljin urku auki tuota omaa hieman piristettyä satkuani.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Re: Superturbo?
Eipä niistä 200D:stä vapareina saakkaan oikein sen äkäisempiä.petteri75 kirjoitti:Miten niistä dieseltakseista sitten saadaan hätäisempiä? En oikein osaa nähdä, miten siitä 200D:stä saataisiin edes vähän liukkaammin liikkuva Säätämällä ajoitusta & ruiskupumppua tms?
Kyllä ne on ihan reippaasti ahdettuja ne tehokiisselit, perustuvat kai lähinnä ämpärinkokoisiin turboihin ja muutamaan erittäin kestävään vakiomoottoriin. Eli ihan sama homma kuin saabeissakin periaatteessa, polttoaine vain on eri..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti: