Maailmanennätys M-B:lle

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Maailmanennätys M-B:lle

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Mersu sitten pisti aika kovan tuloksen E 320 CDI:llä.

100000 mailia keskinopeudella 224.823 km/h.

Täältä lisää...
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

kohtalaisen hyvin :)
BMW 525iA Touring Executive
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

No tuokin vielä :? Eikö se nyt jo riitä, että viilaavat vanhoista diisselitakseista superturboja, kohta kehtaa yhtäkään nokivasaraa ohittaa :lol:

Ei vaan, kaikki kunnia turbodiisselien rakentajille, kunnon pioneerihenkeä porukoilla ja ärsyttävän äkäisiä vehkeitä talleilta maanteille tuntuu putkahtavan.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Kova tulos on kyllä.. ja tuossa ajassa ei kerkeä vielä edes ovetkaan ruostumaan puhki. :!: :lol:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Aika hyvin kuusmukiselta turbokiisselimersulta, voi sanoa!

Eihän siitä ole kuin vajaa 20 vuotta kun saabi työnsi nelosbensatonnariturboilla 62 137,12 mailia (100 000km), autoista nopein suoriutui keskinopeudella 213,299 km/h.

Kaikki kolme autoa selvisivät ilman vikoja matkasta. Siis kaikki ajoivat ko. matkan.

:D

Kaikki kunnia benzille, ei siinä...
Viimeksi muokannut Henkka #2283, Ti Touko 03, 2005 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Myrkky kirjoitti:Kova tulos on kyllä.. ja tuossa ajassa ei kerkeä vielä edes ovetkaan ruostumaan puhki. :!: :lol:
Myrkky prkle :wink: Minä joudun säännöllisesti matkaamaan tuon Herlevin naftadynastian reviirin poikki, sillä alueella varon härnäämästä vanhoja mersuja. Paska homma, saavat savuuttaa edessä ihan vapaasti :lol:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Kyllähän se on tiedossa, että mersun dieselit on melko kestävää tavaraa.
Mutta veikkaan, että samaa suoritusta ei nähdä mersun bensavehkeiltä...

Ensi vuonnahan tuo olisi 10 vuotta kulunut Saabin edellisestä Talladegan visiitistä...Mitä veikkaatte, tuleeko uutta vierailua vaikkapa 9-3 SS/SC:llä?
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

rälläkkä kirjoitti: Ensi vuonnahan tuo olisi 10 vuotta kulunut Saabin edellisestä Talladegan visiitistä...Mitä veikkaatte, tuleeko uutta vierailua vaikkapa 9-3 SS/SC:llä?
Veikkaan että ei tule :cry:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Termos kirjoitti:
Veikkaan että ei tule :cry:
Niin veikkaan minäkin, valitettavasti. Onhan tuo nähty jo tuo GM:n käänteinen midaksen vaikutus, niin tulisi vaan huonoa mainosta.. :(
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Superturbo?

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Miten niistä dieseltakseista sitten saadaan hätäisempiä? En oikein osaa nähdä, miten siitä 200D:stä saataisiin edes vähän liukkaammin liikkuva :) Säätämällä ajoitusta & ruiskupumppua tms?

GM:stä oli juttu vk:nlopun Kauppalehti Pressossa ja ei kyllä hyvää luvannut. Kaiken maailman kulueristä puhutaan, mutta perusongelmia on kaksi: rumat autot ja kelvoton laatu. Jenkkilöissäkin japanilaiset ovat luotettavan perusauton maineessa, vaikka Mazdaa lukuunottamatta ne kaikki taidetaan valmistaa USA:ssa. GM on todellisissa vaikeuksissa kohta, jos ei meno muutu. Saabinkin brandi on tainnut jo kärsiä.

Amerikkalaisilla taitaa autonvalmistustoiminnassaan olla joku perustason ajatusvirhe. Jo muinaisista ajoista lähtien tärkeintä on ollut peittää koristelulla auton laaduttomuudet ja suunnitteluvirheet; parin vuoden takaisessa Mobilistissa oli suorastaan pelottava juttu parin vuosikymmenen takaisista caseista, esim. Ford Pinto (syttyi palamaan törmäyksessä, halvempaa maksaa erikorvauksia kuin korjata vika) ja Cadillaceista (kurveissa saattoi rengas vetoakselineen lähteä kävelemään).

Mutta hei, ei Mersullakaan aivan loistavasti mene. Pressossa referoitiin isoa amerikkalaista Consumer Reports -lehteä, joka listaa juuri näitä autoja isoilla otoksilla. MB:n laatuongelmat ovat pitäneet sen vikapesien listalla jo niin pitkään, että myynti on kärsinyt. Ei siinä mitään, mutta jos vaunu alkaa maksamaan yli puolisataa tuhatta, niin siitä odottaisi hiukan enemmän kuin vaikka vuoden -94 Toyota Corollasta.

Laatu.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Re: Superturbo?

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

petteri75 kirjoitti:Miten niistä dieseltakseista sitten saadaan hätäisempiä? En oikein osaa nähdä, miten siitä 200D:stä saataisiin edes vähän liukkaammin liikkuva :) Säätämällä ajoitusta & ruiskupumppua tms?
Rakentamalla syöttöpumppu perusteellisesti uusiksi ja asentamalla peltiämpärin kokoinen ahdin.


Vieläkin muistelen katkerana viimekesää, kun läksin roska-autosta ohi ja näin peilistä mustan pölläyksen takana tulevan mannelavetin takana.. lienen naureskellut liki ääneen, että meinas sitten keretä ohi tuolla.. hymy vaan hyytyi kun se 124 korinen veti suvereenisti heittämällä minustakin ohi vaikka poljin urku auki tuota omaa hieman piristettyä satkuani. 8O 8O 8O
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Superturbo?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

petteri75 kirjoitti:Miten niistä dieseltakseista sitten saadaan hätäisempiä? En oikein osaa nähdä, miten siitä 200D:stä saataisiin edes vähän liukkaammin liikkuva :) Säätämällä ajoitusta & ruiskupumppua tms?
Eipä niistä 200D:stä vapareina saakkaan oikein sen äkäisempiä. ;)
Kyllä ne on ihan reippaasti ahdettuja ne tehokiisselit, perustuvat kai lähinnä ämpärinkokoisiin turboihin ja muutamaan erittäin kestävään vakiomoottoriin. Eli ihan sama homma kuin saabeissakin periaatteessa, polttoaine vain on eri..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ja se esikammio on siinä hyvin pitkälti avainsanana, ei näillä nykyisillä suoraruiskuilla...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Yep, kova saavutushan tuo on 300.000 mailia noin kovaa ilman murheita 8O
Ei oo japsidiisseleillä asiaa 8)
Adding up the distances covered by all three cars gives an impressive total of 300,000 miles (482,802 kilometres) :wink:
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
Vastaa Viestiin