Mikä mylly celicassa?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

V.J.S kirjoitti: Eli kyllä tuon perässä tupliksella tai 8-tappisella ruiskullakin jo jotenkin pysyy :)
(2.0) iA tonnarilla ainakin pysyi :wink:
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

9000CD23T kirjoitti: Joopa joo....mutta taitavat olla JIS:sejä nuo tehot.
SAE hepat ovat hiukan toisenlaisia...kuten tiedämme.
( japsit kun ilmoittavat moottoritehot ( JIS ) ilman lisälaitteita, kun taas
eurooppalaiset kertovat tehot lisälaitteiden kanssa..mm vaihteisto )
Ja kyllähän tuon väännön pitää alkaa 3:lla... :)
Juu sehän voi jo 3-4heppaa tehdäkin eroa. Silti tojon koneessa hyvä vääntö.

Vai kolmella.. ehkä joo mut sitte kun se alkaa neljällä niin saa tehdä kuten ite, korjailla vaihdelaatikoita jotka sylkee hampaita. ;)

Lääkkeeksi vähemmän vääntöä ja enemmän kierroksia.
Aki Peltola #1132
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

9000CD23T kirjoitti:2005 Toyota Celica Performance Features ( vakio mylly )

- 1,794 cc 1.8 liters in-line 4 front engine
- Power: 104 kW , 140 HP SAE @ 6,400 rpm; 125 ft lb , 170 Nm @ 4,200 rpm

( katsokaa tuota huimaa vääntöä.. 170Nm.. :lol: )

Ja tässä satkun arvot..

Max. output: 119.6 PS (118.0 bhp) (88 kW)@5500 rpm
Max. torque: 167.0 Nm (123 lbft) (17 kgm)@3700 rpm
Coolant: Water
Specific output: 59.4 bhp/litre
Specific torque: 84.13 Nm/litre
Eipä nuo satkun väännötkään kovin huimat ole, vaikka kyseessa on 2-litrainen moottori.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Eihän ne satkun väännöt kovin huimia ole... mitä nyt 25 vuotta moottoriteknologian kehitystä jojotan hyväksi :idea:

Niinno ton 1.8 celican väännöstä, 170nm.
9-3SS:n 1.8 mylly antaa 167 nm.
Kumpikohan noista on se "sportti" olevinaankaan 8)

Kyl ainaki mää oon sitä mielt, et riisimopoissa ja ompelukoneissa tarvitaan kierroksia :)

Ja turha tähän on vetää mitään ferraria 12000rpm:ineen, kun on tuo kategoriakin melko erilainen.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Itse en nostanut yli 5500rpm, murinalla Saabi kulkee, eli väännöllä :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

lefa42 kirjoitti:Itse en nostanut yli 5500rpm, murinalla Saabi kulkee, eli väännöllä :)
näin on! ei edes kannata kierrättää yli 5500rpm. vanhat saabit ei oo mitään kierroskoneita.. hajoaa vaan turhalla huudattamisella. :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ilves murisee sanon minä :)

Voipi olla että saabismini sytyttäjä, kaverin äidin 90 saab, oli siitäkin mieleeni, että murinaa korosti takasivulasin ILVES-tarra :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ja onhan gls satkussakin "salainen ase", ryypynkahvasta kun kiskaset niin parikyt lisäpollea astuu remmiin :lol: tai sit ei :oops:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

tuota kikkaa käytän usein luottopelin kanssa, jos täytyy naapurille näyttää, miten ampaisee kylmänäkin :lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin