![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Elikkäs kieli poksella väännettynä mietteitä (juttua on mukailtu Tuulilasin lehden nron 1/04 saman auton testistä) päivältä jolloin Saabisti "koeajoi" (lue sai/joutui ottamaan huollon ajaksi) Opel-merkkisen värkin
Koeajossa Opel Corsa Twinsport
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
"Corsa mallistolle on tehty kasvojenkohotus uuden mallivuoden kunniaksi, tosin kovin onnistuneeksi en sitä voisi kutsua; jo autoa koejoon noudettaessa Itäauto Ay:stä pistää silmään auton oksettava väri. Dagen efter-fiilareissa lentäisi, ja pitkälle.Siis oksu.Multa. (niin auton väri on sellainen mintun vihreä)
Autossa olevaa 1.4 litraista moottoria on vuosimallinvaihdoksen yhteydessä edelleenkehitetty, mm taloudellisuutta on parannettu. Eipä
silti tankki oli kyllä jo käynnistettäessä tyhjä. Moottorissa pitäisi oleman 90 hv, mutta kiihdyttely on todella ponnetonta, ääntä tosin kuuluu, ja monenlaista. Räminää ja kolinaa halvan oloisesta mustasta kojetaulusta. Jopa tuulilasin pyyhkimet pitävät ärsyttävää melua. Melua on siksi paljon että epämääräisestä vivusta kytkettävän vilkun releen äänikään ei alta kuulu..
Autossa on sähköinen ohjaustehostin. Varmasti omasta mielestään tehtaan insinöörit ovat tehneet loistovalinnan kun tähän ovat päätyneet. Nyt vain on näin että omistin polkuauton, vuonna 1977. Senkin ohjaustuntuma oli parempi kuin tämän, Opelin.
Auton istuimet ovat todella kovat ja epämukavat. Muistuttavat minua sedälläni 1980-luvulla olleesta Wartburgista, liekö istuimien valmistaja sama?
Jarrutuntuma on outo:poljin on raskas eli vaatii kovaa painallusta, mutta eipä silti tuo vauhtikaan tällä värkillä kovaksi pääse kohoamaan
Vaihteet lonksuvat kytkeytyessään ja liikkeet ovat pitkät, no ei niitä kauheasti tarvinnut vaihdella, sillä "auton" tyhjähkö tankki ei sallinut n 20km pidempää koeajolenkkiä, ja vaikka auto olisi ollut käytössäni koko Saabini määräaikaishuollon (n 2-3h) ajan, palasin mieluummin takaisin liikkeeseen ja kahvittelin ja istuskelin huollon vastaaanotossa loput n 2h lukien Autorekisterikeskuksen mielenkiinnottomia lomakkeita..
Kyllä oli mahtava fiilis karauttaa tämän jälkeen omalla Saabilla kotiin
(Ainiin jotain hyvääkin tästä löytyi: Autolla oli ajettu vasta 640 km, joten se oli sisältä selvästi puhtaampi kuin omani, joka tosin sekin sisäsiistittiin huollossa)