Päästöt

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Reetu

Päästöt

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kaveri kävi katsastamassa autonsa jossa päästöt oli korkeat , no vei huoltamolle päästötodistuksen ottoa varten ja pihassa hiukan ennen työnsi pakoputkeen paperia suodattimeksi arvot oli sallituissa rajoissa , ja leima tuli.
Haikara
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Tee-se-itse katalysaattori :?: :D
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mulla kerran eräässä satkussa oli ongelmia päästöjen kanssa , mut pajalla
kaveri teki jotain sille härvelille ja sylkäisi ulos ok todistuksen.
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Reetu kirjoitti:Mulla kerran eräässä satkussa oli ongelmia päästöjen kanssa , mut pajalla
:lol: Eli vika oli mittalaitteessa tai mittaustapa oli väärä :lol:

Viimeksi kun hylkäsivät ex-satkuni korkeiden päästöarvojen vuoksi, niin jälkitarkastuksessa mittasivat uudestaan, vaikka minulla oli mukana Länsiauton tuloste päästöarvoista ja korjauskuittikin vielä vahvisti asian. Liekö noita jippoja kokeiltu ennenkin, kun eivät tunnu lappuihin luottavan :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
saab900cc
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja saab900cc »

Itse en anna katsastusaseman mitata päästöjä. Hankin todistuksen halvemalla itse ja siinä sitten saa samalla laitettua seokset kohdalleen. Ikinä katsastusmies ei ole mitannut jos todistus on ollu... :twisted:
ng900aero
"Saabisti"

Joo eivät mittaa jos esittää todistuksen suoraan, eikä hylkäyksen jälkeen, taitavat olla tavallista niuhompia pk-seudulla?
Fordinkärkeen ei kannata autoa viedä, hakkaavat hulluna reikiä ehjiinkin paikkoihin ja repivät melkein pyörät irti, virkaintoisia :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
saab900cc
"Kaasari"

Itse käytän nykyään Keravaa katsastuksessa, Tuusulassa ne tykkäsivät niin kovasti saabistani että pyysivät tulemaan melkein joka kerta toisenkin kerran. Viimeinen pisara oli se että Tuusulassa ne rupesivat nipottamaan jälkinäytössä ja sen verran pahasuinen kun olen niin sinne ei ole asiaa enään... :twisted:
ng900aero
"Saabisti"

saab900cc kirjoitti:Itse käytän nykyään Keravaa katsastuksessa, Tuusulassa ne tykkäsivät niin kovasti saabistani että pyysivät tulemaan melkein joka kerta toisenkin kerran. Viimeinen pisara oli se että Tuusulassa ne rupesivat nipottamaan jälkinäytössä ja sen verran pahasuinen kun olen niin sinne ei ole asiaa enään... :twisted:
Kamala paikka, keksivät uusia vikoja jälkinäytössäkin.. ja todella kuvottava asenne niillä, myös ja etenkin tiskillä, eikä se naiskatsastaja ole maailman terveimmästä päästä :evil:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
saab900cc
"Kaasari"

Naiskatsastajaa en tavannut, mutta ne kyllä hiukan rikkoivat lakia viimeksi kun menivät takakonttia katselemaan omin luvin. Kun ei noi polliisitkaan saa mennä takaluukkuun omin avuin. Vaikka siellä kontissa onkin alustanumero. Ei kyllä katsastusmiehellä ollut mitään järkevää selitystä kun mainitsin asiasta. Ehkäpä se luuli että kun naisimmeinen olen että saa tehdä mitä huvittaa. Sinne halliin lopulta jäi aikamoinen kasa varmaan talvinakkien nastoja kun lähdin sieltä aika vauhdikkaasti. Kun vielä olimme vaihtaneet jokusen eriävän mielipiteen asioista... :lol:
ng900aero
"Saabisti"

Mulle sattui juurikin se naisihminen, on aika hurjassa maineessa :lol: Meinas pistää mun auton atomeiksi ja teki pisimmän listan minkä olen ikinä nähnyt :D
En vienyt jälkitarkastuksen koska siinä pihalla pari hemmoa sanoi että olivat kolmatta kertaa siellä, kuulemma koko ajan tulee uusia vikoja. Korjasin pari suurinta hommaa ja katsastin hyväksytysti muualla.

Hyvä että opetit niille vähän "tapoja" :!: :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
saab900cc
"Kaasari"

No olihan se ihan kivaa kun isoilla miehillä oli pää punaisena :oops: . Olen sattumoisin kuulemma liiankin tarkka saabistani, ja en kyllä tykänny kun katsastus setä hakkaa lekalla niin perkuleesti sanoin kyllä että lyö kovempaa niin kyllä se meneee läpi...Ja olihan siinä vaikka mitä muutakin... Mutta meijän perheellä ei ole sinne asiaa kun sattumoisin mies oli mukana kyseisellä kerralla. Ainoa kommentti sen jälkeen oli että " jaaha että sillä viisiin". :wink:
ng900aero
"Saabisti"

saab900cc kirjoitti:No olihan se ihan kivaa kun isoilla miehillä oli pää punaisena :oops: . Olen sattumoisin kuulemma liiankin tarkka saabistani, ja en kyllä tykänny kun katsastus setä hakkaa lekalla niin perkuleesti sanoin kyllä että lyö kovempaa niin kyllä se meneee läpi...Ja olihan siinä vaikka mitä muutakin... Mutta meijän perheellä ei ole sinne asiaa kun sattumoisin mies oli mukana kyseisellä kerralla. Ainoa kommentti sen jälkeen oli että " jaaha että sillä viisiin". :wink:
:lol: Sulla on oikea asenne :!: Saavathan ne niin halutessaan hylättyä tuliterän auton kun aikansa hakkaavat ja repivät. Hyvä että pidät sabasta huolta :D

En ole löytänyt pk-seudulta yhtään järkevää paikkaa, paras tähänastisista on ollut se kiitoradantien A1-asema, tosin palvelutiskin henkilöllä on aina huono päivä, mutta katsastusmiehet ovat asiallisia.
Firges taisi suositella sitä Konalan asemaa jossako oli oikein saabistikin töissä, täytyy seuraavaksi kokeilla sitä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
saab900cc
"Kaasari"

No jaa lähipiirissä se luokitellaan mielenterveyshäiriöksi kun autoa pitää melkein joka kuukausi vahata ainakin kesällä, kun toi auton väri ei oikein anna anteeksi(valkoinen). Ja kieltämättä olen laittanut siihen aika paljon kiinni.
Keravan katsastusasemalla on yksi vanhempi herrasmies joka tykkää vanhemmista autoista ja on päteväkin.Oikein se lämmitti sydäntä viimeksi kun se kierteli autoa ja ihaili kuntoa 8) ja kyseli kaikkea onko joutunut paljon korjaamaan jne.
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Reetu kirjoitti:Mulla kerran eräässä satkussa oli ongelmia päästöjen kanssa , mut pajalla
Hekoheko! Oiskohan vaan säätänyt sen kohdilleen :wink: :wink: :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Mulla ei ole ollut noiden päästöjen kanssa ongelmia ehkä osin siksi että ajetuin auto jonka olen katsastanut oli ajettu vain 240tkm. Tosin junioorina käytin autot aina faijalla(autonasentaja) ennen katsastukseen menoa. Mutta yksi kerta jäi mieleen kun lähdettiin koeajolle hakuninmaan asemalta ja katsastusmies oli unohtanut laskea "tunkin" alas joten lahtiessä jäi pakoputki paikalleen. Siinä oli selvittäminen kun kuulemma oli 99:n alustaa laskettu jne jne. Lopputuloksena tuli sitten ilmaiseksi putki koko matkalle :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Vastaa Viestiin