Joskus tuntuu siltä, että kaikki menee päin kettua. On tehty sillä hetkellä väärältä tuntuvia valintoja, eikä asiat tunnu etenevän ja stressiä meinaa pukata. Auttaa kun toteaa todeksi tietämänsä:
"Asioilla on tapana järjestyä."
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
No eipä ole mitään "elämän läpi" mukana kulkenutta mottoa, mutta yleensä tulee hoettua eri tilanteisiin sopivia omia, lainattuja tai muokattuja "sanontoja". Viimeksi tapetilla ollut taloa rempatessa sanonta:
"Siitähän tuli melkein hyvä, vaikka ite tein."
Toinen esimerkki: nuorempana koltiaisena tuli harrastettua kesälomalla fillariretkiä (semmoisia kuukauden mittaisia...), joista jäi mieleen ylämäkeen ja vastatuuleen vesisateessa nitkuttaessa syntynyt hokema:
"Tyynellä olen tuultakin nopeampi"
jne...
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tuolta allekirjoituksesta löytyy yks motto. Se on versio 2 vanhasta "Tärkeintä ei ole voitto vaan reilu peli" -sanonnasta. Versio 1 on : "Tärkeintä ei ole voitto vaan hyvät palkinnot". Alkuperäistä lukuunottamatta nuo motot ei kerro minusta mitään, tai tavallaan kertoo. Vihaan nimittäin urheilua.
Ensimmäisen moton allekirjoitan elämää ja ihmisten välisiä suhteita koskien ja olen yrittänyt myös elää sen mukaisesti.
Muita käyttämiäni sanontoja:
-V*tuiks meni kuin vapaussota.
-V*tuiks meni kuin Peitson kinkerit.
-Kaikkea se saksalainen (muovista) keksii
-Jos ei se tapa, se sattuu
-V**tu minkä värinen hevonen
-JanneS-
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
- Meni vi**n pitelyksi koko mummon pesu
- Mun tekemäksi h***tin hyvä
- Niinku tehtaas tehty
- Paree ku uus venäläänen
- Pitkä on pilalla, lyhyttä voi jatkaa
- Älä riko tänään sitä, minkä voit särkeä huomenna
- Aina ehtii kun tarpeeksi lujaa menee, mutta jos myöhässä lähtee ei vauhtikaan auta
- Kukaan ei koskaan kysy kauanko jotain on tehty, vaan kuka sen on tehnyt
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)