Inhottava työpäivä
Inhottava työpäivä
Olipas harvinaisen v-mäinen työpäivä tänään . Vaikka yleensä yritän pitää Saabeihin vähän joustavampaa linjaa kuin muihin, jouduin tänään väkisinkin hylkäämään peräti kolme saabia .
Jo aamupäivän aikana yhessä ysisatasessa oli selvää alkavaa välystä kuskinpuolen ylätukivarren puslissa ja yhen kuupan kuskinoven saranat oli selvästi väljät. Saabin hylkääminen tekee aina pahaa vanhalle Saab-miehelle, mutta ei tollasia kerta kaikkiaan läpikään voinut päästää. Kaiken kukkuraksi iltapäivällä tuli vastaan vielä toinen ysisatanen, jossa valmistenumeroa ei saanut tarkistettua, koska konepellin avausvaijeri ei toiminut. Koska tunnen omistajan jo kymmenen vuoden takaa ja auto on ollut tällä jo useamman vuoden, olisin ehkä muuten saattanut katsoa läpi sormien, mutta pari kollegaa oli katselemassa vieressä enkä sitten uskaltanut päästää sitä läpi tarkistamatta runkonumeroa, ettei tieto olisi kantautunut esimiehelle jolloin olisi varmasti tullut sanomista. Toivottavasti tällaisia työpäiviä ei ihan heti tule uudestaan, sydänhän tässä jo murtuu. Onneksi Saabistit sentään yleensä pitävät huolta ajoneuvoistaan, jolloin ne voi hyvällä omallatunnolla todeta katsastuksessa määräysten mukaisiksi .
Jo aamupäivän aikana yhessä ysisatasessa oli selvää alkavaa välystä kuskinpuolen ylätukivarren puslissa ja yhen kuupan kuskinoven saranat oli selvästi väljät. Saabin hylkääminen tekee aina pahaa vanhalle Saab-miehelle, mutta ei tollasia kerta kaikkiaan läpikään voinut päästää. Kaiken kukkuraksi iltapäivällä tuli vastaan vielä toinen ysisatanen, jossa valmistenumeroa ei saanut tarkistettua, koska konepellin avausvaijeri ei toiminut. Koska tunnen omistajan jo kymmenen vuoden takaa ja auto on ollut tällä jo useamman vuoden, olisin ehkä muuten saattanut katsoa läpi sormien, mutta pari kollegaa oli katselemassa vieressä enkä sitten uskaltanut päästää sitä läpi tarkistamatta runkonumeroa, ettei tieto olisi kantautunut esimiehelle jolloin olisi varmasti tullut sanomista. Toivottavasti tällaisia työpäiviä ei ihan heti tule uudestaan, sydänhän tässä jo murtuu. Onneksi Saabistit sentään yleensä pitävät huolta ajoneuvoistaan, jolloin ne voi hyvällä omallatunnolla todeta katsastuksessa määräysten mukaisiksi .
noniin
kettuilkaa nyt oikeen mutta jos paljastuuukin etä kaveri onkin tosimielellä liikenteessä,niin mit´s sit?
tohon juttuun että kaverit liitty ja vaan haukkuu vehkeitä voisi sanoa että: tyhjällä ei kulje mikään eli jos huollat niin kuin meitsi,tosi huolella niin ei ole koskan ongelmia ollut vaikka ajellan joskus vähän huonoimmillakin vehkeillä.
itse ajelen viikonloppuisin pitkiä matkoja ja koskaan siis toistan EI koskaan ole jouduttu turvautumaan matkalla apuun. kylla se vanha 900 on ihme värkki!!
tohon juttuun että kaverit liitty ja vaan haukkuu vehkeitä voisi sanoa että: tyhjällä ei kulje mikään eli jos huollat niin kuin meitsi,tosi huolella niin ei ole koskan ongelmia ollut vaikka ajellan joskus vähän huonoimmillakin vehkeillä.
itse ajelen viikonloppuisin pitkiä matkoja ja koskaan siis toistan EI koskaan ole jouduttu turvautumaan matkalla apuun. kylla se vanha 900 on ihme värkki!!
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
Vialliset ovien saranat löytyvät mahdollisena hylkäysperusteena katsastuksen ohjeistuksesta, ei määräysten laatija olisi niitä siihen turhaan laittanut. Itse palstalle juuri tulleena en tiedä, mitä täällä yleensä on kirjoiteltu, mutta luin kaikki viestini vielä uudestaan läpi enkä mielestäni ole haukkunut Saabeja sanallakaan. Enkä hauku jatkossakaan, koska saab on hieno automerkki.Jope kirjoitti:Mikäs on muuten syy, miksi noiden ovensaranoiden takia tulee hylky?
Höh, eli niille ei oikeasti ole mitään käytännön järkisyytä, sattuupahan vaan lukemaan ohjeistuksessa?
Olen halukas uskomaan, että mr. lainlaatija tuolla jossain on kuitenkin oikeasti miettinyt jotain uhkaavaa tilannetta, jossa saranoiden hyvä kunto olisi ensiarvoisen tärkeä. :-)
Olen halukas uskomaan, että mr. lainlaatija tuolla jossain on kuitenkin oikeasti miettinyt jotain uhkaavaa tilannetta, jossa saranoiden hyvä kunto olisi ensiarvoisen tärkeä. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: noniin
juuri näin. suosittelen edelleen että luotatte moderaattoreihin eikä luoda tänne foorumiin mitään villinlännen meinikiä jossa oma-aloitteisesti uitetaan tervaan ja höyheniin uudet tulokkaat. ehdotus: älä kirjoita toisesta sellaista mitä et sanoisi hänelle kasvotusten.mestari kirjoitti:kettuilkaa nyt oikeen mutta jos paljastuuukin etä kaveri onkin tosimielellä liikenteessä,niin mit´s sit?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
No onhan se kovin ikävää jos ovi avatessa tipahtaa maahanJope kirjoitti:Höh, eli niille ei oikeasti ole mitään käytännön järkisyytä, sattuupahan vaan lukemaan ohjeistuksessa?
Olen halukas uskomaan, että mr. lainlaatija tuolla jossain on kuitenkin oikeasti miettinyt jotain uhkaavaa tilannetta, jossa saranoiden hyvä kunto olisi ensiarvoisen tärkeä.
(Kaverin äidille oli noin käynyt muinoin lähes uuden bx:n kanssa..)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.