Volvo driver...

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Ronska kirjoitti:
qaw kirjoitti:sanoisin että on Volvo, ei tosin 740 vaan 780
OT:

Oho, tuo 780 ei ole mistään yleisimmästä päästä.
Niitä oli Suomessa pari vuotta sitten ~10kpl 8O

3,0-v6, kaksi ovea, kaikki mahdolliset ja mahdottomat saatavilla olevat varusteet,
mullekin kelpaisi. :oops:
Nyt menee jo off-topiciksi mutta onneksi ollaan sen palstan sisällä ;) Tuota 780 oli tietysti saatavilla myös 2.3 Turbolla, muistaakseni vieläpä 16-venttiilisenä. Kyllä se olisi se juttu :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Onko tuo 3,0 V6 Volvon oma kone, vai joku "lainadesign" tyylin tonnareissa esiintynyt Opelin (GM:n) 3,0 V6 ja NG-satkujen 2,5 V6?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

V.J.S kirjoitti:Onko tuo 3,0 V6 Volvon oma kone, vai joku "lainadesign" tyylin tonnareissa esiintynyt Opelin (GM:n) 3,0 V6 ja NG-satkujen 2,5 V6?
PRV-kone, eli samaa löytyy Pösön ja Sitikan keulilta. Rellu lainaili sitten sitä myöhempää versiota Lagunoihin mutta se on jo vähän eri kone.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Löytyy myös DeLoreanista tuo sama masina. Periaattelisesti sama kone noissa kaikissa pieniä parannuksia eri malleissa mutta ei niinkään kiitollinen virityksen kannalta vaikka aussit on noihin tupla turboja laittaneetkin (Peug 505).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jees, kiitoksia vaan valaisusta kimmop:lle ja V-M:lle, jotenkin tuntui Volvollekin hiukan "etäiseltä" tommonen V6 kone, siksi kysyin...Nythän taitaa voortin mukana olla tullut V8 kone XC90:n keulille, muuten aika pitkälti Volvonkin "perinteet" ja nykytarjonta suorien nelos-ja vitos (oliko jopa suora kutonenkin jossain V90 mallissa??) koneiden puolella.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Jos en nyt väärin muista niin Volvon 164:ssa (70 -74) oli suora kutvonen tyyppi B30. Ja on Vollen omaa mallistoa.

PRV (tuttavallisemmin -> PERVO)
http://en.wikipedia.org/wiki/PRV_engine

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

V.J.S kirjoitti:Nythän taitaa voortin mukana olla tullut V8 kone XC90:n keulille,
Sillä ole mitään tekoa fordin kanssa, yamaha se on..

Vielä lisää ohi aiheen: yamahan tekosia löytyy monenkin auton pellin alta, yllättävistäkin paikoista, kuten esim. t-sport corollan kansi.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

V.J.S kirjoitti:(oliko jopa suora kutonenkin jossain V90 mallissa??) koneiden puolella.
Muistaakseni molemmat moottorit eli 2,5litr sekä 3,0litr ovat suoria kuutoskoneita.
Mielestäni hienoimmat Volvot kautta aikojen ovat juuri nämä viimeiset 960 / S90 mallit.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

V.J.S kirjoitti:Jees, kiitoksia vaan valaisusta kimmop:lle ja V-M:lle, jotenkin tuntui Volvollekin hiukan "etäiseltä" tommonen V6 kone, siksi kysyin...Nythän taitaa voortin mukana olla tullut V8 kone XC90:n keulille, muuten aika pitkälti Volvonkin "perinteet" ja nykytarjonta suorien nelos-ja vitos (oliko jopa suora kutonenkin jossain V90 mallissa??) koneiden puolella.
Toi V8 on Yamahan kone, onneksi, Ford olisi ollut paljon huonompi vaihtoehto :lol:
Nykyisin Volvo ei enää itse valmista 4-sylinterisiä ollenkaan, vaan pienemmissä mallisarjoissa olevat 1.6 ja 1.8 koneet tulevat suoraan Fordilta, kuin myös samassa mallisarjassa (S40/V50) esiintyvä kiisseli(PSA:n ja Fordin yhteistyötä muistaakseni)
Vitoskoneet ja kutoskoneet ovat vielä Volvon omia, mutta eiköhän jo seuraavassa S80:ssä ole Fordin koneet kehissä :cry: ja uusien mallien myötä myös koko mallisarjassa :(
Mikä on sinäänsä ikävää, vaikka Volvon vaparit ei niin upeita olekkaan, mutta turbokoneissa on kivasti vääntöä ja muutenkin mukavat ominaisuudet :wink: Mielummin aina turbo kuin joku yli-iso V8 10 litran iskutilavuudella ja heppoja saadaan ainakin se 150 8O :lol:

Sinäänsä en ikinä Saabin kohdalla osannut tota ajatella samalla tavalla kun GM tuli mukaan, koska en vielä silloin ajanut Saabeilla, niin itselle nää GM-Saabit oli oikeita Saabbeja. Nykyään toi Volvon tilanne on niin ajankohtanen, että se kyllä pistää miettimään, että kohta noi Volvot on foorteja, ja ei se kovin mieltä ylentävää ole. Alan ymmärtämään vanhempien Saabien omistajia :wink:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

No, kunhan eivät volvoon tartuta tota emäyhtiön (fjoord) ruosteongelmaa, niin voi sentään sanoa että sillon menee viel ihan kivasti.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Money For Nothing kirjoitti:No, kunhan eivät volvoon tartuta tota emäyhtiön (fjoord) ruosteongelmaa, niin voi sentään sanoa että sillon menee viel ihan kivasti.
Tai kestävyyttä :roll: Ajettavuudeltaan uudet foortit on ihan kivoja :)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Vastaa Viestiin