V.J.S kirjoitti:Jees, kiitoksia vaan valaisusta kimmop:lle ja V-M:lle, jotenkin tuntui Volvollekin hiukan "etäiseltä" tommonen V6 kone, siksi kysyin...Nythän taitaa voortin mukana olla tullut V8 kone XC90:n keulille, muuten aika pitkälti Volvonkin "perinteet" ja nykytarjonta suorien nelos-ja vitos (oliko jopa suora kutonenkin jossain V90 mallissa??) koneiden puolella.
Toi V8 on Yamahan kone, onneksi, Ford olisi ollut paljon huonompi vaihtoehto
Nykyisin Volvo ei enää itse valmista 4-sylinterisiä ollenkaan, vaan pienemmissä mallisarjoissa olevat 1.6 ja 1.8 koneet tulevat suoraan Fordilta, kuin myös samassa mallisarjassa (S40/V50) esiintyvä kiisseli(PSA:n ja Fordin yhteistyötä muistaakseni)
Vitoskoneet ja kutoskoneet ovat vielä Volvon omia, mutta eiköhän jo seuraavassa S80:ssä ole Fordin koneet kehissä
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
ja uusien mallien myötä myös koko mallisarjassa
Mikä on sinäänsä ikävää, vaikka Volvon vaparit ei niin upeita olekkaan, mutta turbokoneissa on kivasti vääntöä ja muutenkin mukavat ominaisuudet
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mielummin aina turbo kuin joku yli-iso V8 10 litran iskutilavuudella ja heppoja saadaan ainakin se 150
Sinäänsä en ikinä Saabin kohdalla osannut tota ajatella samalla tavalla kun GM tuli mukaan, koska en vielä silloin ajanut Saabeilla, niin itselle nää GM-Saabit oli oikeita Saabbeja. Nykyään toi Volvon tilanne on niin ajankohtanen, että se kyllä pistää miettimään, että kohta noi Volvot on foorteja, ja ei se kovin mieltä ylentävää ole. Alan ymmärtämään vanhempien Saabien omistajia
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)