ei saab oikeesti ole niin ruma

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: ei saab oikeesti ole niin ruma

Viesti Kirjoittaja saab87 »

andrelinoge kirjoitti:Nyt tahdon vähän selventää asioita. Olen ollut lievästi sanottuna hullu kuin olen vaahtonut täällä foorumissa. Mitä järkeä on tulla harrastajien pariin morkkaamaan niiden autoja? Olenko edes selväjärkinen, mietin sitä usein :D . Olen haukkunut saabia rumaksi (koskee ysiysejä, noppia ja vanhoja satkuja) mutta eiväthän ne oikeesti ole sitä, ehkä hieman vanhanaikaisia ja yksinkertaisia, mutta ei se oikeuta minua haukkumaan niitä. Onhan sitä olemassa kauheempia autoja.

Ja sitten lopuksi kysyisin että miten harvinainen väri musta on noopassa.
No pönttösein, Saabbia nätimpää autoa ei ole <3 *kuolaa*
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

MikkiV4 kirjoitti:Tuolla parit kuvat kaverin vastamaalatusta noopasta. Luca saattakin muistaa ton yksilön, maksoi keväällä 100€ tuo auto. Enää ei näytä satasen autolta...

Mielestäni sopii melko hyvin musta väri, vaikken itse autoa mustaksi maalaisikaan.
Onpa hieno mutta ei lasketa jos ei ole alkuperäinen :(
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Baas900
"Viggen"
Viestit: 585
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

andrelinoge kirjoitti:
MikkiV4 kirjoitti:Tuolla parit kuvat kaverin vastamaalatusta noopasta. Luca saattakin muistaa ton yksilön, maksoi keväällä 100€ tuo auto. Enää ei näytä satasen autolta...

Mielestäni sopii melko hyvin musta väri, vaikken itse autoa mustaksi maalaisikaan.
Onpa hieno mutta ei lasketa jos ei ole alkuperäinen :(
Onhan tuossa sentään alkuperäinen kattoluukku. Ei niitäkään kovin usein 9-kympeissä näe.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Baas900 kirjoitti:
Onhan tuossa sentään alkuperäinen kattoluukku. Ei niitäkään kovin usein 9-kympeissä näe.
Paitti että sikäli mikäli en oo saanu ihan väärää tietoa, niin ainoatakaan ei oo tehtaalta myyntiin luukun kans lähteny.(Vai onko..? 8O )

Oonpa miettiny kyllä tuohon omaankin katon vaihtoa luukulliseen, ei loppupelissään olis mikään ihan tajuton homma... kun ruiskukin on jo asennettu ja saatu lopultakin toimimaan kunnolla, sähkölasimekanismit olis varattuna, keskuslukko asennnusta vaille, Defan häly asennusta vaille, sähköpelilit jemmassa(lämmitysvastuksetkin asennetaan!), takaniskatuet hankittuna jne... enää puuttus 2D satkun sisäverhoukset(oven kahvat&mekanismit on) ja aukeavat takasivuikkunat C-pilariverhouksineen. Niin ja tietty se 99:n tehostettu hammastankokin on hakusessa jos sopurahaan löytyy...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Myrkky kirjoitti: Paitti että sikäli mikäli en oo saanu ihan väärää tietoa, niin ainoatakaan ei oo tehtaalta myyntiin luukun kans lähteny.(Vai onko..? 8O )
Ainakin raumalaisella romuttamolla oli 90, jossa tehtaan kattoluukku. Mitään hitsaussaumoja ei ainakaan nopealla vilkaisulla näkynyt.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
MikkiV4
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 12:07
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja MikkiV4 »

Kyllä tuossa kuvan nopassa on ihan tehtaan luukku. Tietääkseni kuitenkin melko harvinainen varuste 90:ssä..?
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

MikkiV4 kirjoitti:Kyllä tuossa kuvan nopassa on ihan tehtaan luukku. Tietääkseni kuitenkin melko harvinainen varuste 90:ssä..?
No simpura... kait on sitten tosiaankin harvinainen kun piirimyyjän henkilökuntakin vannoi että luukkua ei ole ollut saatavana noihin.. 8O
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Myrkky kirjoitti:
MikkiV4 kirjoitti:Kyllä tuossa kuvan nopassa on ihan tehtaan luukku. Tietääkseni kuitenkin melko harvinainen varuste 90:ssä..?
No simpura... kait on sitten tosiaankin harvinainen kun piirimyyjän henkilökuntakin vannoi että luukkua ei ole ollut saatavana noihin.. 8O
No minäkin kävin tuossa kevään korvalla katsomassa -87 90:ä jossa oli kattoluukku ja oli se niin hyvin siihen laitettu, että sen täytyi olla tehdasasennettu. Ja oli vieläpä takaniskatuetkin...
MikkiV4
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 12:07
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja MikkiV4 »

Jep, katselin "saablisävarusteet1988" (pdf muodossa koneella), ja kyllä siihen ysikymppiin on saanut jopa kattoikkunan hintaan 1251mk.. Itse kattoluukkua tuosta esitteestä ei löydy, mutta myös kattoluukun ilmanohjain on ollut saatavana 90:iin, eli eiköhän niitä tehtaaltakin ole lähtenyt.

Edit: tommonen löyty: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... attoluukku
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

MikkiV4 kirjoitti:Kyllä tuossa kuvan nopassa on ihan tehtaan luukku. Tietääkseni kuitenkin melko harvinainen varuste 90:ssä..?
Ei suinkaan harvinainen vaan ääriharvinainen varuste :)
Nyt siis puhutaan peltiluukusta.
# 419 Vesa Pohjalainen
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

rälläkkä kirjoitti:
Myrkky kirjoitti:
No minäkin kävin tuossa kevään korvalla katsomassa -87 90:ä jossa oli kattoluukku ja oli se niin hyvin siihen laitettu, että sen täytyi olla tehdasasennettu. Ja oli vieläpä takaniskatuetkin...
Ajattelepa: -87 mallia tehty ko. vuoden puolella 1800 kpl, montako tuli ulos luukullisena....et sitten ostanut pois?
# 419 Vesa Pohjalainen
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:
rälläkkä kirjoitti:
No minäkin kävin tuossa kevään korvalla katsomassa -87 90:ä jossa oli kattoluukku ja oli se niin hyvin siihen laitettu, että sen täytyi olla tehdasasennettu. Ja oli vieläpä takaniskatuetkin...
Ajattelepa: -87 mallia tehty ko. vuoden puolella 1800 kpl, montako tuli ulos luukullisena....et sitten ostanut pois?
No ei sitten ollut rahaa silloin pennin hyrrää...
Viimeksi muokannut rälläkkä, Pe Loka 07, 2005 09:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

onko -87 nopassa jotain erikoista?
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

andrelinoge kirjoitti:onko -87 nopassa jotain erikoista?
No johan se tuossa tuli esille, ettei ole valmistettu montaakaan.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

tarkoitin ehkä että onko siinä jotain mitä -86:sta ei löydy
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Vastaa Viestiin