Törmäsimpä isoon lintuun (A380)

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Firon
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: Ti Joulu 16, 2003 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Törmäsimpä isoon lintuun (A380)

Viesti Kirjoittaja Firon »

Tuli Saksanmaalla vastaan konetyypin toinen lentävä yksilö....

http://vacc.fi/df/viewtopic.php?t=4623

Firon
Viimeksi muokannut Firon, Ke Marras 02, 2005 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1899
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Kyllä tuo vaan tuntuu jokaisella kerralla herättävän kunnioitusta allekirjoittaneessa, mahtava olisi nähdä livenä, tai jopa päästä kyytiinkin joskus. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Näin tuon sekä lennossa että platalla Le Bourgetissa kesäkuussa. Se on yllättävän epäsuhtainen kone, siis verrattuna muihin isoihin matkustajakoneisiin... lyhyt paksu tumppi, jossa on julmat siivet ja peräsin. Sen todellisen koon tajuaa muiden isojen koneiden rinnalla vasta kun näkee sen suoraan edestä tai takaa päin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8098
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mielenkiintoisena ja ennenkaikkea erittäin oleellisena faktana kys. koneesta kerrottakoon, että siipien väsymislujuustestissä siiven kärkeä taivutettiin +7...-7metriä, eli siiven kärki liikkui korkeussuunnassa 14metriä per sykli. Eli ihan pienistä siipien vapinoista ei kannattane huolestua. Ja on muuten varma fakta, sillä tuli testeissä mukana olleelta venymäliuska yms. anturointi valmistajalta kun käytiin germaaniassa tekemässä businesta kys. valmistajan kanssa muissa asioissa. Runttasivat siiven myös rikki, mutta laho pää on jo unohtanut paljonko sitä piti taivuttaa ennen kuin hajosi. Sinänsä oli kyllä ihan mielenkiintoinen keskustelun aihe yleensä niin tylsille pisneslounaille (yleensä viunatarjoilu alkaa vasta illallisilla :roll:) :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

V.J.S kirjoitti:Mielenkiintoisena ja ennenkaikkea erittäin oleellisena faktana kys. koneesta kerrottakoon, että siipien väsymislujuustestissä siiven kärkeä taivutettiin +7...-7metriä, eli siiven kärki liikkui korkeussuunnassa 14metriä per sykli. Eli ihan pienistä siipien vapinoista ei kannattane huolestua. Ja on muuten varma fakta, sillä tuli testeissä mukana olleelta venymäliuska yms. anturointi valmistajalta kun käytiin germaaniassa tekemässä businesta kys. valmistajan kanssa muissa asioissa. Runttasivat siiven myös rikki, mutta laho pää on jo unohtanut paljonko sitä piti taivuttaa ennen kuin hajosi. Sinänsä oli kyllä ihan mielenkiintoinen keskustelun aihe yleensä niin tylsille pisneslounaille (yleensä viunatarjoilu alkaa vasta illallisilla :roll:) :)
Väsytystesti tehtiin tämännäköisessä härvelissä:

Kuva

Isoilla pojilla on isojen poikien lelut :)

Mitä pisnesneuvottelujen viunatarjoiluihin tulee niin venäläisten kanssa aloitetaan viunatarjoilu jo aamiaisella :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Olikos tuo kyseinen konemalli Flight Plan leffassa?
Näin pikaisesti tarkasteltuna näyttäisi ainakin samanlaiselta.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Minä taas ihmettelin Espoossa kun kaksimoottorinen kone lehtää todella matalalla. Ylilentoja tuli ainakin viisi. Lähin kenttäkin on vaan 30km päässä. Tietääkö kukaan mitä lentoja nyt tehdään täällä?
Kuva
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Olikos toi potkurikone? Tuli vaan värityksestä mieleen vanha kunnon KarAir... ja siitä taas vaasan kentällä joskus nähty samassa värityksessä ollut "jonkinasteinen mittauskone"... jotakin mittalentoja ne sillä teki, ja lensivät matalalla. (sekin oli joskus selvillä mitä "mittauksia", mutta se muisti...) Valitettavasti koneen malliakaan en muista/tiedä (atr 42?) kun olin silloin niin pieni vielä (siis lyhyempi kuin nykyään)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

joo tekevät mittauslentoja.
kone on Kar-Airin Otteri. OH-KOG.

Olishan tollasista hyvä varoittaa asukkeja, ennakolta.

Taitaa mennä samaan kategoriaan kuin Ilmavaivojen Höönet, joka oli kuulemma normaalilla koululennolla.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Tulee mieleen hokema; " Hei me lennetään"

Whittuuks se teille kuuluu, sarjaan
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Se meni välillä todella matalalla siis puhutaan jotain 100m ja alle. Se meni aina niin nopaa yli että kamerani ei kerennyt mukaan ja tarkentamaan kuvaa.

Oli koulussakin lapset pompanneet aina ikkunaan :D Pakko myöntää että taitavia lentäjiä kun katselin sitä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

potkuhousu kirjoitti:Se meni välillä todella matalalla siis puhutaan jotain 100m ja alle. Se meni aina niin nopaa yli että kamerani ei kerennyt mukaan ja tarkentamaan kuvaa.

Oli koulussakin lapset pompanneet aina ikkunaan :D Pakko myöntää että taitavia lentäjiä kun katselin sitä.
kuulemma 50m esteistä, helppo homma, mutta aiheuttaa jo häiriötä
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

on kyllä todella komea...millasia ne koneet on sit ku meikä istuu kiikkus tuolissa vanhainkodin terassilla 8O
BMW 525iA Touring Executive
Vastaa Viestiin