Lehtimyyjät ottavat numeroita myynti-ilmoituksista?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Lehtimyyjät ottavat numeroita myynti-ilmoituksista?

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Tänään soiteltiin, kun ei ehtinyt vastaamaan, piti soittaa takaisin. Siellä olikin joku TM:n & Rakennuslehden diilaaja, joka sanoi numeron tulleen nettiauto.comin kautta. Nettiauto EI myy käyttäjiensä numeroita, mutta julkisena palveluna kuka tahansa voi sieltä käydä noukkimassa pahaa-aavistamattomien uhrien yhteystietoja. Ja varmasti kohderyhmä olisi hyvin segmentoitua.

-Onko kenellekään muulle lähiaikoina käynyt näin?

-Kuinka teknisesti vaativaa olisi Nettiauto.comin tapaisesta sivustosta laatia .txt-muotoinen lista niistä, joilla olisi nimi tai edes kännynro julkisena?

-Jos minulla on rekisteröity suoramarkkinointikielto, niin voiko minulle kuka tahansa puhelinmyyjä soitella vaikka nimenomaan en halua tätä "palvelua" kun nimeni & numeroni on vaikkapa netissä automyyntipalstalla?

Prkl:( Ei näemmä mitkään suoramarkkinointikielto- tms rekisterit tepsi.. Taitaa olla sama kuin ketjukirjeissä, pyramidi-huijauksissa yms vedätyksissä - niin kauan kuin löytyy yksikään herkästi rahoistaan erotettava, kaikkia mahdollisia vaivataan.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

En tiedä mistä onkivat, mutta mun numeroni on kyllä julki melko monessa paikassa. Tänään vaan nauroin mukavan kuuloista naismyyjää, kun koitti kaupata TM:ää, en saanut sanaa väliin sanotuksi ja lopuksi oli pakko todeta, että "muuten kyllä, mutta kun tulee jo" :lol:

Eivät taida olla tilaajistakaan perillä kun toista samaa lehteä tyrkyttävät. :?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Suomen suoramarkkinointiliiton jäsenyritykset ja niiden työntekijät yleensä kunnioittavat puhelinmyyntikieltoa.
Liittoon kuulumattomat yritykset voivat soitella kenelle vain. Soittolistan kokoaminen, vaikkapa nettiauto.com:in sivuilta on täysin normaalia kohderyhmän hakemista.

Puhelinmyyntikielto on tietysti jonkinmoinen esto, mutta kaikkein toimivin konsti on muuttaa numero salaiseksi. Tämäkään ei estä juuri em. tavoin tapahtuvaa yhteystietojen hankintaa julkisilta sivustoilta.

P.S. erilaisiin kilpailuihin osallistujan ei kannata sitten laittaa numeroa yhteystietoihin...
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Mulle soitettiin eilen ja tänään samasta asiasta. Eri myyjä tosin kyseessä. Tekniikan maailmaa tarjosivat vaikka se on mulle tullut kestotilauksena jo vuosikausia :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Soittelivat mullekin tänään, joutui myös kuuntelemaan koko litanian että sai sanotuksi ettei taida kannattaa maksaa kun saan lukea TM:t ilmaiseksi :P
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

Mulleki soitti tänään ja ihan samasta asiasta..tarjos jotain Rakennusmaailmaa..sanoin että mulla on rakennusmaailmaa huomen aamuna klo 7 ihan tarpeeks...timpuri kun olen ammatiltani...

Muistaako / tietääkö kukaan mihin piti ilmottaa että loppuu tuo " telemarkkinointi" ?
Muukkonen

Bmw 523 Touring
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Saabistiuki kirjoitti:Mulleki soitti tänään ja ihan samasta asiasta..tarjos jotain Rakennusmaailmaa..sanoin että mulla on rakennusmaailmaa huomen aamuna klo 7 ihan tarpeeks...timpuri kun olen ammatiltani...

Muistaako / tietääkö kukaan mihin piti ilmottaa että loppuu tuo " telemarkkinointi" ?
Puhelinyhtiöön. Ainoa tehokas toimenpide on salainen numero. Sataprosenttinen keino sekään ei ole, mutta telemarkkinointikieltoa ilmeisesti tarkoitat ja se ei ole toimiva keino, sillä se pätee vain suomen suoramarkkinointiliiton jäsenyritysten harjoittamaan suoramarkkinointiin, ei muihin.
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Mulle kävi kesällä niin että soittivat ja rupesivat myymään saunalahden liittymää ja mulla oli ollut jo silloin yli puoli vuotta saunalahden liittymä :lol:
Jos mulle soittaa joku puhelin häirikkö ja rupee kaupittelemaan niin yleensä jaarittelen niille pitkään jos on vaan aikaa ja sitten lopuksi totean että ei oo fyffee, köyhä opiskelija kun olen taikka että kuuluu työpaikan etuihin lukea kyseiset lehdet ilmaiseksi. Kummasti on vähemmän pirissyt puhelin samoissa merkeissä :twisted:

Niin ja sitten menin tilaamaan moneta rahapajalta kisakolikon kesällä (arvo 5 euroa ja maksoin kotiinkuljetettuna 5 euroa) niin ovat sen jälkeen lähetelleet mulle melkein joka viikko uusia tarjouksia ja soitelleekin ainakin kerran.
Soittaessaan rupesivat kaupittelemaan jotain hopearahakokoelmaa vaatimattomaan 360 euroa hintaan joiden nimellisarvo oli ehkä puolet siitä. Totesin vaan kylmästi että te meinaatte myydä mulle 200 euron kolikot 360 eurolla ja luulette et mä ostaisin ne vielä, maksaisin puolet ylihintaa.... :twisted:
Eipä oo muuten kuukauteen tullu monetalta puhelua taikka kirjeitä. Että silleen :wink:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Muutama vastaava kokemus , tässä ilman turhia esipuheita

"onneksi olkoon, olette kahdeksankymmenen yrityksen joukossa, jotka olemme arponeet voittajiksi"

MITÄS OLEN VOITTANUT

"teillä on nyt mahdollisuus tilata TM puoleen hintaan kokeeksi"

ÄLÄ TYTTELI NAURATA, TUO ON JO VANHA VITSI

"tuuut tuuuut" :lol: :lol:

"Täällä Uuno finanssikilpailutus yrityksestä XX" . " Meillä on tarjottavana hyviä rahoitusratkaisuja ja vakuutus malleja"

MULLE ON SOITTANUT JA KÄYNYT YY-YHTIÖSTÄ HERRA SELITTÄJÄ

"meillä on paaaaaljon paremmat ehdot"

MISSÄ SUHTEESSA PAREMMAT

" no tota tota kaikissa"

YKSILÖI

"tota tota ääääääääääh"

EIKÖHÄN OLE POITSU PAREMPI, ETTÄ MEET KOULUTETTAVAKSI, SULLA EI OLE OTETTA.

"joo, just, köh , joo,,,,,,,,,,,,,,,,,,,tuuuuut tuuut"
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ei saa olla ilkeä. Leipäänsä nekin siellä koittavat ansaita.

Meitsi myi joskus jannuna kolme päivää Suomen Luonto lehteä. Ei oikein ollut urbaanille skeittijannulle luonnehommaa...kiinnosti kuin kilo turvetta.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

Sama juttu mulla. Joku soitteli 017 alkuisesta numerosta ja sen on varmaan saanut nettiautosta.
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

peinu kirjoitti:Ei saa olla ilkeä. Leipäänsä nekin siellä koittavat ansaita.

Meitsi myi joskus jannuna kolme päivää Suomen Luonto lehteä. Ei oikein ollut urbaanille skeittijannulle luonnehommaa...kiinnosti kuin kilo turvetta.
En ole ilkeä, mutta jos silkkaa pascchaa alkavat jauhaa, hermostun ilkeeksi. :evil:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Minä kuuntelen puhelinmyyjien jorinat oikein mielelläni, sitä enemmän niitä nyppii, mitä potentiaalisemmalta kuulostan ensialkuun ja sitten kuitenkin kieltäydyn ostamasta mitään. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Hmm..

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Siis onko muitakin vaivattu ko. puhelinnumeron hankintatavalla? Joka tapauksessa, sapetti sen verran että tuli kirjoiteltua TM:lle palautetta johon ko. lehden markkinointipäällikkö sitten vastasi. Olikohan itse telemarkkinointiyrityksellekin mennyt palautetta, kun eilen illalla viiden jälkeen oli yritetty soittaa tutun näköisestä kännynumerosta..:)

Uskon, että jos kaikki ihmiset olisivat ärhäkkäämmin suoraan yhteydessä toimeksiantaja-lehtiin/lehtitaloihin, saattaisi jotain tapahtuakin?
Vastaa Viestiin