Hjuva sähkökitara?
Hjuva sähkökitara?
Pitäisi tuossa alkaa elvytellä musiikkiharrastusta, kitaraa tuli aikanaan rämpyteltyä, mutta jäi sitten ja nyt iski into. Merkkiä vaan arvon, tottakai pitäisi ostaa kitara, joka tuntuu käteen hyvältä, mutta merkkejä/halpiskopioita on tullut aika pirusti. Joku SG/LesPaul/Telecaster-tyyppinen olisi hyvä, mutta mikä olisi fiksu? Varmaan joku sanoo, että osta aito Fenkku tai Gibson, mutta halvempia kai on ihan toimivia kapistuksia. Epiphone kiinnostaisi, mutta sekin torpedoitiin laadultaan alas muutaman muusikkoystävän toimesta. Eli olisiko ehdotuksia,Stratoa en halua, sellainen oli yksi joku hevikeppi-kopio.
Les Paul mallisista kannattaa tsekata Tokain tekeleet. Varsin asiallisen oloisia pelejä. Epiphoneltakin kyllä pitäsi kelpo soittimia löytyä kunhan ennen ostoa kokeilee, kuulemma voipi olla melkoisiakin yksilöeroja (niinkuin monen muunkin merkin kohdalla).
Sitten linkkivinkki: http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=15
Tuossa on vilkas ja asiallinen kitarakamapalsta jota selailemalla saa monesta värkistä jonkinlaisen käsityksen. Mitäänhän ei kannata tietenkään sokeasti toisten mielipiteiden mukaan ostaa vaan itse kaupassa koetella mikä se omaan kouraan istuu.
Sitten linkkivinkki: http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=15
Tuossa on vilkas ja asiallinen kitarakamapalsta jota selailemalla saa monesta värkistä jonkinlaisen käsityksen. Mitäänhän ei kannata tietenkään sokeasti toisten mielipiteiden mukaan ostaa vaan itse kaupassa koetella mikä se omaan kouraan istuu.
#2029 Kari Kutuniva

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Ibanezin S470DXQM:n ostin tässä kuukausi sitten. Maksoi 700€ kovan laukun kanssa. Ibanezeissa ainakin on monesti mahonkirunko halvemmissakin malleissa, mikä on hyvä soundin kannalta. Tuossa omassa kepissäni on vielä vaahterakansi (joka on mm. Les Pauleissa), mikä kirkastaa soundia.
Ibanezien kaula/otelautapuolesta myös pidän, kevyt soittaa ja jumbonauhat jytää. S-sarjan Iboissa on vielä lisäksi kuulalaakeroitu talla. Voi venkoa vaikka kuinka paljon menettämättä virettä. Mikit kyllä vaihdoin Duncaneiksi, Ibanezin omat mikit eivät ole mitään aivan huippuja. Kalliimissa malleissa onkin sitten DiMarziot.
Vanha kitarani, Jacksonin JS-30 (avatarissa) on myös hyvä keppi. Kaula on ehkä jopa parempi kuin tuossa Ibanezin S470:ssä. Soundi vaan ei ole niin hyvä, kun runko on huonompaa puuta. Floyd Rose -tallakaan ei enää kolmen vuoden käytön jälkeen pidä kunnolla virettään (hoitunee huoltamalla). Mutta tyytyväinen olen keppiin ollut. Maksoi silloin metallinhohtopunavärillä 460€. Nyt hinnat ovat laskeneet tuohon 350 paikkeille.
Mutta Ibanezia suosittelen soitettavuutensa ja hinta/laatusuhteensa takia. Ulkonäkökin noissa on mieleeni. Luulin olevani Jackson-mies ennen kuin ostin Ibanezin.
PS. Dimebak taitaa vitsailla. Olisit samantien postannut kaimasi Washburnin.
Ibanezien kaula/otelautapuolesta myös pidän, kevyt soittaa ja jumbonauhat jytää. S-sarjan Iboissa on vielä lisäksi kuulalaakeroitu talla. Voi venkoa vaikka kuinka paljon menettämättä virettä. Mikit kyllä vaihdoin Duncaneiksi, Ibanezin omat mikit eivät ole mitään aivan huippuja. Kalliimissa malleissa onkin sitten DiMarziot.
Vanha kitarani, Jacksonin JS-30 (avatarissa) on myös hyvä keppi. Kaula on ehkä jopa parempi kuin tuossa Ibanezin S470:ssä. Soundi vaan ei ole niin hyvä, kun runko on huonompaa puuta. Floyd Rose -tallakaan ei enää kolmen vuoden käytön jälkeen pidä kunnolla virettään (hoitunee huoltamalla). Mutta tyytyväinen olen keppiin ollut. Maksoi silloin metallinhohtopunavärillä 460€. Nyt hinnat ovat laskeneet tuohon 350 paikkeille.
Mutta Ibanezia suosittelen soitettavuutensa ja hinta/laatusuhteensa takia. Ulkonäkökin noissa on mieleeni. Luulin olevani Jackson-mies ennen kuin ostin Ibanezin.
PS. Dimebak taitaa vitsailla. Olisit samantien postannut kaimasi Washburnin.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
-
- "Hölösuu"
Joo, mäkin suosittelen Ibanezia. Kahden Ibanezin kokemuksella (RG550 ja PF250) voin sanoa, että ovat tosi hyviä kitaroita hinta-/laatusuhteeltaan.
Toinen hyvä hinta-/laatusuhteeltaan on Charvel. Tästä mulla on tosi ainoastaan yhden kitaran kokemus (olisikohan sen malli Charvel 4?).
Yleensä noissa kitaroissa muutamia kalliimpia "signature series" -malleja lukuunottamatta on aika huonot mikrofonit. Kannattaa vaihtaa tilalle EMG:n tai DiMarzion mikit (PF250:ssä mulla on tosin Gibsonin mikki, Charvelissa on EMG81 ja RG550:ssä DiMarzion ToneZone).
Sitten on tietty näitä nimeltämainitsemattomia halvempia "keppejä", mutta mielestäni niihin ei välttämättä kannata tuhlata aikaansa ja rahaansa. Jos nyt kuitenkin päätyy tuollaiseen halvempaan kitaraan, niin kannattaa tsekata seuraavat asiat:
-puuosat ovat suhtkoht laadukkaat ja OK.
-mikrofonit ovat suhtkoht laadukkaat.
-kitara pysyy vireessä (suhtkoht hyvä virityskoneisto).
-kitaran kaula ei ole kiero. Kaulaa voi tietty säätää kaulan sisällä olevalla "truss rodilla", mutta jos kaula on "sivuväärä", niin sille ei voi tehdä mitään. Tällöin ei kitaran "intonaatiota" saa koskaan kohdalleen.
Meikäläisellä olisi joskus vielä haaveena ostaa ainakin yksi sähkis, nimittäin PRS (Paul Reed Smith). Kallis kitara, mutta TODELLA HYVÄ
Toinen hyvä hinta-/laatusuhteeltaan on Charvel. Tästä mulla on tosi ainoastaan yhden kitaran kokemus (olisikohan sen malli Charvel 4?).
Yleensä noissa kitaroissa muutamia kalliimpia "signature series" -malleja lukuunottamatta on aika huonot mikrofonit. Kannattaa vaihtaa tilalle EMG:n tai DiMarzion mikit (PF250:ssä mulla on tosin Gibsonin mikki, Charvelissa on EMG81 ja RG550:ssä DiMarzion ToneZone).
Sitten on tietty näitä nimeltämainitsemattomia halvempia "keppejä", mutta mielestäni niihin ei välttämättä kannata tuhlata aikaansa ja rahaansa. Jos nyt kuitenkin päätyy tuollaiseen halvempaan kitaraan, niin kannattaa tsekata seuraavat asiat:
-puuosat ovat suhtkoht laadukkaat ja OK.
-mikrofonit ovat suhtkoht laadukkaat.
-kitara pysyy vireessä (suhtkoht hyvä virityskoneisto).
-kitaran kaula ei ole kiero. Kaulaa voi tietty säätää kaulan sisällä olevalla "truss rodilla", mutta jos kaula on "sivuväärä", niin sille ei voi tehdä mitään. Tällöin ei kitaran "intonaatiota" saa koskaan kohdalleen.
Meikäläisellä olisi joskus vielä haaveena ostaa ainakin yksi sähkis, nimittäin PRS (Paul Reed Smith). Kallis kitara, mutta TODELLA HYVÄ

NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
Tiesitkö muuten, että Fender osti vuosi-pari sitten Jacksonin kitaratuotannon? Siksi suurin osa Jacksonia käyttävistä kitaristeista siirtyi ESP:n (=Electric Sound Products) käyttäjiksi.puu kirjoitti:Luulin olevani Jackson-mies ennen kuin ostin Ibanezin.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Tiesin.Turbo Sensonic kirjoitti:Tiesitkö muuten, että Fender osti vuosi-pari sitten Jacksonin kitaratuotannon? Siksi suurin osa Jacksonia käyttävistä kitaristeista siirtyi ESP:n (=Electric Sound Products) käyttäjiksi.puu kirjoitti:Luulin olevani Jackson-mies ennen kuin ostin Ibanezin.

Volvo XC70 D5 -04
Ei kannata aluksikaan kaikista halvinta ja paskinta ostaa. Kun ostaa kitaran jolla on mukava soittaa ja saundi on hyvä, tulee soitettuakin enemmän. Ja kun on vähän enemmän sijoittanut keppiin, ei sitä mielellään jätä pölyttymään.
Itse suosittelisin Ibaneziä tai Jacksonia (koska niitä omistan
). Jacksonien hinnat ovat vielä tulleet viime vuosina hyvin alas. Johtunee GM- eikun Fender-ilmiöstä. Itse, ja muutamat kaverini ovat aloittaneet Jacksonin JS-30:llä, jota saa nykyään jo 300€ hintaan (itse maksoin 4 vuotta sitten 460€).
Jos taas halpiskitaroita katselee, eli about 0-300€ hintaluokasta, en suosittelisi ostamaan kelluvalla tallalla (kammella) varustettua kitaraa, koska halvoissa ne pitävät huonosti vireen.
Btw, jos Stene vahvaria tarvitset, niin mulla olis 25 wattinen Yamaha F-20 myytävänä 75 eurolla (uutena 150€).
Itse suosittelisin Ibaneziä tai Jacksonia (koska niitä omistan

Jos taas halpiskitaroita katselee, eli about 0-300€ hintaluokasta, en suosittelisi ostamaan kelluvalla tallalla (kammella) varustettua kitaraa, koska halvoissa ne pitävät huonosti vireen.
Btw, jos Stene vahvaria tarvitset, niin mulla olis 25 wattinen Yamaha F-20 myytävänä 75 eurolla (uutena 150€).
Volvo XC70 D5 -04
En sen enempää kitaroista tiedä, mutta kannattaa varmaan käytettyjä katsella pääosin. Uuden hinta tippuu kuitenkin aika nopeasti mukavasti alaspäin ja pienelläkin sijoituksella saa jo ihan laatuvehkeen.Stene kirjoitti:Nostetaan tää aihe taas pystyyn, kun en viittiny uutta topiccia tehdä.
Eli vasta muutaman soinnun osaan, mutta pitäs päästä harjottelemaan sähkökitaralla. Tähän asti oon akustista rämpyttäny...
Kitaran pitäs olla halpa. Merkillä ei oo mitään väliä.![]()
Auttakaa alottelijaa
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
ja tuolta löytyy: http://muusikoiden.net/tori/
-
- "Hölösuu"
Oon samaa mieltä. Eli ei kannata ostaa mitään tuntematonta merkkiä tosi halvalla. Suosittelen myös Ibanezia (tai sitten Charvelia), koska omistan niitä.puu kirjoitti:Ei kannata aluksikaan kaikista halvinta ja paskinta ostaa. Kun ostaa kitaran jolla on mukava soittaa ja saundi on hyvä, tulee soitettuakin enemmän. Ja kun on vähän enemmän sijoittanut keppiin, ei sitä mielellään jätä pölyttymään.
Itse suosittelisin Ibaneziä tai Jacksonia (koska niitä omistan). Jacksonien hinnat ovat vielä tulleet viime vuosina hyvin alas. Johtunee GM- eikun Fender-ilmiöstä. Itse, ja muutamat kaverini ovat aloittaneet Jacksonin JS-30:llä, jota saa nykyään jo 300€ hintaan (itse maksoin 4 vuotta sitten 460€).
Kannattaa tsekata http://www.thomann.de
Mä voisin kanssa myydä vahvareita, jos on tarpeen. Mulla olisi mm. ADA MP-1 etuvahvari, Digitechin GSP2101 Artist -multiefektilaite/etuvahvari, Rocktron Velocity 300 watin päättäri ja Marshallin 300 watin stereokaappi

NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
hö.. mulla ei ooku fenderin putkivahvistin ja kotimainen kitaraTurbo Sensonic kirjoitti:puu kirjoitti:
Mä voisin kanssa myydä vahvareita, jos on tarpeen. Mulla olisi mm. ADA MP-1 etuvahvari, Digitechin GSP2101 Artist -multiefektilaite/etuvahvari, Rocktron Velocity 300 watin päättäri ja Marshallin 300 watin stereokaappi

meni nuo lainaukset jotenkin kummasti?