Miksi menin myymään saabin...opetus
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Kannattaa korjata vaihteisto ennen polttamista Telkkaridokumentin mukaan kaikki palaneet autot tutkitaan ja jos löytyy lauenneita koneita tai jotain muita vikoja, joiden vuoksi auto on "palanut", ei korvausta yleensä tule Suomessa kuulemma "palaa" tolkuttomasti autoja, jotka ovat ekana kärsineet konerikon tai jonkun muun isomman vian. Jos autossa on vielä maksamatonta lainaa, herkistää se vielä "palamista" entisestään
Citroen C5, OG900t16
Aihetta hieman sivuten...
Olosuhteiden pakosta ajelen tällä hetkellä 323 matukkaa työmatkoilla vm -87 ja tuossa viime viikolla huomasin, että jarrut katosivat noin 45 kilometriä kotoa. No monen ärräpään kuluttua selvisi, että vasemman takajarrun putki oli poikki. Eipä muuta kuin auton alle tutkailemaan tilannetta ja yllätys yllätys sain taas todeta Saabin insinöörien istuneen viisaat päät yhdessä lähikapakissa tuopilla . Tämä johtopäätös siis johtui siitä että Mazdassa jarruputket menevät konepellin alta koko matkan perään asti pohjassa. Siis toisin sanoen alttiina kaikelle korroosiolle ja iskuille + putket kiertävät bensatankin ja rungon välistä. Saabissa (ainakin OG900) ko ptuket kulkevat auton sisätilassa, eli suojassa vastaavilta luononilmiöiltä. Voi että kaipasin taas alle kunnon kulkinetta.
No eipä muuta kuin putken vaihtoon. Putki tietenkin oli poikki huonoimmasta mahdollisesta paikasta ja pisimmän (lue kalliimman) putken kohdalta. Putki siis oli poikki bensatakin "päältä" (lue pensatankki vit***n) ja pituutta noin 3,5 metriä. No putki saatiin helv***n monen ärräpään kautta vaihdetuksi, mutta huomasimme siinä touhutessa että tankki on niin ruosteessa (lue Mazdassa pelitankki rkl, OG900 JO muovitankki) että tankki meni samointein uusiksi. Voi että kaipasin taas alle kunnon kulkinetta.
Mitä tästä opimme? Ei Saabin voittanutta. Taas!
Ja mitä muuta kivaa tässä ao japsikulkineessa? No esimerkiksi se, ettei se lämpene talvella kuin ehkä noin 50 asteeseen celsiusta = helevetin kylmä!! Ja vaikka olen kauniisti Karhun 24-päkin kuorilla peitellyt koko radiaattorin, ei lämpöä saada kuin maksimissaan 60 asteeseen (mittari hieman yli alarajan)!! Että tämmöistä tällä kertaa. Voi että kaipasin taas alle kunnon kulkinetta.
Ai että voi pientä ihmistä joskus noinkin pieni asia ottaa pattiin kuin kulkine!!
Huh helpottipa avauta, älkäätten ottako pahaksenne
Olosuhteiden pakosta ajelen tällä hetkellä 323 matukkaa työmatkoilla vm -87 ja tuossa viime viikolla huomasin, että jarrut katosivat noin 45 kilometriä kotoa. No monen ärräpään kuluttua selvisi, että vasemman takajarrun putki oli poikki. Eipä muuta kuin auton alle tutkailemaan tilannetta ja yllätys yllätys sain taas todeta Saabin insinöörien istuneen viisaat päät yhdessä lähikapakissa tuopilla . Tämä johtopäätös siis johtui siitä että Mazdassa jarruputket menevät konepellin alta koko matkan perään asti pohjassa. Siis toisin sanoen alttiina kaikelle korroosiolle ja iskuille + putket kiertävät bensatankin ja rungon välistä. Saabissa (ainakin OG900) ko ptuket kulkevat auton sisätilassa, eli suojassa vastaavilta luononilmiöiltä. Voi että kaipasin taas alle kunnon kulkinetta.
No eipä muuta kuin putken vaihtoon. Putki tietenkin oli poikki huonoimmasta mahdollisesta paikasta ja pisimmän (lue kalliimman) putken kohdalta. Putki siis oli poikki bensatakin "päältä" (lue pensatankki vit***n) ja pituutta noin 3,5 metriä. No putki saatiin helv***n monen ärräpään kautta vaihdetuksi, mutta huomasimme siinä touhutessa että tankki on niin ruosteessa (lue Mazdassa pelitankki rkl, OG900 JO muovitankki) että tankki meni samointein uusiksi. Voi että kaipasin taas alle kunnon kulkinetta.
Mitä tästä opimme? Ei Saabin voittanutta. Taas!
Ja mitä muuta kivaa tässä ao japsikulkineessa? No esimerkiksi se, ettei se lämpene talvella kuin ehkä noin 50 asteeseen celsiusta = helevetin kylmä!! Ja vaikka olen kauniisti Karhun 24-päkin kuorilla peitellyt koko radiaattorin, ei lämpöä saada kuin maksimissaan 60 asteeseen (mittari hieman yli alarajan)!! Että tämmöistä tällä kertaa. Voi että kaipasin taas alle kunnon kulkinetta.
Ai että voi pientä ihmistä joskus noinkin pieni asia ottaa pattiin kuin kulkine!!
Huh helpottipa avauta, älkäätten ottako pahaksenne
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Aijai...vieläkin korjattavana.
Mullapa on tuohon ongelmaan lääke,ostat multa tuon tontun vasta leimattuna siihen samaan hintaan millä möit omasi,kunhan saat selville tuon ranskattaren kohtalon.
Osia on tullut vaihdettua siihen taas jollain 0,6k€ sen jälkeen kun kävin ne vanteet sulta,mieli ei periaatteessa tekisi myydä hyvää pois muttakun autonvaihtobuumi on poltteellaan taas,taidan ostaa ooppelin...
(Tietty selvitän tuon pätkimisongelman eka,varmaan selviää uudella di-kassun vaihdolla.)
Mullapa on tuohon ongelmaan lääke,ostat multa tuon tontun vasta leimattuna siihen samaan hintaan millä möit omasi,kunhan saat selville tuon ranskattaren kohtalon.
Osia on tullut vaihdettua siihen taas jollain 0,6k€ sen jälkeen kun kävin ne vanteet sulta,mieli ei periaatteessa tekisi myydä hyvää pois muttakun autonvaihtobuumi on poltteellaan taas,taidan ostaa ooppelin...
(Tietty selvitän tuon pätkimisongelman eka,varmaan selviää uudella di-kassun vaihdolla.)
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Ei välttämättä ole auton vika, jos termostaatti hajoaa.Djjules kirjoitti:
Ja mitä muuta kivaa tässä ao japsikulkineessa? No esimerkiksi se, ettei se lämpene talvella kuin ehkä noin 50 asteeseen celsiusta = helevetin kylmä!! Ja vaikka olen kauniisti Karhun 24-päkin kuorilla peitellyt koko radiaattorin, ei lämpöä saada kuin maksimissaan 60 asteeseen (mittari hieman yli alarajan)!! Että tämmöistä tällä kertaa. Voi että kaipasin taas alle kunnon kulkinetta.
Mitäpä ooppelia oot ostamassa? Tonnaris kyllä kiinnostaa, kunhan saisi järjestettyä rahat tiskiin. ks. seuraava tarina:jblgti1200 kirjoitti:
Mullapa on tuohon ongelmaan lääke,ostat multa tuon tontun vasta leimattuna siihen samaan hintaan millä möit omasi,kunhan saat selville tuon ranskattaren kohtalon.
Osia on tullut vaihdettua siihen taas jollain 0,6k€ sen jälkeen kun kävin ne vanteet sulta,mieli ei periaatteessa tekisi myydä hyvää pois muttakun autonvaihtobuumi on poltteellaan taas,taidan ostaa ooppelin...
En tiedä onko mun pää ihan sekaisin mutta lagunan myyminen on ihan sama kun möisi ladaa lipposelle. Ketään ei kiinnosta tuo p..ka.
Ensiapu on jo tiedossa, eli jos saan romun tällä viikolla korjaamolta niin ajan tampereelle lauantaina ja käyn vaihtamassa sen liikkessä 525 bemariin. Bemun saan ainakin myytyä helpommin...muuta en siitä ääneen sano. Liikkeen mukaan virheetän auto, ainakin tänään puhelimessa sanoi. Ilmoitin että en osta jos siinä on ruostetta ja jos puheet eivät pidä paikkaansa...eli katellaan kuinka äijän käy.
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
neihän toki, mutta kun vika ei ole termostaatissa (vaihdoin nimittäin). Ja asteluku pysyi prikuulleen samanlaisena. Ja termari oli ihan oikea aito Matukan termari. Ja vielä lisäksi vannoutunut Matukkakuski sanoi, että itsellä ihan sama onkelma kuuskakskutosessa gtissä.Baas900 kirjoitti:Ei välttämättä ole auton vika, jos termostaatti hajoaa.Djjules kirjoitti:
Ja mitä muuta kivaa tässä ao japsikulkineessa? No esimerkiksi se, ettei se lämpene talvella kuin ehkä noin 50 asteeseen celsiusta = helevetin kylmä!! Ja vaikka olen kauniisti Karhun 24-päkin kuorilla peitellyt koko radiaattorin, ei lämpöä saada kuin maksimissaan 60 asteeseen (mittari hieman yli alarajan)!! Että tämmöistä tällä kertaa. Voi että kaipasin taas alle kunnon kulkinetta.
Hmm pitäis varmaan laittaa joku 100 asteen läpyskä kiinni niin ehkäpä sitten.
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06