Miksi menin myymään saabin...opetus

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onko siinä palovakuutusta? :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

jep 8)
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Tiedät varmaan mitä tehdä...hysshh... :lol:
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Kannattaa korjata vaihteisto ennen polttamista :D Telkkaridokumentin mukaan kaikki palaneet autot tutkitaan ja jos löytyy lauenneita koneita tai jotain muita vikoja, joiden vuoksi auto on "palanut", ei korvausta yleensä tule :D Suomessa kuulemma "palaa" tolkuttomasti autoja, jotka ovat ekana kärsineet konerikon tai jonkun muun isomman vian. Jos autossa on vielä maksamatonta lainaa, herkistää se vielä "palamista" entisestään :D
Citroen C5, OG900t16
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tutulla karkasi vanha romu Xantia puuhun käsijarrun pettäessä -> 3700e korvausta ja romu lunastukseen :)
Siis se karkasi, ei esim. työnnetty alkuvauhtia :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

Päivitystä:

Laguna seisoo vieläkin...siis vieläkin korjaamolla laatikon takia. Elämä kallis. Taitaa olla kolmas tai neljäs viikko

ps. myydään ranskalainen ritsa.
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Djjules
"Turbo"
Viestit: 270
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 15:11
Paikkakunta: UK

Viesti Kirjoittaja Djjules »

Aihetta hieman sivuten...

Olosuhteiden pakosta ajelen tällä hetkellä 323 matukkaa työmatkoilla vm -87 ja tuossa viime viikolla huomasin, että jarrut katosivat noin 45 kilometriä kotoa. No monen ärräpään kuluttua selvisi, että vasemman takajarrun putki oli poikki. Eipä muuta kuin auton alle tutkailemaan tilannetta ja yllätys yllätys sain taas todeta Saabin insinöörien istuneen viisaat päät yhdessä lähikapakissa tuopilla . Tämä johtopäätös siis johtui siitä että Mazdassa jarruputket menevät konepellin alta koko matkan perään asti pohjassa. Siis toisin sanoen alttiina kaikelle korroosiolle ja iskuille + putket kiertävät bensatankin ja rungon välistä. Saabissa (ainakin OG900) ko ptuket kulkevat auton sisätilassa, eli suojassa vastaavilta luononilmiöiltä. Voi että kaipasin taas alle kunnon kulkinetta.

No eipä muuta kuin putken vaihtoon. Putki tietenkin oli poikki huonoimmasta mahdollisesta paikasta ja pisimmän (lue kalliimman) putken kohdalta. Putki siis oli poikki bensatakin "päältä" (lue pensatankki vit***n) ja pituutta noin 3,5 metriä. No putki saatiin helv***n monen ärräpään kautta vaihdetuksi, mutta huomasimme siinä touhutessa että tankki on niin ruosteessa (lue Mazdassa pelitankki rkl, OG900 JO muovitankki) että tankki meni samointein uusiksi. Voi että kaipasin taas alle kunnon kulkinetta.

Mitä tästä opimme? Ei Saabin voittanutta. Taas!

Ja mitä muuta kivaa tässä ao japsikulkineessa? No esimerkiksi se, ettei se lämpene talvella kuin ehkä noin 50 asteeseen celsiusta = helevetin kylmä!! Ja vaikka olen kauniisti Karhun 24-päkin kuorilla peitellyt koko radiaattorin, ei lämpöä saada kuin maksimissaan 60 asteeseen (mittari hieman yli alarajan)!! Että tämmöistä tällä kertaa. Voi että kaipasin taas alle kunnon kulkinetta.

Ai että voi pientä ihmistä joskus noinkin pieni asia ottaa pattiin kuin kulkine!!

Huh helpottipa avauta, älkäätten ottako pahaksenne :D
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Milteinpä jokaisesta automerkistä löytyvät ne helmet ja sudet, jos valmiiksi ajattelee auton olevan täysi romu niin johan se Murphyn lain vaikutuksestakin jo hajoaa. :) Tosin, yhteenkään ranskattareen (autoon) en enää likaa käsiäni! :lol:
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Aijai...vieläkin korjattavana. :cry:

Mullapa on tuohon ongelmaan lääke,ostat multa tuon tontun vasta leimattuna siihen samaan hintaan millä möit omasi,kunhan saat selville tuon ranskattaren kohtalon.

Osia on tullut vaihdettua siihen taas jollain 0,6k€ sen jälkeen kun kävin ne vanteet sulta,mieli ei periaatteessa tekisi myydä hyvää pois muttakun autonvaihtobuumi on poltteellaan taas,taidan ostaa ooppelin... :lol:

(Tietty selvitän tuon pätkimisongelman eka,varmaan selviää uudella di-kassun vaihdolla.)
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Baas900
"Viggen"
Viestit: 584
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Djjules kirjoitti:

Ja mitä muuta kivaa tässä ao japsikulkineessa? No esimerkiksi se, ettei se lämpene talvella kuin ehkä noin 50 asteeseen celsiusta = helevetin kylmä!! Ja vaikka olen kauniisti Karhun 24-päkin kuorilla peitellyt koko radiaattorin, ei lämpöä saada kuin maksimissaan 60 asteeseen (mittari hieman yli alarajan)!! Että tämmöistä tällä kertaa. Voi että kaipasin taas alle kunnon kulkinetta.
Ei välttämättä ole auton vika, jos termostaatti hajoaa. :)
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

jblgti1200 kirjoitti:
Mullapa on tuohon ongelmaan lääke,ostat multa tuon tontun vasta leimattuna siihen samaan hintaan millä möit omasi,kunhan saat selville tuon ranskattaren kohtalon.

Osia on tullut vaihdettua siihen taas jollain 0,6k€ sen jälkeen kun kävin ne vanteet sulta,mieli ei periaatteessa tekisi myydä hyvää pois muttakun autonvaihtobuumi on poltteellaan taas,taidan ostaa ooppelin... :lol:
Mitäpä ooppelia oot ostamassa? Tonnaris kyllä kiinnostaa, kunhan saisi järjestettyä rahat tiskiin. ks. seuraava tarina:

En tiedä onko mun pää ihan sekaisin mutta lagunan myyminen on ihan sama kun möisi ladaa lipposelle. Ketään ei kiinnosta tuo p..ka.
Ensiapu on jo tiedossa, eli jos saan romun tällä viikolla korjaamolta niin ajan tampereelle lauantaina ja käyn vaihtamassa sen liikkessä 525 bemariin. Bemun saan ainakin myytyä helpommin...muuta en siitä ääneen sano. Liikkeen mukaan virheetän auto, ainakin tänään puhelimessa sanoi. Ilmoitin että en osta jos siinä on ruostetta ja jos puheet eivät pidä paikkaansa...eli katellaan kuinka äijän käy.
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Djjules
"Turbo"
Viestit: 270
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 15:11
Paikkakunta: UK

Viesti Kirjoittaja Djjules »

Baas900 kirjoitti:
Djjules kirjoitti:

Ja mitä muuta kivaa tässä ao japsikulkineessa? No esimerkiksi se, ettei se lämpene talvella kuin ehkä noin 50 asteeseen celsiusta = helevetin kylmä!! Ja vaikka olen kauniisti Karhun 24-päkin kuorilla peitellyt koko radiaattorin, ei lämpöä saada kuin maksimissaan 60 asteeseen (mittari hieman yli alarajan)!! Että tämmöistä tällä kertaa. Voi että kaipasin taas alle kunnon kulkinetta.
Ei välttämättä ole auton vika, jos termostaatti hajoaa. :)
:D neihän toki, mutta kun vika ei ole termostaatissa (vaihdoin nimittäin). Ja asteluku pysyi prikuulleen samanlaisena. Ja termari oli ihan oikea aito Matukan termari. Ja vielä lisäksi vannoutunut Matukkakuski sanoi, että itsellä ihan sama onkelma kuuskakskutosessa gtissä.

Hmm pitäis varmaan laittaa joku 100 asteen läpyskä kiinni niin ehkäpä sitten.
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Vastaa Viestiin