Alkoi tekemään mieli E34 M5:sta..

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

500E

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Jos 500E:tä saa alle 150tkm ajettuna ja vielä kohtuuhintaan (n. 6k€ Saksassa), niin kyllähän sellaisellakin voisi kuvitella ajavansa..:) )Vaihtoehtoja on maailma täynnä, raha se vain rajoittaa.

Ainiih, tuota E34 tehtiin 1987-1994 noin miljoona kappaletta, suunnilleen saman verran kuin Saab 900:sta 1978-1993(1994). Ja eihän yleisyys ole välttämättä mitään negatiivista, ei kaikkein harvinaisimpiin saa kulutusosia Motonetin tiskiltä tms.
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Tuossa olis yksi varteenotettavahko vaihtoehto. Enpä osaa sanoa paljonko tulee veroa päälle :?

http://tinyurl.com/dwknz

Ja eipä tule tuonmallisia viissatasia vastaan lähellekään siinä määrin missä noita E34-bemareita...
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

kristian kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:
kristian kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=244118

Tuommoinen mieluummin. Onhan se kalliimpi mutta varmasti kaikinpuolin parempi auto :)
500E on kyllä todellinen sleeper. 8) Mutta kukapa jaksaisi katsella sitä vanhaa taxi-kojelautaa kalliissa "urheilu"autossa..? :roll:
Minä jaksaisin :D
Minä en. :P Voipi myös johtua siitä että 124-korisia dieseleitä on ollut jo muutama kappale... :)
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Jep. On sitä satakaksnelosen kojelautaa tullut itsekin katseltua jonkin verran mutten usko että siihen kyllästyn koskaan :lol: No, makuasioitahan nämä ja eikä niistä oikein voi kiistellä.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Eihän kiistelläkään.. :wink:
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Kuva
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

No niin,kyllähän E34 on lopunperin auto siinä missä muutkin bmw:n mallit...mutta.

-Etupään puslat lähes aina kaput.
-Lämmönsäädinvikoja lähes aina (jo E28-korissa)
-M20 koneissa (520,525) eli 12v-kutvosissa keinujen katkeiluongelmia.
-M20 koneissa jos ei ole uusia hiluja yläkerrassa niin ei meinaa
venttiilinvälykset pysyä oikein kurissa,tulee ns.heinäsirkkaefekti.
Säk,säk säk...
-M20 koneissa (2.0) lyhyt isku=alaväännöttömyys,se yhdistettynä vielä
E34 koppaan niin fiasko on jo syntynyt.

-M30 koneet (530,535) ehkä varmimpia M10 (316,518) rinnalla,
lukuunottamatta vanhaa pierupurkkia mikä elää ihan omaa elämäänsä
pellin alla.Jos M10 on ruiskulla niin silloin ainoastaan järkevä.

-M50 eli 24v-kutosissa rupeaa olemaan suorituskyky ja kulutus edes
vähän inhimillisemmällä tasolla.
Niissä on vain ne perhanan puolaviat ja vanos-moottoreissa omat ongelmansa.(Onhan saabissakin DI mutta silti...)


Mutta jos jonkun mielestä E34 ulkonäöltään/ajettavuudeltaan huono niin
kokeilkaapa E30,mielestäni bmw:n hirveimpiä tekeleitä.
Jos kuski yli 180cm ja yli 100kg niin jo kuljettajan paikalla tulee ahtaan paikan kammo,keulalla säkyttää heinäsirkkaparvi,mittaristo sätkii juuta ja jaata,lämmönsäätimet ja muut kojelaudan nippelit nitisee/natisee ja tuntuu että jää käteen kiinni ja sitten vielä se e30 perän vollotus vaikka olisikin ehjä niin tuntuu että se huutaa takapenkillä kurkku suorana.

Ja sitten vielä ko.korin hirveä ajettavuus talvella takaa että en koske pitkällä tikullakaan...

Eli oma mielipide on että jos bemarin haluaa niin pitää aloittaa
5-sarjasta...
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
BeastPWR
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 22:26

Viesti Kirjoittaja BeastPWR »

Saikos topikin aloittaja bimmerin vai ei? 8O

Oma huomioni on että noita tuontiautoja kannattaa varoa noissa häkkikaupoissa. :wink: Omien kokemuksien mukaan tuo eräs liike mikä tässäkin on mainittu, :evil:

Ja varmasti tuntuu turbon jälkeen että potku ei riitä koska onhan se vähän "kuminauhamainen" kiihtyminen tuollaisessa esim. 540:ssä.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ylpeänä totean, että mulla ei ole mitään hajua, mitä joku e34 tai muu tarkoittaa. 300-sarjan ja 500-sarjan tunnistan. :roll: :roll: :wink:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
BeastPWR
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 22:26

Viesti Kirjoittaja BeastPWR »

peinu kirjoitti:Ylpeänä totean, että mulla ei ole mitään hajua, mitä joku e34 tai muu tarkoittaa. 300-sarjan ja 500-sarjan tunnistan. :roll: :roll: :wink:
Mä voin kesällä tulla näyttämään sulle yhtä E34 M5:sta :wink: Jos sitten samalla opastat saabin saloihin.. yhden 900 turbon näin puolitutun pihassa ja ja.. 8O
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Jopa BTCF porukkakin on noteerannut tämän topikin... :idea:

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=54186

No,meitä on moneksi. :roll:
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Heh, hauskin kommenntti oli ehkäpä tämä:

"Melko uusissakin Saabeissa vielä 90-luvun lopulla kojelauta näytti, kuin olisi kirveellä veistetty yhdestä puusta.. Vanhat Saab 900:t on kunnon akvaarioita.. isot ikkunat ja näyttää akvaariolta ulkoa, mutta sisällä melkoinen ahtaan paikan kammo. Ikkunanveivien varsi on 2cm pitkä ja alahelmapelti on ovessa kiinni yms.. ja missä paikassa vielä 90-luvun alkupuolen vehkeissä on osat konehuoneessa! Sulakerasian paikkakin jossain lokasuojan välissä saa vähintäänkin "ei oo todellista" ajatuksia mieleen.. voe elämä mitä vehkeitä, ihan kuin joku olis rakennellut omassa autotallissa! "

Osittain kirjoittaja on kyllä aivan oikeassa :roll: :lol:

edit: aika fiksua porukkaa tuolla BTCF:llä, melkein enemmän provosoitumisia löytyy tästä viestiketjusta :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

ng900aero kirjoitti:Heh, hauskin kommenntti oli ehkäpä tämä:

"Melko uusissakin Saabeissa vielä 90-luvun lopulla kojelauta näytti, kuin olisi kirveellä veistetty yhdestä puusta.. Vanhat Saab 900:t on kunnon akvaarioita.. isot ikkunat ja näyttää akvaariolta ulkoa, mutta sisällä melkoinen ahtaan paikan kammo. Ikkunanveivien varsi on 2cm pitkä ja alahelmapelti on ovessa kiinni yms.. ja missä paikassa vielä 90-luvun alkupuolen vehkeissä on osat konehuoneessa! Sulakerasian paikkakin jossain lokasuojan välissä saa vähintäänkin "ei oo todellista" ajatuksia mieleen.. voe elämä mitä vehkeitä, ihan kuin joku olis rakennellut omassa autotallissa! "

Osittain kirjoittaja on kyllä aivan oikeassa :roll: :lol:

edit: aika fiksua porukkaa tuolla BTCF:llä, melkein enemmän provosoitumisia löytyy tästä viestiketjusta :lol:
Toisaalta provosoitumista ois hauska tarkistella siinä vaiheessa kun joku kyselis btcf:llä bemarin vaihtoa saappiin...heh 8)

Nuilla vesseleillä on muun luulon ohessa kummat käsitykset bemareidensa tiloista. Siinä kun maanittelevat satkua ahtaanpaikankammoksi, niin vastaavassa kokoluokassa (300) itse pääsivät vasta viime vuosina samalla mitalle 900/9-3:sen kanssa. Sama pätee niin 5-sarjaankin, ja pitkäänhän tonnari kyykytti itsensä 700:n sisätiloissa. Mutta eihän näistä saa bemaristille puhua :lol: kuten ei saabistillekaan siitä, että joku ois turboa nopeempi
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Henkka #2283 kirjoitti:
kuten ei saabistillekaan siitä, että joku ois turboa nopeempi
Kuten ei siitäkään että Saabi ruopii väärästä päästä 8) :lol:

Täytyypä itsekin tunnustaa että näillä keleillä (tai oikeastaan kyllä kaikilla keleillä ;) ) tekisi kyllä mieli nelivetoa, harmi että Audi Allroadit ovat vielä niinkin kovissa hinnoissa, on aika näpäkän näköinen vehjes :(
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Kyllä muakin jo sylettää tämä etuvetoisuus...mieluummin ajaisin sillä tutulla ja turvallisella takapotkulla tai jopa nelikolla.

*Kesää odotellessa*
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Vastaa Viestiin