Ainiih, tuota E34 tehtiin 1987-1994 noin miljoona kappaletta, suunnilleen saman verran kuin Saab 900:sta 1978-1993(1994). Ja eihän yleisyys ole välttämättä mitään negatiivista, ei kaikkein harvinaisimpiin saa kulutusosia Motonetin tiskiltä tms.
Alkoi tekemään mieli E34 M5:sta..
500E
Jos 500E:tä saa alle 150tkm ajettuna ja vielä kohtuuhintaan (n. 6k€ Saksassa), niin kyllähän sellaisellakin voisi kuvitella ajavansa..
  )Vaihtoehtoja on maailma täynnä, raha se vain rajoittaa. 
Ainiih, tuota E34 tehtiin 1987-1994 noin miljoona kappaletta, suunnilleen saman verran kuin Saab 900:sta 1978-1993(1994). Ja eihän yleisyys ole välttämättä mitään negatiivista, ei kaikkein harvinaisimpiin saa kulutusosia Motonetin tiskiltä tms.
			
			
									
									
						Ainiih, tuota E34 tehtiin 1987-1994 noin miljoona kappaletta, suunnilleen saman verran kuin Saab 900:sta 1978-1993(1994). Ja eihän yleisyys ole välttämättä mitään negatiivista, ei kaikkein harvinaisimpiin saa kulutusosia Motonetin tiskiltä tms.
Tuossa olis yksi varteenotettavahko vaihtoehto. Enpä osaa sanoa paljonko tulee veroa päälle  
 
http://tinyurl.com/dwknz
Ja eipä tule tuonmallisia viissatasia vastaan lähellekään siinä määrin missä noita E34-bemareita...
			
			
									
									
						http://tinyurl.com/dwknz
Ja eipä tule tuonmallisia viissatasia vastaan lähellekään siinä määrin missä noita E34-bemareita...
Minä en.kristian kirjoitti:Minä jaksaisinTri-Lo kirjoitti:500E on kyllä todellinen sleeper.kristian kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=244118
Tuommoinen mieluummin. Onhan se kalliimpi mutta varmasti kaikinpuolin parempi autoMutta kukapa jaksaisi katsella sitä vanhaa taxi-kojelautaa kalliissa "urheilu"autossa..?
- 
				jblgti1200
 - "Hirsch"
 - Viestit: 809
 - Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
 - Paikkakunta: Varkaus
 
No niin,kyllähän E34 on lopunperin auto siinä missä muutkin bmw:n mallit...mutta.
-Etupään puslat lähes aina kaput.
-Lämmönsäädinvikoja lähes aina (jo E28-korissa)
-M20 koneissa (520,525) eli 12v-kutvosissa keinujen katkeiluongelmia.
-M20 koneissa jos ei ole uusia hiluja yläkerrassa niin ei meinaa
venttiilinvälykset pysyä oikein kurissa,tulee ns.heinäsirkkaefekti.
Säk,säk säk...
-M20 koneissa (2.0) lyhyt isku=alaväännöttömyys,se yhdistettynä vielä
E34 koppaan niin fiasko on jo syntynyt.
-M30 koneet (530,535) ehkä varmimpia M10 (316,518) rinnalla,
lukuunottamatta vanhaa pierupurkkia mikä elää ihan omaa elämäänsä
pellin alla.Jos M10 on ruiskulla niin silloin ainoastaan järkevä.
-M50 eli 24v-kutosissa rupeaa olemaan suorituskyky ja kulutus edes
vähän inhimillisemmällä tasolla.
Niissä on vain ne perhanan puolaviat ja vanos-moottoreissa omat ongelmansa.(Onhan saabissakin DI mutta silti...)
Mutta jos jonkun mielestä E34 ulkonäöltään/ajettavuudeltaan huono niin
kokeilkaapa E30,mielestäni bmw:n hirveimpiä tekeleitä.
Jos kuski yli 180cm ja yli 100kg niin jo kuljettajan paikalla tulee ahtaan paikan kammo,keulalla säkyttää heinäsirkkaparvi,mittaristo sätkii juuta ja jaata,lämmönsäätimet ja muut kojelaudan nippelit nitisee/natisee ja tuntuu että jää käteen kiinni ja sitten vielä se e30 perän vollotus vaikka olisikin ehjä niin tuntuu että se huutaa takapenkillä kurkku suorana.
Ja sitten vielä ko.korin hirveä ajettavuus talvella takaa että en koske pitkällä tikullakaan...
Eli oma mielipide on että jos bemarin haluaa niin pitää aloittaa
5-sarjasta...
			
			
									
									-Etupään puslat lähes aina kaput.
-Lämmönsäädinvikoja lähes aina (jo E28-korissa)
-M20 koneissa (520,525) eli 12v-kutvosissa keinujen katkeiluongelmia.
-M20 koneissa jos ei ole uusia hiluja yläkerrassa niin ei meinaa
venttiilinvälykset pysyä oikein kurissa,tulee ns.heinäsirkkaefekti.
Säk,säk säk...
-M20 koneissa (2.0) lyhyt isku=alaväännöttömyys,se yhdistettynä vielä
E34 koppaan niin fiasko on jo syntynyt.
-M30 koneet (530,535) ehkä varmimpia M10 (316,518) rinnalla,
lukuunottamatta vanhaa pierupurkkia mikä elää ihan omaa elämäänsä
pellin alla.Jos M10 on ruiskulla niin silloin ainoastaan järkevä.
-M50 eli 24v-kutosissa rupeaa olemaan suorituskyky ja kulutus edes
vähän inhimillisemmällä tasolla.
Niissä on vain ne perhanan puolaviat ja vanos-moottoreissa omat ongelmansa.(Onhan saabissakin DI mutta silti...)
Mutta jos jonkun mielestä E34 ulkonäöltään/ajettavuudeltaan huono niin
kokeilkaapa E30,mielestäni bmw:n hirveimpiä tekeleitä.
Jos kuski yli 180cm ja yli 100kg niin jo kuljettajan paikalla tulee ahtaan paikan kammo,keulalla säkyttää heinäsirkkaparvi,mittaristo sätkii juuta ja jaata,lämmönsäätimet ja muut kojelaudan nippelit nitisee/natisee ja tuntuu että jää käteen kiinni ja sitten vielä se e30 perän vollotus vaikka olisikin ehjä niin tuntuu että se huutaa takapenkillä kurkku suorana.
Ja sitten vielä ko.korin hirveä ajettavuus talvella takaa että en koske pitkällä tikullakaan...
Eli oma mielipide on että jos bemarin haluaa niin pitää aloittaa
5-sarjasta...
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
						- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Saikos topikin aloittaja bimmerin vai ei?  
 
Oma huomioni on että noita tuontiautoja kannattaa varoa noissa häkkikaupoissa.
  Omien kokemuksien mukaan tuo eräs liike mikä tässäkin on mainittu,  
 
Ja varmasti tuntuu turbon jälkeen että potku ei riitä koska onhan se vähän "kuminauhamainen" kiihtyminen tuollaisessa esim. 540:ssä.
			
			
									
									
						Oma huomioni on että noita tuontiautoja kannattaa varoa noissa häkkikaupoissa.
Ja varmasti tuntuu turbon jälkeen että potku ei riitä koska onhan se vähän "kuminauhamainen" kiihtyminen tuollaisessa esim. 540:ssä.
- 
				jblgti1200
 - "Hirsch"
 - Viestit: 809
 - Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
 - Paikkakunta: Varkaus
 
Jopa BTCF porukkakin on noteerannut tämän topikin... 
 
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=54186
No,meitä on moneksi.
			
			
									
									http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=54186
No,meitä on moneksi.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
						- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Heh, hauskin kommenntti oli ehkäpä tämä:
"Melko uusissakin Saabeissa vielä 90-luvun lopulla kojelauta näytti, kuin olisi kirveellä veistetty yhdestä puusta.. Vanhat Saab 900:t on kunnon akvaarioita.. isot ikkunat ja näyttää akvaariolta ulkoa, mutta sisällä melkoinen ahtaan paikan kammo. Ikkunanveivien varsi on 2cm pitkä ja alahelmapelti on ovessa kiinni yms.. ja missä paikassa vielä 90-luvun alkupuolen vehkeissä on osat konehuoneessa! Sulakerasian paikkakin jossain lokasuojan välissä saa vähintäänkin "ei oo todellista" ajatuksia mieleen.. voe elämä mitä vehkeitä, ihan kuin joku olis rakennellut omassa autotallissa! "
Osittain kirjoittaja on kyllä aivan oikeassa
  
edit: aika fiksua porukkaa tuolla BTCF:llä, melkein enemmän provosoitumisia löytyy tästä viestiketjusta
			
			
									
									"Melko uusissakin Saabeissa vielä 90-luvun lopulla kojelauta näytti, kuin olisi kirveellä veistetty yhdestä puusta.. Vanhat Saab 900:t on kunnon akvaarioita.. isot ikkunat ja näyttää akvaariolta ulkoa, mutta sisällä melkoinen ahtaan paikan kammo. Ikkunanveivien varsi on 2cm pitkä ja alahelmapelti on ovessa kiinni yms.. ja missä paikassa vielä 90-luvun alkupuolen vehkeissä on osat konehuoneessa! Sulakerasian paikkakin jossain lokasuojan välissä saa vähintäänkin "ei oo todellista" ajatuksia mieleen.. voe elämä mitä vehkeitä, ihan kuin joku olis rakennellut omassa autotallissa! "
Osittain kirjoittaja on kyllä aivan oikeassa
edit: aika fiksua porukkaa tuolla BTCF:llä, melkein enemmän provosoitumisia löytyy tästä viestiketjusta
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
						Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- 
				Henkka #2283
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 2919
 - Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
 - Paikkakunta: Helsinki
 
Toisaalta provosoitumista ois hauska tarkistella siinä vaiheessa kun joku kyselis btcf:llä bemarin vaihtoa saappiin...hehng900aero kirjoitti:Heh, hauskin kommenntti oli ehkäpä tämä:
"Melko uusissakin Saabeissa vielä 90-luvun lopulla kojelauta näytti, kuin olisi kirveellä veistetty yhdestä puusta.. Vanhat Saab 900:t on kunnon akvaarioita.. isot ikkunat ja näyttää akvaariolta ulkoa, mutta sisällä melkoinen ahtaan paikan kammo. Ikkunanveivien varsi on 2cm pitkä ja alahelmapelti on ovessa kiinni yms.. ja missä paikassa vielä 90-luvun alkupuolen vehkeissä on osat konehuoneessa! Sulakerasian paikkakin jossain lokasuojan välissä saa vähintäänkin "ei oo todellista" ajatuksia mieleen.. voe elämä mitä vehkeitä, ihan kuin joku olis rakennellut omassa autotallissa! "
Osittain kirjoittaja on kyllä aivan oikeassa![]()
edit: aika fiksua porukkaa tuolla BTCF:llä, melkein enemmän provosoitumisia löytyy tästä viestiketjusta
Nuilla vesseleillä on muun luulon ohessa kummat käsitykset bemareidensa tiloista. Siinä kun maanittelevat satkua ahtaanpaikankammoksi, niin vastaavassa kokoluokassa (300) itse pääsivät vasta viime vuosina samalla mitalle 900/9-3:sen kanssa. Sama pätee niin 5-sarjaankin, ja pitkäänhän tonnari kyykytti itsensä 700:n sisätiloissa. Mutta eihän näistä saa bemaristille puhua
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
						Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Kuten ei siitäkään että Saabi ruopii väärästä päästäHenkka #2283 kirjoitti:
kuten ei saabistillekaan siitä, että joku ois turboa nopeempi
Täytyypä itsekin tunnustaa että näillä keleillä (tai oikeastaan kyllä kaikilla keleillä
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
						Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- 
				jblgti1200
 - "Hirsch"
 - Viestit: 809
 - Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
 - Paikkakunta: Varkaus
 
Kyllä muakin jo sylettää tämä etuvetoisuus...mieluummin ajaisin sillä tutulla ja turvallisella takapotkulla tai jopa nelikolla.
*Kesää odotellessa*
			
			
									
									*Kesää odotellessa*
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
						- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
