JR-auto 2006 hankittu/jäärata-topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Firges9000 kirjoitti:Oiskos taka-akseli siirtynyt toispuoleisesti, kun noin kylki edellä kulkee suoralla. :roll: 8O :wink:
Tuota olen kanssa ihmetellyt. Taitaa tosiaan olla aika pahasti irti kun vuorotellen menee molemmat kyljet edellä. :lol: :wink:
#2277
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Johnny V4 kirjoitti:
Firges9000 kirjoitti:Oiskos taka-akseli siirtynyt toispuoleisesti, kun noin kylki edellä kulkee suoralla. :roll: 8O :wink:
Tuota olen kanssa ihmetellyt. Taitaa tosiaan olla aika pahasti irti kun vuorotellen menee molemmat kyljet edellä. :lol: :wink:
tuossa 340 on kyllä niin kevyt perä ettei oo ihme vaikka meneekin suoralla kokoajan toinen kylki edellä.. :)

pakko saada jostain tuohon 144 piikirenkaat, hyvä että tasaisella pääsee liikkeelle noilla nastattomilla talvirenkailla.. :?

löytyi takakontista kyljissä olleet merkit, "volvo 144 S" mitähän merkitystä tuolla S kirjaimella on?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Pitäisi olla vakiona 100 heppainen tuplakaasari kone.
96 M75 i12 5-speed ;)
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

S = swedu :lol: :lol: :lol: :lol:

SS = swedu swetsad :lol: :lol: :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Baas900
"Viggen"
Viestit: 581
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Jos en ihan väärässä ole, niin taitaa tuo "S" meinata sanaa "Sport"? Eli ihan tusinamallin 144 ei olekaan kyseessä.

Kuva

Moottorissa pitäisi tosiaan olla alunperin tuplakaasarit, ja konetyypin B18. Ja kun sporttimalli on kyseessä, niin hepoja löytyisi normaalin 85:n sijasta 115.
Tuo "144 Sport" on ollut siihen aikaan 140-sarjan lippulaiva, ja hintaa on ollut v. '67 vajaat 20tmk, eli mistään työväen autosta ei siihen aikaan ollut kysymys.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Baas900 kirjoitti:Moottorissa pitäisi tosiaan olla alunperin tuplakaasarit, ja konetyypin B18. Ja kun sporttimalli on kyseessä, niin hepoja löytyisi normaalin 85:n sijasta 115.
Tuo "144 Sport" on ollut siihen aikaan 140-sarjan lippulaiva, ja hintaa on ollut v. '67 vajaat 20tmk, eli mistään työväen autosta ei siihen aikaan ollut kysymys.
yhden kaverin isän mukaan tuohon on joskus vaihdettu kone kaverin isän volvosta, se koneen luovuttaja volvo seisoo vielä kaverin pihalla ja siinä on kone paikallaan.
käyn huomenna katsomassa jos sen pellin alta sattuisi löytymään B18 tuplilla.. :wink:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

täälläkin päin suomea harrastetaan tiiviisti jäärata-ajoa tiellä...mielestäni tie on parempi kuin jää ajella=on ylä- ja alamäkiä sekä mukavia kallistuksia :wink:

Rallitiimiin kuuluu: Lada 1200S -89, Fiat Uno 65 -86, mitsu colt -81 ja kutvosella on tullut vähän ajeltua.

Lada on kyllä aivan omiaan tämmöseen, ihan sika hauska ajella menee nimittäin oikeasti enemmän ajasta kahva kun etuvalot eteenpäin.'
Varsinkin kun kuski vielä tahallaan vemputtelee rattia ees taas :lol:

Meillä on tapana ajaa traktori sinne tiepätkälle valmiiksi sillä, ainahan tupsahduksia penkkaan sattuu.

Ladasta on riisuttu kaikki valot pois ja leikattu tyylikkäät mustat pellinpalat tilalle(näyttää aika häijyltä edestäpäin) katolle on lisätty 3 pitkää valoa telineessä.

hauska auto se on tuommosessa rallissa, mutta ajoon en kyllä ottaisi :lol:

täytyy kyllä laittaa kuva tänne niin saatte ihastella :lol: :lol:
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
marvi
"Aero"
Viestit: 427
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Viesti Kirjoittaja marvi »

Baas900 kirjoitti:
Moottorissa pitäisi tosiaan olla alunperin tuplakaasarit, ja konetyypin B18. Ja kun sporttimalli on kyseessä, niin hepoja löytyisi normaalin 85:n sijasta 115.
Eikös tuo Sportin moottori ole vielä tarkemmin sanottuna B18B jossa jälkimmäinen B tarkoittaa tuplakaasareita ja tehoa on noin 100 hv. Erikseen on vielä B20B jossa on myös tuplat ja noin 115 hv. Nämä siis DIN hevosia, laitoin vielä "noin" sen vuoksi että nuo luvut hiukan vaihtelee lähteen mukaan. Jos vähän vielä sekoitetaan niin B18B:ssä olisi kyllä 115 SAE hevosvoimaa.
Kaikki taas kuitenkin vähän ns. mutu-pohjalta :(
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Nyyh, ei noin vanhaa sporttia saisi teurastaa, sentään 37 vuotta ikää. Mutta hyvä ettei kuitenkaan mennyt mihinkään JM tai vastaaviin roskapönttöluokan kilpailuihin. Myönnettävä on kyllä, että on hyvä auto jäälle, jos vähänkään on yhtä ketterä ja rauhallinen (ajoltaan) kuin 200-sarja, muutaman kerran tuli kuritettua työmatkakulkineena ollutta 240 6-dieselillä ollutta kapistusta radalla . Ja kyl sekin kulki kaikilla huimilla 84hp:llä isossa sladissa :D
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Saabinsti kirjoitti:täälläkin päin suomea harrastetaan tiiviisti jäärata-ajoa tiellä...mielestäni tie on parempi kuin jää ajella=on ylä- ja alamäkiä sekä mukavia kallistuksia :wink:

Rallitiimiin kuuluu: Lada 1200S -89, Fiat Uno 65 -86, mitsu colt -81 ja kutvosella on tullut vähän ajeltua.

Lada on kyllä aivan omiaan tämmöseen, ihan sika hauska ajella menee nimittäin oikeasti enemmän ajasta kahva kun etuvalot eteenpäin.'
Varsinkin kun kuski vielä tahallaan vemputtelee rattia ees taas :lol:

Meillä on tapana ajaa traktori sinne tiepätkälle valmiiksi sillä, ainahan tupsahduksia penkkaan sattuu.

Ladasta on riisuttu kaikki valot pois ja leikattu tyylikkäät mustat pellinpalat tilalle(näyttää aika häijyltä edestäpäin) katolle on lisätty 3 pitkää valoa telineessä.

hauska auto se on tuommosessa rallissa, mutta ajoon en kyllä ottaisi :lol:

täytyy kyllä laittaa kuva tänne niin saatte ihastella :lol: :lol:
juu laittakaa ihmeessä kuvia omista jää/ralliautoista jos sellaisia löytyy :)
Jusau kirjoitti:Nyyh, ei noin vanhaa sporttia saisi teurastaa, sentään 37 vuotta ikää. Mutta hyvä ettei kuitenkaan mennyt mihinkään JM tai vastaaviin roskapönttöluokan kilpailuihin.
ei sitä edelleenkään teurasteta.. :D tamä talvi rata-ajoa että jumineet paikat vetristyy..ja ens kesäksi jopa kunnostukseen, tai myyntiin jollekkin volvo harrastajalle :)

olis tosin mukava rakentaa joku vanha takavetoinen.. :wink:

ja juttua ja kuvia omista rallikulkineista voi laittaa
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Viesti Kirjoittaja anaconda »

Jusau kirjoitti:vuotta ikää. Mutta hyvä ettei kuitenkaan mennyt mihinkään JM tai vastaaviin roskapönttöluokan kilpailuihin
selitä millä tavalla jokkis on roskapönttöluokka? :roll:
bmw e46 alias proteesi
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

anaconda kirjoitti:
Jusau kirjoitti:vuotta ikää. Mutta hyvä ettei kuitenkaan mennyt mihinkään JM tai vastaaviin roskapönttöluokan kilpailuihin
selitä millä tavalla jokkis on roskapönttöluokka? :roll:
Veikkaan, siksi että auton kori on kunnostuskelvottomassa kunnossa kilpailun jälkeen. Eli jokkisautoa ei enää voi kunnostaa alkuperäiseksi.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Ei saa kaikkia kerralla riviinkun on niin eri paikoissa mut luettelo on seuraavan lainen.
- Datsun 100 A 1500 koneella ja tuplilla Jm / super rokkiralli
- Datsun 140 Y 1800 koneella ja tuplilla ( moottori tekeillä )
- Toyota corolla ke 20 Datsunin 1600 koneella ja tuplilla rokkiralli auto
- Toyota corolla dx 2 T moottorilla rokkiralli auto

Tiimistä löytyy lisäksi
- Ford escort mk 2 rokki ralli
- Ford escort mk 1 rokki ralli
- Lada 1200 tuleva aihio
- Lada 1600 rokki ralli
- Datsun 100 A vanha jokkis auto
- suzuki swift tuleva aihio
- Lada vanha sprint auto

Eiköhän noilla jo jonkunlaiset jäärata kisat saa keskenäänkin aikaiseksi.


Tässä oli vaan noi jäärata autot sit on tallissa viellä muutama peli.
- Saab 96 turbo 16 valve sprint
- Saab 900 turbo merkkiluokka
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Viesti Kirjoittaja anaconda »

MindW kirjoitti:
anaconda kirjoitti:
Jusau kirjoitti:vuotta ikää. Mutta hyvä ettei kuitenkaan mennyt mihinkään JM tai vastaaviin roskapönttöluokan kilpailuihin
selitä millä tavalla jokkis on roskapönttöluokka? :roll:
Veikkaan, siksi että auton kori on kunnostuskelvottomassa kunnossa kilpailun jälkeen. Eli jokkisautoa ei enää voi kunnostaa alkuperäiseksi.
no mutta jos esim jossain ladossa on 10v seissy auto ja jos siitä ei tekis jotain jokkis tai johonki muuhun luokkaan niin varmaan olis siellä sen toisenki 10v.
bmw e46 alias proteesi
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

anaconda kirjoitti:no mutta jos esim jossain ladossa on 10v seissy auto ja jos siitä ei tekis jotain jokkis tai johonki muuhun luokkaan niin varmaan olis siellä sen toisenki 10v.
Mitäs pahaa ladan ladossa säilyttämisessä on. Sehän on kuin panisi rahaa pankkiin. :D
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Vastaa Viestiin