Tuota olen kanssa ihmetellyt. Taitaa tosiaan olla aika pahasti irti kun vuorotellen menee molemmat kyljet edellä.Firges9000 kirjoitti:Oiskos taka-akseli siirtynyt toispuoleisesti, kun noin kylki edellä kulkee suoralla.
JR-auto 2006 hankittu/jäärata-topic
tuossa 340 on kyllä niin kevyt perä ettei oo ihme vaikka meneekin suoralla kokoajan toinen kylki edellä..Johnny V4 kirjoitti:Tuota olen kanssa ihmetellyt. Taitaa tosiaan olla aika pahasti irti kun vuorotellen menee molemmat kyljet edellä.Firges9000 kirjoitti:Oiskos taka-akseli siirtynyt toispuoleisesti, kun noin kylki edellä kulkee suoralla.
pakko saada jostain tuohon 144 piikirenkaat, hyvä että tasaisella pääsee liikkeelle noilla nastattomilla talvirenkailla..
löytyi takakontista kyljissä olleet merkit, "volvo 144 S" mitähän merkitystä tuolla S kirjaimella on?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Jos en ihan väärässä ole, niin taitaa tuo "S" meinata sanaa "Sport"? Eli ihan tusinamallin 144 ei olekaan kyseessä.
Moottorissa pitäisi tosiaan olla alunperin tuplakaasarit, ja konetyypin B18. Ja kun sporttimalli on kyseessä, niin hepoja löytyisi normaalin 85:n sijasta 115.
Tuo "144 Sport" on ollut siihen aikaan 140-sarjan lippulaiva, ja hintaa on ollut v. '67 vajaat 20tmk, eli mistään työväen autosta ei siihen aikaan ollut kysymys.
Moottorissa pitäisi tosiaan olla alunperin tuplakaasarit, ja konetyypin B18. Ja kun sporttimalli on kyseessä, niin hepoja löytyisi normaalin 85:n sijasta 115.
Tuo "144 Sport" on ollut siihen aikaan 140-sarjan lippulaiva, ja hintaa on ollut v. '67 vajaat 20tmk, eli mistään työväen autosta ei siihen aikaan ollut kysymys.
yhden kaverin isän mukaan tuohon on joskus vaihdettu kone kaverin isän volvosta, se koneen luovuttaja volvo seisoo vielä kaverin pihalla ja siinä on kone paikallaan.Baas900 kirjoitti:Moottorissa pitäisi tosiaan olla alunperin tuplakaasarit, ja konetyypin B18. Ja kun sporttimalli on kyseessä, niin hepoja löytyisi normaalin 85:n sijasta 115.
Tuo "144 Sport" on ollut siihen aikaan 140-sarjan lippulaiva, ja hintaa on ollut v. '67 vajaat 20tmk, eli mistään työväen autosta ei siihen aikaan ollut kysymys.
käyn huomenna katsomassa jos sen pellin alta sattuisi löytymään B18 tuplilla..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
täälläkin päin suomea harrastetaan tiiviisti jäärata-ajoa tiellä...mielestäni tie on parempi kuin jää ajella=on ylä- ja alamäkiä sekä mukavia kallistuksia
Rallitiimiin kuuluu: Lada 1200S -89, Fiat Uno 65 -86, mitsu colt -81 ja kutvosella on tullut vähän ajeltua.
Lada on kyllä aivan omiaan tämmöseen, ihan sika hauska ajella menee nimittäin oikeasti enemmän ajasta kahva kun etuvalot eteenpäin.'
Varsinkin kun kuski vielä tahallaan vemputtelee rattia ees taas
Meillä on tapana ajaa traktori sinne tiepätkälle valmiiksi sillä, ainahan tupsahduksia penkkaan sattuu.
Ladasta on riisuttu kaikki valot pois ja leikattu tyylikkäät mustat pellinpalat tilalle(näyttää aika häijyltä edestäpäin) katolle on lisätty 3 pitkää valoa telineessä.
hauska auto se on tuommosessa rallissa, mutta ajoon en kyllä ottaisi
täytyy kyllä laittaa kuva tänne niin saatte ihastella
Rallitiimiin kuuluu: Lada 1200S -89, Fiat Uno 65 -86, mitsu colt -81 ja kutvosella on tullut vähän ajeltua.
Lada on kyllä aivan omiaan tämmöseen, ihan sika hauska ajella menee nimittäin oikeasti enemmän ajasta kahva kun etuvalot eteenpäin.'
Varsinkin kun kuski vielä tahallaan vemputtelee rattia ees taas
Meillä on tapana ajaa traktori sinne tiepätkälle valmiiksi sillä, ainahan tupsahduksia penkkaan sattuu.
Ladasta on riisuttu kaikki valot pois ja leikattu tyylikkäät mustat pellinpalat tilalle(näyttää aika häijyltä edestäpäin) katolle on lisätty 3 pitkää valoa telineessä.
hauska auto se on tuommosessa rallissa, mutta ajoon en kyllä ottaisi
täytyy kyllä laittaa kuva tänne niin saatte ihastella
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Eikös tuo Sportin moottori ole vielä tarkemmin sanottuna B18B jossa jälkimmäinen B tarkoittaa tuplakaasareita ja tehoa on noin 100 hv. Erikseen on vielä B20B jossa on myös tuplat ja noin 115 hv. Nämä siis DIN hevosia, laitoin vielä "noin" sen vuoksi että nuo luvut hiukan vaihtelee lähteen mukaan. Jos vähän vielä sekoitetaan niin B18B:ssä olisi kyllä 115 SAE hevosvoimaa.Baas900 kirjoitti:
Moottorissa pitäisi tosiaan olla alunperin tuplakaasarit, ja konetyypin B18. Ja kun sporttimalli on kyseessä, niin hepoja löytyisi normaalin 85:n sijasta 115.
Kaikki taas kuitenkin vähän ns. mutu-pohjalta
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Nyyh, ei noin vanhaa sporttia saisi teurastaa, sentään 37 vuotta ikää. Mutta hyvä ettei kuitenkaan mennyt mihinkään JM tai vastaaviin roskapönttöluokan kilpailuihin. Myönnettävä on kyllä, että on hyvä auto jäälle, jos vähänkään on yhtä ketterä ja rauhallinen (ajoltaan) kuin 200-sarja, muutaman kerran tuli kuritettua työmatkakulkineena ollutta 240 6-dieselillä ollutta kapistusta radalla . Ja kyl sekin kulki kaikilla huimilla 84hp:llä isossa sladissa
juu laittakaa ihmeessä kuvia omista jää/ralliautoista jos sellaisia löytyySaabinsti kirjoitti:täälläkin päin suomea harrastetaan tiiviisti jäärata-ajoa tiellä...mielestäni tie on parempi kuin jää ajella=on ylä- ja alamäkiä sekä mukavia kallistuksia
Rallitiimiin kuuluu: Lada 1200S -89, Fiat Uno 65 -86, mitsu colt -81 ja kutvosella on tullut vähän ajeltua.
Lada on kyllä aivan omiaan tämmöseen, ihan sika hauska ajella menee nimittäin oikeasti enemmän ajasta kahva kun etuvalot eteenpäin.'
Varsinkin kun kuski vielä tahallaan vemputtelee rattia ees taas
Meillä on tapana ajaa traktori sinne tiepätkälle valmiiksi sillä, ainahan tupsahduksia penkkaan sattuu.
Ladasta on riisuttu kaikki valot pois ja leikattu tyylikkäät mustat pellinpalat tilalle(näyttää aika häijyltä edestäpäin) katolle on lisätty 3 pitkää valoa telineessä.
hauska auto se on tuommosessa rallissa, mutta ajoon en kyllä ottaisi
täytyy kyllä laittaa kuva tänne niin saatte ihastella
ei sitä edelleenkään teurasteta.. tamä talvi rata-ajoa että jumineet paikat vetristyy..ja ens kesäksi jopa kunnostukseen, tai myyntiin jollekkin volvo harrastajalleJusau kirjoitti:Nyyh, ei noin vanhaa sporttia saisi teurastaa, sentään 37 vuotta ikää. Mutta hyvä ettei kuitenkaan mennyt mihinkään JM tai vastaaviin roskapönttöluokan kilpailuihin.
olis tosin mukava rakentaa joku vanha takavetoinen..
ja juttua ja kuvia omista rallikulkineista voi laittaa
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Veikkaan, siksi että auton kori on kunnostuskelvottomassa kunnossa kilpailun jälkeen. Eli jokkisautoa ei enää voi kunnostaa alkuperäiseksi.anaconda kirjoitti:selitä millä tavalla jokkis on roskapönttöluokka?Jusau kirjoitti:vuotta ikää. Mutta hyvä ettei kuitenkaan mennyt mihinkään JM tai vastaaviin roskapönttöluokan kilpailuihin
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
#2028 Elias Penttinen
Ei saa kaikkia kerralla riviinkun on niin eri paikoissa mut luettelo on seuraavan lainen.
- Datsun 100 A 1500 koneella ja tuplilla Jm / super rokkiralli
- Datsun 140 Y 1800 koneella ja tuplilla ( moottori tekeillä )
- Toyota corolla ke 20 Datsunin 1600 koneella ja tuplilla rokkiralli auto
- Toyota corolla dx 2 T moottorilla rokkiralli auto
Tiimistä löytyy lisäksi
- Ford escort mk 2 rokki ralli
- Ford escort mk 1 rokki ralli
- Lada 1200 tuleva aihio
- Lada 1600 rokki ralli
- Datsun 100 A vanha jokkis auto
- suzuki swift tuleva aihio
- Lada vanha sprint auto
Eiköhän noilla jo jonkunlaiset jäärata kisat saa keskenäänkin aikaiseksi.
Tässä oli vaan noi jäärata autot sit on tallissa viellä muutama peli.
- Saab 96 turbo 16 valve sprint
- Saab 900 turbo merkkiluokka
- Datsun 100 A 1500 koneella ja tuplilla Jm / super rokkiralli
- Datsun 140 Y 1800 koneella ja tuplilla ( moottori tekeillä )
- Toyota corolla ke 20 Datsunin 1600 koneella ja tuplilla rokkiralli auto
- Toyota corolla dx 2 T moottorilla rokkiralli auto
Tiimistä löytyy lisäksi
- Ford escort mk 2 rokki ralli
- Ford escort mk 1 rokki ralli
- Lada 1200 tuleva aihio
- Lada 1600 rokki ralli
- Datsun 100 A vanha jokkis auto
- suzuki swift tuleva aihio
- Lada vanha sprint auto
Eiköhän noilla jo jonkunlaiset jäärata kisat saa keskenäänkin aikaiseksi.
Tässä oli vaan noi jäärata autot sit on tallissa viellä muutama peli.
- Saab 96 turbo 16 valve sprint
- Saab 900 turbo merkkiluokka
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
no mutta jos esim jossain ladossa on 10v seissy auto ja jos siitä ei tekis jotain jokkis tai johonki muuhun luokkaan niin varmaan olis siellä sen toisenki 10v.MindW kirjoitti:Veikkaan, siksi että auton kori on kunnostuskelvottomassa kunnossa kilpailun jälkeen. Eli jokkisautoa ei enää voi kunnostaa alkuperäiseksi.anaconda kirjoitti:selitä millä tavalla jokkis on roskapönttöluokka?Jusau kirjoitti:vuotta ikää. Mutta hyvä ettei kuitenkaan mennyt mihinkään JM tai vastaaviin roskapönttöluokan kilpailuihin
bmw e46 alias proteesi
Mitäs pahaa ladan ladossa säilyttämisessä on. Sehän on kuin panisi rahaa pankkiin.anaconda kirjoitti:no mutta jos esim jossain ladossa on 10v seissy auto ja jos siitä ei tekis jotain jokkis tai johonki muuhun luokkaan niin varmaan olis siellä sen toisenki 10v.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696