usein saabisteilta kysyttyä

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ja tänään kuulin tuon vakioasian autosta, kun tuttava uutta hankintaa ihmetteli ja katsoi mittarilukemaa :

"Kamalasti ajettu", eihän 360tkm missään vielä tunnu. :lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Djjules
"Turbo"
Viestit: 270
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 15:11
Paikkakunta: UK

Viesti Kirjoittaja Djjules »

saab84 kirjoitti:... "Mullakin oli 10 vuotta sitten tommonen Saab..."
Tuo on muuten melkosen yleinen kommentti myöskin. Monesti on kuullut tuon lausahduksen, tai sitten että "Meijän faijallakin oli tollanen kun mä olin pieni..." :lol:
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

Noista omista 95/96 malleista kun tulee puhetta tai joku huomio ne niin yleensä keskustelu menee jotakuinkin näin:

-"Mikä kone siinä on?"
-1.5 V4
-"Se on vissiin aika äkänen, ku Vee-moottori! Onko viritetty?"
-Ei oo ku ihan vakio...
-"Jaa. Onko se takavetonen?"
-Eei. Ihan etuvetonen se on...
"Täh!?! Oikiasti?"
-Joo-o.
"Onko sulla poppia siinä?"
-Noo, onhan sitä...jne..

ja sitten mitä kuulee usein "Ohan se ihan siistin näkönen!"

Joidenkin ihmisten (yleensä ovat pahimman luokan amistelijoita joille ainoat autot ovat karvanoppa-Corolla ja teinituunatut Lada ja riisikipot . Amikset, ei herneitä koska tällä ei välttämättä ole yhteyttä amiksen kanssa...) puheista ja naamalta voi lukea juurikin em. "Hehheh, Saappi...Hihihi..." asennoitumisen autoani kohtaan...
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
jarzi
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 14:48
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja jarzi »

Jorppe kirjoitti:Joidenkin ihmisten (yleensä ovat pahimman luokan amistelijoita joille ainoat autot ovat karvanoppa-Corolla ja teinituunatut Lada ja riisikipot . Amikset, ei herneitä koska tällä ei välttämättä ole yhteyttä amiksen kanssa...) puheista ja naamalta voi lukea juurikin em. "Hehheh, Saappi...Hihihi..." asennoitumisen autoani kohtaan...
sitähän tuo amiksen touhu on :(
mutta oon yrittäny noita riisikinnareita sivistää saabismilla mutta ei ne meinaa oikeen oppia :?

joten olkoon ja hävetköön kaukana saabistien jäljessä :roll:
9000 cd -96, 96 SUPER GL -77
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

Itsekin olen kuullut 9000 oston jälkeen, että mikäs Saab se tämä on kun ei ole yhtään Saabin näköinen..jopa omat vanhemmat syyllistyi tähän..joskus ajattelee, että kenen lanteista oikeasti on alkunsa saanut... :lol:

Ja ne klassiset:
- Onko tosiaan niin että ei tarvi laittaa pakkia päälle, että saa avaimen pois?
-Ja eikö virtalukko olekaan penkkien välissä?
- Kaveri näki 9000:seni ekan kerran, istahti kuskin penkille hetkeksi, ja nousi pois; -No, Saabbihan se kuitenkin on! ja paukkas oven kiinni! :evil:
- Toimiiko käsijarru etupyöriin?
- Toihan vie sikana bensaa! ( Vie toki jos Corollaan vertaa )

Ilmeisesti muilla automerkeillä ei ole noin uppoutuneita käsitteitä auton ominaisuuksista....

Itse ajan ainakin ylpeänä omasta autostani, koska tiedän sen olevan hyvä, sanokoot muut mitä vaan 8)
Muukkonen

Bmw 523 Touring
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

Saabistiuki kirjoitti: Itse ajan ainakin ylpeänä omasta autostani, koska tiedän sen olevan hyvä, sanokoot muut mitä vaan 8)
juuri näin 8)
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Vastaa Viestiin