Toivottakaahan onnea

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Ddeccard
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki

Toivottakaahan onnea

Viesti Kirjoittaja Ddeccard »

Sillä tänään olis tarkoitus saada auto liikkeelle. Ei siinä mitään muuta ole kuin turbon öljyputket kiinni, lämpöanturin vaihto ja akun kiinnitys. Mutta ihan tarpeeksi volvomekaanikolle ja minulle, kahdelle reikäpäälle... :twisted:
--
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes; Or should I?
You know what I'd like to be?
I mean if I had my goddam choise, I'd just be the catcher in the rye and all.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Toivottakaahan onnea

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Ddeccard kirjoitti:Mutta ihan tarpeeksi volvomekaanikolle...
Kuulostaa pahalta... :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

Onnea! Sitä tarvitaan... :wink:
Muukkonen

Bmw 523 Touring
Ddeccard
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ddeccard »

No pari tuntia siinä meni, mutta tulille saatiin. Oikeastaan ainoaksi ongelmapaikaksi muodostui turbon öljyjen paluuputki, joka ei meinannut mennä paikalleen tyyliin "prrrkln pari milliä kun vielä sais".

Liikenteeseen ei vielä päästy kun on kesägummit alla, eikä niitä jaksanut alkaa vaihtamaan (kannenvaihto siis kestänyt aika kauan).

Nakuttaa aika paljon, mutta eiköhän tuo korjaannu kunhan käyttää pidempään, nyt ei viitsitty kuin 30 sekunttia pyöriä. Huomenna nastat alle, vianoriin öljyjä vaihtamaan ja sitten konttorille katsastamaan.
--
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes; Or should I?
You know what I'd like to be?
I mean if I had my goddam choise, I'd just be the catcher in the rye and all.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Nonnih..! :) Mikä auto kyseessä..?
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Ittellä tuntu kans että rallattais kone vaikka loppuviikon, mutta kun pienelle testilenkille uskaltautui, niin rallatus hävisi kuin tuhka tuuleen....
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Ddeccard
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ddeccard »

Nonnih..! Mikä auto kyseessä..?
Kuva

Tuollainen tuo. Kävin tänään ajelemassa muutaman kilsan että kone lämpesi ja ainakin väheni huomattavasti tuo nakutus. Katsotaan mitä käy kunhan saa kilometrejä hieman enemmän alle.

Ainoa asia mikä hämää on laturin valon vilkkuminen. Voisiko olla huono maa jossain päin, sillä ennen remppaa toimi hyvin, eikä laturin suuntaan ole koskettukaan.
--
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes; Or should I?
You know what I'd like to be?
I mean if I had my goddam choise, I'd just be the catcher in the rye and all.
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Onpa muuten upea kulkine. :D
Jos laturin valo siis vilkkuu, eikä siis himmene kierrosten mukaan, ei taida olla ainakaan hiilissä vika. Maata epäilisin itsekin.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
tg
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:31

Ddeccard

Viesti Kirjoittaja tg »

tossa koneesta

Kuva
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Ddeccard
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ddeccard »

tossa koneesta
Mitä, volvomieskö se siellä? Ihmettelin että onpa samannäköinen venakoppa kuin mulla, kunnes tajusin että se on identtinen. :oops:

Hihii, oli tää kyllä yks projekti. Olosuhteiden pakosta ei voitu tehdä kun perjantai iltaisin. Työtilana autohalli ja auto sen verrran matala että sai "muutamaan" kertaan kirota kipeetä selkää.

Vastoinkäymisiäkin kerääntyi :

-Ai eiks oo torxit mukana?
-v**tu nyt vituttaa, mennään pelaamaan pleikkaria.
-Ai 27mm avain? isoin mitä löytyy on 26mm...
-Nää "#%"#¤&%"# pultit on niin #¤%#"¤%# paikassa #¤%#¤%#¤!!!
-Ei tää pakosarja mee paikalleen ellei oteta turbosta irti....aikaa kuluu....no nih, nyt toimii....hei, jos me olis tää moottorituki laitettu ekana niin olis saatu heittämällä ja helposti kiinni.
-Onks vedenkierrosta kaikki kiinni...joo, kai...okei...liri lori...***tana ei muuten oo, ja lattia lainehtii.

Meinas usko loppua välillä että saadaanko kesään mennessä tulille. Stressi yllätti, ja nenään kasvo finni :

Kuva

Oli muuten pirun kipeä...
--
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes; Or should I?
You know what I'd like to be?
I mean if I had my goddam choise, I'd just be the catcher in the rye and all.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Onnea Finnille :roll: :wink:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Kappas, nyt vasta huomasin tämän topicin ja varsinkin tämän kaverin. Auto kuvassahan on varsin tuttu, ikäväkin sitä jo tullut ;) Nooh nyt on hankittuna vihdoin aika samanlainen seuraaja...

Ihan pakko kysäistä että mikäs pirssille tuli sitten? Vissiin kansipahvi paloi mutta mistä syystä, nostit vähän paineita? ;)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Ddeccard
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ddeccard »

Kappas, nyt vasta huomasin tämän topicin ja varsinkin tämän kaverin. Auto kuvassahan on varsin tuttu, ikäväkin sitä jo tullut Wink Nooh nyt on hankittuna vihdoin aika samanlainen seuraaja...

Ihan pakko kysäistä että mikäs pirssille tuli sitten? Vissiin kansipahvi paloi mutta mistä syystä, nostit vähän paineita?
Entinen omistajako siinä? Täytyy sanoa että hienoa työtä olet auton kanssa tehnyt, ja rehellinen kauppamies kaiken päälle. Asiat oli juuri siinä kunnossa kun puhetta oli. 8O

Ei, en nostanut paineita, mutta kansipahvihan se. Tai oli se kansi päässyt syöpymään hivenen, vaikea sanoa kumpi petti kansi vai pahvi. kuitenkin useampi tuhat kilsa kovaa ajoa, ja sitten kesän (syksyn) viimeisillä helteillä manskua ajellessani huomasin että prrkl, täähän keittää.

No ei hätä, nopeasti olis saanut liikenteeseen jos olisin korjaamoon vienyt, mutta halutti tehdä itse, että seuraavallakin kerralla osaa. :twisted:

P.S. Osaatko entisenä omistajana sanoa mistä johtuu omituinen nykiminen kun on kierroksia ja ahtoja? Sytkä nyt ainakin muutaman asteen pielessä, mutta mitään muuta vikapaikkaa joka kannattaisi tsekata...?
--
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes; Or should I?
You know what I'd like to be?
I mean if I had my goddam choise, I'd just be the catcher in the rye and all.
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Kiva kuulla että rehellisenä pidetään, se on täällä aina parasta mainosta :) Ikävä kuitenkin kuulla että pahvi paloi, meinasin senkin vaihtaa samalla kun laatikon, mutta saituus iski ;)

Tuota nykimistä en kyllä keksi. Mulla ollessa veti niin nätisti, oikein ihmettelinkin että kuinkas se satkun kone näin iloisesti laulaa kierroksilla :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Vastaa Viestiin