Auto on Ford Escort 1.4CVH vm.1989.
Ongelmana on huohotin putkien hikoilu joka aiheutuu liian kylmänä
käyvästä moottorista.
Hallissa autoa käytetty n.20min lämpömittari nousee n.1/2 väliin ja
kaikki näyttää hyvältä kunnes lähdetään baanalle.
Baanalla lämpömittari tipahtaa aivan alareunaan ja mitä pitemmälle
mennään niin sitä haaleampaa ilmaa lämppäri sisälle puhaltaa.
Termostaatti on vaihdettu uuteen lämpöarvo tässä on +92 astetta.
Olisko paras ratkaisu ajaa lampeen koko härveli..vai mitä tässä
pitäisi tehdä....?
Hyvät neuvot ovat nyt tarpeen...
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7777
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Hyvät neuvot ovat nyt tarpeen...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Pahvia syylärin eteen.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7777
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Mitä järkeä on tunkea termostaatti koteloon muovisia helmiä..???Risto kirjoitti:Vaihda termostaatin kotelo. Siinä on muovinen "helmi", joka sulaa ennenpitkää ja päästää virtauksen termostaatin ohi.
Missä tämä helmen pitäisi olla siellä kotelossa..?
Voiko tämän kanavan sitten tukkia..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Varmaankin, mutta seuraukset ovat todennäköisesti kohtalokkaat kelien lämmetessä. Jos tukit kanavan, poraa ehdottomasti 1,5-2.5mm:n reikä termostaatin laitaan ohivirtausta varten.. voi hyvällä tuurilla toimiakkin.9000CD23T kirjoitti: Voiko tämän kanavan sitten tukkia..?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7777
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
No niin ongelma on ratkaistu,
Termostaatti kotelossa on tosiaan joku kuulan tapainen systeemi..??
Laitoin tähän paisuntasäiliölle menevään letkuun keinotekoisen kuristimen
( 10mm happosta putkea ja toinen pää lyttyyn, mutta jätin sinne kuitenkin
rakoa sen verran ettei aivan tukossa ole )
Ja ihme tapahtui...lämmöt nousi NORM alueelle tuohon M kirjaimen alareunaan, ja kabiiniin rupesi tulemaan lämmintä ilmaa vaikka ulkona
oli pakkasta -31 astetta ( on muuten uskomaton juttu escort jonka kabiinissa
on lämmintä...
)
No onneksi SAABissa ei ole tällaisia murheita...
Termostaatti kotelossa on tosiaan joku kuulan tapainen systeemi..??
Laitoin tähän paisuntasäiliölle menevään letkuun keinotekoisen kuristimen
( 10mm happosta putkea ja toinen pää lyttyyn, mutta jätin sinne kuitenkin
rakoa sen verran ettei aivan tukossa ole )
Ja ihme tapahtui...lämmöt nousi NORM alueelle tuohon M kirjaimen alareunaan, ja kabiiniin rupesi tulemaan lämmintä ilmaa vaikka ulkona
oli pakkasta -31 astetta ( on muuten uskomaton juttu escort jonka kabiinissa
on lämmintä...

No onneksi SAABissa ei ole tällaisia murheita...

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#