![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
- Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI
Oletko ihan varmasti ajanut nykyaikaisilla dieselautoilla, vai ovatko tietosi Esson baarista? Itselläni on kokemusta BMW 320d:stä, Skoda Octavia 2.0 TDI:stä, Passat TDI:stä, omasta Golf TDI:stä ja bensaturboista Saab 9-5 2.0t:stä. Octavia farmari oli tuolla 2.0 TDI:llä oikeasti urheilullinen ja alusta oli kunnossa myös. BMW myös varsin urheilullinen ajopeli, Passat ja oma Golf ovat sellaisia perushyviä, joilla ei tarvi vitoselta vaihtaa isolla tiellä missään tilanteessa. 9-5 sitä kyllä vaatii, ei ole mikään raketti vitosvaihteella 80km/h vauhdista ohittamaan lähdettäessä ja sitten joutuu käyttämään niitä kierroksia ja vaihtamaan vaihteita. Vaikka kone huutaa, se ei tarkoita että auto kiihtyisi hyvin. Toki tuo 9-5 ihan hyvin kiihtyy ja suorastaan vaatii sellaisia revittäviä ohituksia. Ei se silti tarkoita, että dieselit ei olisi urheilullisia.dimebak kirjoitti:Toinen mikä mulla omasta mielestä "vituttaa" on se, että aina kehutaan nyky-dieseleiden vääntöä. Joo, onhan sitä ja joissain erittäinkin paljon. Esim. Bemarissa taitaa mennä jo pitkästi yli 500Nm vääntö. Mutta ei siitä väännöstä ole minusta juurikaan hyötyä, jos moottorin vääntökäyrä on samaa luokkaa kuin kuorma-autossa (alkaa vähän jälkeen tyhjäkäynnin). Sitten pitää olla 6-vaihteisia laatikoita kompensoimassa, kun optimi käyntialue on niin alhaalla. Yhtä tyhjän kanssa, kun hevosvoimiltaan samatehoinen bensakone on paljon parempi ajaa. On vääntöä ihan riittävästi ja konetta pystyy tarvittaessa kierrättään.Henkka #2283 kirjoitti:Ja tietysti sekin, että millä kierrosluvulla/alueella mikäkin teho/vääntö saavutetaan on kovin merkittävää.
älkää nyt tästä kin saako riitaa aikaseks... ei hyvää päivää sanon minäMoukarimies kirjoitti:Oletko ihan varmasti ajanut nykyaikaisilla dieselautoilla, vai ovatko tietosi Esson baarista? Itselläni on kokemusta BMW 320d:stä, Skoda Octavia 2.0 TDI:stä, Passat TDI:stä, omasta Golf TDI:stä ja bensaturboista Saab 9-5 2.0t:stä. Octavia farmari oli tuolla 2.0 TDI:llä oikeasti urheilullinen ja alusta oli kunnossa myös. BMW myös varsin urheilullinen ajopeli, Passat ja oma Golf ovat sellaisia perushyviä, joilla ei tarvi vitoselta vaihtaa isolla tiellä missään tilanteessa. 9-5 sitä kyllä vaatii, ei ole mikään raketti vitosvaihteella 80km/h vauhdista ohittamaan lähdettäessä ja sitten joutuu käyttämään niitä kierroksia ja vaihtamaan vaihteita. Vaikka kone huutaa, se ei tarkoita että auto kiihtyisi hyvin. Toki tuo 9-5 ihan hyvin kiihtyy ja suorastaan vaatii sellaisia revittäviä ohituksia. Ei se silti tarkoita, että dieselit ei olisi urheilullisia.dimebak kirjoitti:Toinen mikä mulla omasta mielestä "vituttaa" on se, että aina kehutaan nyky-dieseleiden vääntöä. Joo, onhan sitä ja joissain erittäinkin paljon. Esim. Bemarissa taitaa mennä jo pitkästi yli 500Nm vääntö. Mutta ei siitä väännöstä ole minusta juurikaan hyötyä, jos moottorin vääntökäyrä on samaa luokkaa kuin kuorma-autossa (alkaa vähän jälkeen tyhjäkäynnin). Sitten pitää olla 6-vaihteisia laatikoita kompensoimassa, kun optimi käyntialue on niin alhaalla. Yhtä tyhjän kanssa, kun hevosvoimiltaan samatehoinen bensakone on paljon parempi ajaa. On vääntöä ihan riittävästi ja konetta pystyy tarvittaessa kierrättään.Henkka #2283 kirjoitti:Ja tietysti sekin, että millä kierrosluvulla/alueella mikäkin teho/vääntö saavutetaan on kovin merkittävää.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
bmw e46 alias proteesi
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Itellä nyt ei oo mitään kokemusta autoista, mut äijjän mersua ajaneen joka on 2.2 turbodiesel automaatilla, ni hienosti kiihtyy aina 180 km/h (suljetulla alueella) ja tosi letkee ajettava ku on automaatti. Sit kulutus esim. kesälömareissulla oli 5.3l tjs. Et ei se mielestäni mikään ihan surkee diisseli ole.
Mut sit vaikka on kaikki luistonestot sun muut, ni ei tahtunu päästä meidän pihaan ku on aika jyrkkä mäki, kun oli huono keli. Etuvedolla ei ollu mitään ongelmia nousun kanssa että näin..
Mut sit vaikka on kaikki luistonestot sun muut, ni ei tahtunu päästä meidän pihaan ku on aika jyrkkä mäki, kun oli huono keli. Etuvedolla ei ollu mitään ongelmia nousun kanssa että näin..
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
No jaa. Onhan tuo vaparikoneelle ihan kohtuullinen lukema. Kai tuohon joku tunarointipaja tarjoaa kohta turbosatsiakin.9000CD23T kirjoitti:Täällä säälittävä esitys...196Nm..( 200hp ) ja katsokaas millä kierroksilla...
![]()
http://www.rsportscars.com/eng/cars/civic_type-r.asp
Toinenkin Hondan moottorisaha löytyy eli S2000. 240 hv@ 8300rpm ja 208 Nm@7300 rpm.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11