-

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

taitaa tulla hondasta kanki ulos jos jatkuvasti mennään yli 7000 kierroksen.. :roll:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

kyllä se honnduras vaan tuntuu niitä rinkejä kestävän, mutta onhan se nyt ratakiree...

mahtava ohitella tuola tienpäällä, kun aina pitää kelata kakkoselle ennen ohitusta..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Cender
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 15:28

Viesti Kirjoittaja Cender »

Saab900 kirjoitti:Lyhyesti ja ytimekkäästi!

Fix
Or
Repair
Daily
:twisted:
Tai

Found
On
Road
Dead

Ja sillä selvä
Cender
Classic Cars are like wine:
the older the better
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Viesti Kirjoittaja anaconda »

kun sillä on se oma huippu ford vaikka sierra ja se on sen vetässy johonki lumikasaan ja meet saballa luupihalla ohi ja sanot sille että Fiksumpi Ostaisi Ruosteisen Datsunin :lol:
bmw e46 alias proteesi
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

dimebak kirjoitti:
Henkka #2283 kirjoitti:Ja tietysti sekin, että millä kierrosluvulla/alueella mikäkin teho/vääntö saavutetaan on kovin merkittävää.
Toinen mikä mulla omasta mielestä "vituttaa" on se, että aina kehutaan nyky-dieseleiden vääntöä. Joo, onhan sitä ja joissain erittäinkin paljon. Esim. Bemarissa taitaa mennä jo pitkästi yli 500Nm vääntö. Mutta ei siitä väännöstä ole minusta juurikaan hyötyä, jos moottorin vääntökäyrä on samaa luokkaa kuin kuorma-autossa (alkaa vähän jälkeen tyhjäkäynnin). Sitten pitää olla 6-vaihteisia laatikoita kompensoimassa, kun optimi käyntialue on niin alhaalla. Yhtä tyhjän kanssa, kun hevosvoimiltaan samatehoinen bensakone on paljon parempi ajaa. On vääntöä ihan riittävästi ja konetta pystyy tarvittaessa kierrättään.
Oletko ihan varmasti ajanut nykyaikaisilla dieselautoilla, vai ovatko tietosi Esson baarista? Itselläni on kokemusta BMW 320d:stä, Skoda Octavia 2.0 TDI:stä, Passat TDI:stä, omasta Golf TDI:stä ja bensaturboista Saab 9-5 2.0t:stä. Octavia farmari oli tuolla 2.0 TDI:llä oikeasti urheilullinen ja alusta oli kunnossa myös. BMW myös varsin urheilullinen ajopeli, Passat ja oma Golf ovat sellaisia perushyviä, joilla ei tarvi vitoselta vaihtaa isolla tiellä missään tilanteessa. 9-5 sitä kyllä vaatii, ei ole mikään raketti vitosvaihteella 80km/h vauhdista ohittamaan lähdettäessä ja sitten joutuu käyttämään niitä kierroksia ja vaihtamaan vaihteita. Vaikka kone huutaa, se ei tarkoita että auto kiihtyisi hyvin. Toki tuo 9-5 ihan hyvin kiihtyy ja suorastaan vaatii sellaisia revittäviä ohituksia. Ei se silti tarkoita, että dieselit ei olisi urheilullisia.
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Viesti Kirjoittaja anaconda »

Moukarimies kirjoitti:
dimebak kirjoitti:
Henkka #2283 kirjoitti:Ja tietysti sekin, että millä kierrosluvulla/alueella mikäkin teho/vääntö saavutetaan on kovin merkittävää.
Toinen mikä mulla omasta mielestä "vituttaa" on se, että aina kehutaan nyky-dieseleiden vääntöä. Joo, onhan sitä ja joissain erittäinkin paljon. Esim. Bemarissa taitaa mennä jo pitkästi yli 500Nm vääntö. Mutta ei siitä väännöstä ole minusta juurikaan hyötyä, jos moottorin vääntökäyrä on samaa luokkaa kuin kuorma-autossa (alkaa vähän jälkeen tyhjäkäynnin). Sitten pitää olla 6-vaihteisia laatikoita kompensoimassa, kun optimi käyntialue on niin alhaalla. Yhtä tyhjän kanssa, kun hevosvoimiltaan samatehoinen bensakone on paljon parempi ajaa. On vääntöä ihan riittävästi ja konetta pystyy tarvittaessa kierrättään.
Oletko ihan varmasti ajanut nykyaikaisilla dieselautoilla, vai ovatko tietosi Esson baarista? Itselläni on kokemusta BMW 320d:stä, Skoda Octavia 2.0 TDI:stä, Passat TDI:stä, omasta Golf TDI:stä ja bensaturboista Saab 9-5 2.0t:stä. Octavia farmari oli tuolla 2.0 TDI:llä oikeasti urheilullinen ja alusta oli kunnossa myös. BMW myös varsin urheilullinen ajopeli, Passat ja oma Golf ovat sellaisia perushyviä, joilla ei tarvi vitoselta vaihtaa isolla tiellä missään tilanteessa. 9-5 sitä kyllä vaatii, ei ole mikään raketti vitosvaihteella 80km/h vauhdista ohittamaan lähdettäessä ja sitten joutuu käyttämään niitä kierroksia ja vaihtamaan vaihteita. Vaikka kone huutaa, se ei tarkoita että auto kiihtyisi hyvin. Toki tuo 9-5 ihan hyvin kiihtyy ja suorastaan vaatii sellaisia revittäviä ohituksia. Ei se silti tarkoita, että dieselit ei olisi urheilullisia.
älkää nyt tästä kin saako riitaa aikaseks... ei hyvää päivää sanon minä :evil:
bmw e46 alias proteesi
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Found
On
Road
Dead
Tai FORD = PASKA
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

anaconda kirjoitti:[älkää nyt tästä kin saako riitaa aikaseks... ei hyvää päivää sanon minä :evil:
:lol:
Juu juu ja tuosta se kääntyy erittäin helposti aasinsillan kautta OG900=Ainoa-oikea-Saab vs. GM-Saab-on-Opel väittelyt :lol:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Ei ole kukaan vielä laulanut tähän sitä värssyä että opel on perseestä konsanaan ,vai mites se oli..
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Joku tuomiopäivän konehan se oli? ....helvetin ooppeli :lol:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

9-5T:n avatar ja signeeraus ovat tämän vuoden parhaat :lol: :lol:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Itellä nyt ei oo mitään kokemusta autoista, mut äijjän mersua ajaneen joka on 2.2 turbodiesel automaatilla, ni hienosti kiihtyy aina 180 km/h (suljetulla alueella) ja tosi letkee ajettava ku on automaatti. Sit kulutus esim. kesälömareissulla oli 5.3l tjs. Et ei se mielestäni mikään ihan surkee diisseli ole.
Mut sit vaikka on kaikki luistonestot sun muut, ni ei tahtunu päästä meidän pihaan ku on aika jyrkkä mäki, kun oli huono keli. Etuvedolla ei ollu mitään ongelmia nousun kanssa että näin..
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

9000CD23T kirjoitti:Täällä säälittävä esitys...196Nm.. :) ( 200hp ) ja katsokaas millä kierroksilla... :P
http://www.rsportscars.com/eng/cars/civic_type-r.asp
No jaa. Onhan tuo vaparikoneelle ihan kohtuullinen lukema. Kai tuohon joku tunarointipaja tarjoaa kohta turbosatsiakin.
Toinenkin Hondan moottorisaha löytyy eli S2000. 240 hv@ 8300rpm ja 208 Nm@7300 rpm.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Vastaa Viestiin