Polttoainetalous kuntoon asetonilla

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
normaali
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 20:47
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Polttoainetalous kuntoon asetonilla

Viesti Kirjoittaja normaali »

http://www.realtechnews.com/posts/2598
http://www.pureenergysystems.com/news/2 ... 9_Acetone/

Jenkit väittävät että 0.8 desiä asetonia 38 litrassa bensaa (jos oikein laskin) parantaisi auton polttoainetaloutta jopa 35 prosenttia. Toimii periaatteessa kuin aikakone: Asetonia tankkiin ja palaat aikaan ennen polttoaineen hinnankorotuksia! Käytännössä polttoaineen kai palaisi täydellisemmin moottorissa.

Lue ja hämmästy!
Eetu Pajala #1516
eetu.pajala attantatta kotinet.com
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Viesti Kirjoittaja arttu »

Vähän toi epäilyttää...
Nykyisillä bensan hinnoilla olis melkein valmis laittamaan tärpätit, tinnerit, asetonit ja ksyleenit tankkiin.
Etanolille keksin parempaa käyttöä. :)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kyllähän se parantaa tuota palotapahtumaa mutta johtuen tuosta hapettavasta ominaisuudesta jää koneen kesto aika lyhyeksi. Mutta toimii kyllä varsin hyvin "octan boost" tapaan.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

Mitähän Katti tykkää...?
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

tommij kirjoitti:Mitähän Katti tykkää...?
Katin sijaan ennemmin huolestuisin polttoainepumpun ja ruiskulaitteiden tiivisteiden suhteen. Itse leikin joskus tolueenilla(eräs tinnerin osa-aine?) ja joko oli huono tuuri tai sit se edesauttoi ongelmissa.. pari bensapumppua alle 5tkm paskaksi.

Ahtoja kärsi kyllä olla reippaammin eikä nakuledi vilkkunut, parhaimmillaan tuo T8 veteli jopa melkeinpä miehekkäästi To3/trim60super ahtimella ahtojen keikkuessa tuolla 1.2-1.3bar tienoilla.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Myrkky kirjoitti:Itse leikin joskus tolueenilla(eräs tinnerin osa-aine?) ja joko oli huono tuuri tai sit se edesauttoi ongelmissa.. pari bensapumppua alle 5tkm paskaksi.
Asetoni ja etenkin ksyleeni liuottavat muoveja ja liimoja aika tehokkaasti. Kannaattaa ensin kokeilla irto-osilla: Liota muutama vrk. asetonissa ja katso mitä tapahtuu.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
ju60ni
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 13:57
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja ju60ni »

Jepjep
Aromaattejahan letkubensassa on 1/3 jo tehtaaalta tullessa. Tolueeni ja ksyleeni on mukana "luonnostaan".

Tolueenin MON 103
Ksyleenillä MON 100-115 riippuen substituentista .

Pienet lisäykset ei paljoa vaikuta , vaikka oktaaniluvut onkin kovia.Tietysti kun massa/tilavuussuhde paranee ,poltettava tilavuus pienenee, onhan tolueenin tiheys n 820kg/m3.

Isot määrät aiheuttaa nokeamista.

Tuo asetonin ihmevaikutus noin pienenä lisäyksenä menee yli hilseen.
95 2,3 vireessä
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Persetti, pitäsköhän koittaa...Tuossa olis tuo vanha kunnon Murray-nurmikonniistäjä koekaniinina sopivasti :idea:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Tuolla jo jonkin näköistä väittelyä asetonin käytöstä. :D :D




Just face up, you are too much of a pussy to test it out so you will hide behind your pointless chemical equations.
http://www.automotiveforums.com/vbullet ... p?t=460518
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

TD04 kirjoitti:Tuolla jo jonkin näköistä väittelyä asetonin käytöstä. :D :D




Just face up, you are too much of a pussy to test it out so you will hide behind your pointless chemical equations.
http://www.automotiveforums.com/vbullet ... p?t=460518
Äitis oli liian kissanpentu, joka piileskeli yhtälöiden takana. Ostin puoli litraa asetonia eilen, pitää aamulla tuuppaa Murrayn tankkiin, jos se lähtee "liitoon", niin seuraavaksi koitetaan T8A satkulla :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Olen tuota ainetta lorauttanut Xantian tankkiin muutamaan otteeseen viime syksystä alkaen enkä ole havainnut mitään merkittävää eroa käynnin laadussa tai polttoaineen kulutuksessa. Voi olla että vaikuttaa toisissa moottoreissa enemmän mutta enpä nyt näe syytä miksei sitä voisi kokeilla, ei maksa juuri mitään ja loput asetonit voi käyttää sitten puhdistusaineena.
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

From what I have been told, the acetone use should only be in the summer and not in the winter.


Ja jossain tuollahan sekin oli selitetty..

http://www.automotiveforums.com/vbullet ... p?t=460518
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

V.J.S kirjoitti: Ostin puoli litraa asetonia eilen, pitää aamulla tuuppaa Murrayn tankkiin, jos se lähtee "liitoon", niin seuraavaksi koitetaan T8A satkulla :)
Hmm...Lisätty 5ml asetonia n. kolmeen litraan bensaa päältä ajettavassa esihistoriallisessa Murrayssa. Lähti laakista käymään, on kyllä lähtenyt aiemminkin, mutta joskus, esim eilen, sai taistella varmaan kymmenen vetäsyä. Myöskään kone ei "niiannut" juuri nimeksikään, kun pitkähkön nurmen seassa laittoi vauhdissa terän pyörimään. Aikaisemmin aina lähes tukehtunut moisesta. Väittäisin, että jotain havaittavaa hyötyä tuosta oli ainakin tossa 5hv Briggs & Strattonin koneessa.

Pistin myös tonnarin vanhan suuttimen O-renkaan (bensankestävää NBR-kumia) lillumaan 1,5ml / litra asetoni-bensa seokseen. Saas nähä mitä se tykkää, veikkaisin, että ei havaittavaa syöpymistä tule olemaan.

Kovasti tekee mieli vielä koittaa tohon T8A satkuun...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Kokeita itelläkin menossa.Toisessa lasipurkissa raakaa asetonia jonka seassa
bensaletkun pätkä,saabin ampäristä o-rengas sekä muoviputkea ja kupariputken pätkä..Toisessa asetonin ja bensan sekotus jossa samoin besaletkun pätkä ja kuparipuken pätkä.Saas nähdä mitä käy..Tuskin noille mitään tapahtuu..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Vastaa Viestiin