Galleriakeskustelu

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

lefa42 kirjoitti:
qaw kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Mielipidekysymys, ja tottumus myös, olen aina laittanut kuvat noin, ja tulen laittamaan, kunnes laki sen kieltää. (tai kunnes joku todella osoittaa, että kuvat menevät galleriaksi yhtä nopeasti kuin tuo kuvakansio palvelimelle)
Moneenkos kertaan mun se pitää kertoa että 1g toimii juuri näin :)
Moneen, sillä kaveri väitti joskus, että sen Mitsu on parempi kuin 99, ja toisin on nähty. :lol:

Jos saan mersuni kaupaksi kovaan ylihintaan, niin lupaan hankkia moisen gallerian, ja jos ei ole yhtä miellyttävä kuin 99, niin vaadin rahani takaisin. 8)
Jos hankit tuon gallerian, mistä aikasemmin mainitsin, niin ei tarvitse edes ftp:llä siirtää kuvia serverin hakemistoon. Valkkaat vain kuvat windows explorerin ikkunasta ja painat vieressä olevaa winkkarin nappia. Windows kysyy, että mihini hakemistoon laitetaan vai tehäänkö uusi...ei vaikeeta?

Aluksi pitää toki kerran konffata homma käyntiin, mutta sen jälkeen albumien luonti ja kuvien siirto on helpompaa kuin sähköpostin luku.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

peinu kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:
qaw kirjoitti: Moneenkos kertaan mun se pitää kertoa että 1g toimii juuri näin :)
Moneen, sillä kaveri väitti joskus, että sen Mitsu on parempi kuin 99, ja toisin on nähty. :lol:

Jos saan mersuni kaupaksi kovaan ylihintaan, niin lupaan hankkia moisen gallerian, ja jos ei ole yhtä miellyttävä kuin 99, niin vaadin rahani takaisin. 8)
Jos hankit tuon gallerian, mistä aikasemmin mainitsin, niin ei tarvitse edes ftp:llä siirtää kuvia serverin hakemistoon. Valkkaat vain kuvat windows explorerin ikkunasta ja painat vieressä olevaa winkkarin nappia. Windows kysyy, että mihini hakemistoon laitetaan vai tehäänkö uusi...ei vaikeeta?

Aluksi pitää toki kerran konffata homma käyntiin, mutta sen jälkeen albumien luonti ja kuvien siirto on helpompaa kuin sähköpostin luku.
Jotain psykologiaa te nyt yritätte muhun käyttää. Eli homma on kuin 99:n tulppien vaihto, ensin varovasti vanhat pois, kikkailet uusia kierteille 10min, mutta lopussa kiitos seisoo ja auto käy tasaisesti? :lol:

Kaipa tuota voisi kokeillakin, mitenkäs Linuxin kanssa tuo homma?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lefa42 kirjoitti:Jotain psykologiaa te nyt yritätte muhun käyttää.
Me asetumme lukijan asemaan ja omaa etuamme ajatellen ehdotamme hieman helppolukuisempia kuvasivustoja.

Esimerkki: Joku kertoo keskustelussa, että on ottanut kuvia myytävästä autostaan. Kuvia on vaikkapa 54 kappaletta ja jokainen on kopioitu suoraan digikameralta palvelimelle eli yhden kuvan koko on luokkaa n. 700 ktavua. Minua nyt kiinnostaa vain (parin yleiskuvan jälkeen), missä kunnossa auton sisusta ja kattoverhoilu on. Nyt minun pitäisi selata kaikki 47 kuvaa (á 20 sekuntia latausaikaa), jotka ovat ennen sisustakuvia. Tuollaisella gallerialla haluamat kuvat löytää nopeasti, eikä kaikkia kuvia tarvitse avata. Sen lisäksi yhden kuvan koko on valmiiksi webbiin sopiva (esim. 640x480 pikseliä) eli luokkaa alle 100 ktavua (latausaika alle 2 sekuntia).
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

jariha kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Jotain psykologiaa te nyt yritätte muhun käyttää.
Me asetumme lukijan asemaan ja omaa etuamme ajatellen ehdotamme hieman helppolukuisempia kuvasivustoja.

Esimerkki: Joku kertoo keskustelussa, että on ottanut kuvia myytävästä autostaan. Kuvia on vaikkapa 54 kappaletta ja jokainen on kopioitu suoraan digikameralta palvelimelle eli yhden kuvan koko on luokkaa n. 700 ktavua. Minua nyt kiinnostaa vain (parin yleiskuvan jälkeen), missä kunnossa auton sisusta ja kattoverhoilu on. Nyt minun pitäisi selata kaikki 47 kuvaa (á 20 sekuntia latausaikaa), jotka ovat ennen sisustakuvia. Tuollaisella gallerialla haluamat kuvat löytää nopeasti, eikä kaikkia kuvia tarvitse avata. Sen lisäksi yhden kuvan koko on valmiiksi webbiin sopiva (esim. 640x480 pikseliä) eli luokkaa alle 100 ktavua (latausaika alle 2 sekuntia).
No onhan tuokin totta, itse toimin siten, että kun olen aihetta tutkimassa, jos on kiinnostavaa, niin katson joka kuvan. Oli galleriaa tai tiedostolista.

Mutta jos raati näin haluaa, niin voihan tuota joskus kokeillakin. Itselläni on kuitenkin max 49 kuvaa / kansio. :lol:
MB W203 '04 200 CDI
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Niin, siis kuvathan saa edelleen laittaa miten haluaa ja parempi ne on laittaa suoraan palvelimelle, kuin jättää kokonaan julkaisematta. Tällä keskustelulla nyt vain ideoidaan parempaa luettavuutta ja olenpa viisastunut itsekin. Vaihtoehtoja ja tapoja on monia ja totuttujen tapojen muuttaminen on perinteisesti varsin vaikeaa, vaikka kyse onkin yksinkertaisista toimenpiteistä.
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

jariha kirjoitti:Niin, siis kuvathan saa edelleen laittaa miten haluaa ja parempi ne on laittaa suoraan palvelimelle, kuin jättää kokonaan julkaisematta. Tällä keskustelulla nyt vain ideoidaan parempaa luettavuutta ja olenpa viisastunut itsekin. Vaihtoehtoja ja tapoja on monia ja totuttujen tapojen muuttaminen on perinteisesti varsin vaikeaa, vaikka kyse onkin yksinkertaisista toimenpiteistä.
Jep, odotan kauhulla sitäkin päivää, kun hyviä tupliksia ei enää ole, ja lasinpyyhkijätkin pyyhkivät väärään suuntaan. :(
MB W203 '04 200 CDI
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

lefa42 kirjoitti:Jep, odotan kauhulla sitäkin päivää, kun hyviä tupliksia ei enää ole, ja lasinpyyhkijätkin pyyhkivät väärään suuntaan. :(
Mä olen jo kohdannut tuon kauhuskenaarion, sillä vaikka kuinka haluaisin vaihtaa sedansatkuni vastaavankuntoiseen ja -hintaiseen tuplikseen, niin eipä ole tarjontaa (jos tuplis oliskin tarjolla, niin satkua ei saa kaupaksi). Olen jo luopunut etsimästä ja onneksi '76 tuplis on kohta taas kesälaitumilla :D
gls
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja gls »

jariha kirjoitti:Yksi testaamani softa oli Arles Image Web Page Creator, joka toisin maksaa myös, mutta sillä saa luotua ensin omalla koneella kuvakansion Web-sivustoksi, jonka voi sitten kansiona kopioida palvelimelle. Ei vaadi tietokantaa eikä php:tä ja palvelee hyvin lukijaa.

Eli vaikka auto olisi kuinka vanha ja karvalakkimallinen, niin silti siihen kannattaa asentaa lohkolämppärin (vai mikä olisi hyvä vertaus?) :lol:

EDIT: Tuolla näyte http://www.vippet.net/jari/99gls/galleria
jotain tämän tyylistä olen hakemassa. eli kuvia olisi helppo selata ja voisi nähdä myös kaikki kuvat näytöllä yhdellä klikkauksella.
olisi myös hyvä voida siirtää kerralla monta kuvaa, eikä jokaista erikseen.
se vaan että 99:n vetari vaihtuu puolessa tunnissa (jos napamutteri ei ole jumissa) mutta näiden tietotekniikkajuttujen päälle en oikein ymmärrä mitään, eli en osaa muuttaa esim. koneella olevaa kansiota web-sivustoksi.. :lol:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Vastaa Viestiin