Ny o Hyvärisellä satku pihassa :D
Molemmat vaativat muutoskatsastuksen, eli kannattaa tehdä samalla kertaa.
~30 -40 euroa.
Käsihallintalaitteet voidaan merkitä rekisteriotteelle tosin vasta sen jälkeen, kun ajokortti on saatu, mutta varsinainen katsastus voidaan toki tehdä jo ajo-opetusta varten.
Kannattaa sopia asia hyvissä ajoin tutkinnon vastaanottajan ja katsastusaseman kanssa.
~30 -40 euroa.
Käsihallintalaitteet voidaan merkitä rekisteriotteelle tosin vasta sen jälkeen, kun ajokortti on saatu, mutta varsinainen katsastus voidaan toki tehdä jo ajo-opetusta varten.
Kannattaa sopia asia hyvissä ajoin tutkinnon vastaanottajan ja katsastusaseman kanssa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
selväSvc kirjoitti:Molemmat vaativat muutoskatsastuksen, eli kannattaa tehdä samalla kertaa.
~30 -40 euroa.
Käsihallintalaitteet voidaan merkitä rekisteriotteelle tosin vasta sen jälkeen, kun ajokortti on saatu, mutta varsinainen katsastus voidaan toki tehdä jo ajo-opetusta varten.
Kannattaa sopia asia hyvissä ajoin tutkinnon vastaanottajan ja katsastusaseman kanssa.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Kannattaa selvittää opetuspolkimen tarve, koska mielestäni opettajan penkiltä pystyy käyttämään käsihallintalaitteen jarrua ja kaasua. Lisäksi jarrupolkimen varteen tulee ahdasta, jos siihen vielä koplaa opetuspolkimen vaijerin.
Jos joku alkaa vaatimaan opetuspoljinta ilman voimassaolevaa laintulkintaa, kannattaa huomauttaa keskellä olevalla ohjaussauvalla varustetun lentokoneenkin olevan kelpoinen koululennoille ilman sauvan kahdennusta.
Jos joku alkaa vaatimaan opetuspoljinta ilman voimassaolevaa laintulkintaa, kannattaa huomauttaa keskellä olevalla ohjaussauvalla varustetun lentokoneenkin olevan kelpoinen koululennoille ilman sauvan kahdennusta.
Todennäköisesti tuolla ei ole kuitenkaan mitään merkitystä, koska tällöin sovelletaan ihan eri lakia, kuin tieliikenteessä.Ansis kirjoitti:Jos joku alkaa vaatimaan opetuspoljinta ilman voimassaolevaa laintulkintaa, kannattaa huomauttaa keskellä olevalla ohjaussauvalla varustetun lentokoneenkin olevan kelpoinen koululennoille ilman sauvan kahdennusta.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Noniin, tehtiin sitten tärskyt tosta Kouvolan tai siis Kausalassa majailevan tomaatin paremmasta syynista, ihan koeajon kera. Huomenissa mennään. Toivottavasti Ss77 pääsee messiin, niin on ainakin 2 silmäparia vakoilemassa auton kuntoa
ilmoittelen sitten, miltä auto vaikuttaa.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
en oo tullu tuota ajatelleekskaan... tosiaan jarruhan on opettajan ulottuvissa kuitenki. no soittelen ja kyselen, taitaa vaa mennä huomiseen ku meni nuo päiväunet pitkäksAnsis kirjoitti:Kannattaa selvittää opetuspolkimen tarve, koska mielestäni opettajan penkiltä pystyy käyttämään käsihallintalaitteen jarrua ja kaasua. Lisäksi jarrupolkimen varteen tulee ahdasta, jos siihen vielä koplaa opetuspolkimen vaijerin.
Jos joku alkaa vaatimaan opetuspoljinta ilman voimassaolevaa laintulkintaa, kannattaa huomauttaa keskellä olevalla ohjaussauvalla varustetun lentokoneenkin olevan kelpoinen koululennoille ilman sauvan kahdennusta.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Hyvä pointti. Lakiteksti on muistaakseni tyyliin "Opettajan tulee voida käyttää hallintalaitetta esteettömästi". Esteettömyydellä tarkoitetaan, että opettajan ei tarvitse tässä tapauksessa kurotella jarruvipuun ja että esim. turvavyö ei saa haitata jarrulaitteen käyttöä.Ansis kirjoitti:Kannattaa selvittää opetuspolkimen tarve, koska mielestäni opettajan penkiltä pystyy käyttämään käsihallintalaitteen jarrua ja kaasua. Lisäksi jarrupolkimen varteen tulee ahdasta, jos siihen vielä koplaa opetuspolkimen vaijerin.
Jos joku alkaa vaatimaan opetuspoljinta ilman voimassaolevaa laintulkintaa, kannattaa huomauttaa keskellä olevalla ohjaussauvalla varustetun lentokoneenkin olevan kelpoinen koululennoille ilman sauvan kahdennusta.
Opettajan halintalaitteen ei itseasiassa tarvitse edes olla poljin vaan periaatteessa käsivipukin kelpaa, kunhan sillä saa kehitettyä tarpeeksi voimaa.
Poljin on kuitenkin vakiintunut käytännössä, sillä useimmille polkimen painaminen auton jarruttamiseksi on refleksi ja jalassa on muutenkin enemmän voimaa. Lisäksi polkimia on valmiiksi kaupan käytettynäkin.
Asiasta kannattaa neuvotella etukäteen katsastusmiehen ja tutkinnon vastaanottajan kanssa. Katsastusasemalla kannattaa käydä näyttämässä systeemiä jo asennusvaiheessa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Käytiin Tommin ( Psychocowboyn) kanssa katsomassa sitä Hyttitien satkua.
Oli jo liikaa luovuttanut elimiään.
Eli nollatulos.
Lupasi etsiä ja ilmoittaa mulle, jos löytää sopivan.
........jatkamme etsintää.
Oli jo liikaa luovuttanut elimiään.
Eli nollatulos.
Lupasi etsiä ja ilmoittaa mulle, jos löytää sopivan.
........jatkamme etsintää.
Viimeksi muokannut Firges9000, Ti Maalis 28, 2006 23:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Mulla on vähän tuoreempi havainto, vajaa 10 vuotta sitten tuo sijoitus kelpasi opetuskäyttöön Nissan Sunnyssä.
9-5T kirjoitti:Eli hyvin lähellä sitä joka kelpasi joskus.saab87 kirjoitti:tuo käsihallinta laittee jarruha on siin ratin oikeel puolel9-5T kirjoitti:n. 20 vuotta sitten näin OG900:ssa opetuskäyttöön tehdyn jarrukahvan suunnilleen keskellä autoa, ei ollut omatekoinen viritys.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Kerrataas hieman tuon laitteen toimintaa, joka meillä on nyt hallussamme.
Vivusto on ankkuroitu kahdella pultilla ohjauspylvään pultteihin.
Painamalla vipua, jarrutat. =jarrupoljin painuu alas.
Kiertämällä käsikaasua, menee kaasupoljin alas = lisäät "kaasua"
Koko laite on sijoitettu kuljettajan oikealle puolella ja siis opettajan vasemmalle puolelle.
Opettaja pystyy esteettömästi jarruttamaan, joka tilanteessa.
Anteeksi söperrykseni, mutta oli taas ihan pakko......![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Vivusto on ankkuroitu kahdella pultilla ohjauspylvään pultteihin.
Painamalla vipua, jarrutat. =jarrupoljin painuu alas.
Kiertämällä käsikaasua, menee kaasupoljin alas = lisäät "kaasua"
Koko laite on sijoitettu kuljettajan oikealle puolella ja siis opettajan vasemmalle puolelle.
Opettaja pystyy esteettömästi jarruttamaan, joka tilanteessa.
Anteeksi söperrykseni, mutta oli taas ihan pakko......
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Miten muuten tuon kanssa, onko kovastikin räätälöity satkuun vaiko ei ollenkaan..?Firges9000 kirjoitti:Kerrataas hieman tuon laitteen toimintaa, joka meillä on nyt hallussamme.
Vivusto on ankkuroitu kahdella pultilla ohjauspylvään pultteihin.
Painamalla vipua, jarrutat. =jarrupoljin painuu alas.
Kiertämällä käsikaasua, menee kaasupoljin alas = lisäät "kaasua"
Koko laite on sijoitettu kuljettajan oikealle puolella ja siis opettajan vasemmalle puolelle.
Opettaja pystyy esteettömästi jarruttamaan, joka tilanteessa.
Anteeksi söperrykseni, mutta oli taas ihan pakko......
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Kunhan pohdin...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)