Yhdyn sinuun näin kuvainnollisesti.Saabistiuki kirjoitti:
Niin, auttamaan menevä tuskin ajattelee ensimmäisenä, että apua tarvitseva laittaa seteli tukon käteen ja kiittelee kovasti avusta...kyllä se pohjimmiltaan on se auttamisen ilo, mikä saa ventovieraan tutkailemaan, josko minusta olisi apua..minä ainakin teen niinkuin toivon itsellenikin tehtävän...
Topicin tarkoitus siis ei ollut alunperinkään ollut whinettää, että "voivoi kun en saanut mitään avustani enkä auta enää koskaan", vaan ainoastaan herättää keskustelua siitä, mikä on kohtelias käyttäytymistapa tilanteessa, jossa olet antanut/saanut apua. Jos joku ymmärsi, että minulle jäi paha mieli, kun annoin sähköä ja bensaa toisen auttamiseksi, ei toki näin ole. Itse tapahtumasta jäi minulle hyvä mieli, vaikka vähän pahoittelinkin tämän avunsaajan toimintaa jälkeepäin. Seisoohan se tuossa ekassa viestissäkin, että mitään en olisi ottanut avustani, mutta minun mielestäni silti olisi ollut kohteliasta tarjota jotakin. Ei tässä nykymaailmassa kuitenkaan avun saaminen ole niin itsestäänselvyys, että voisi jättää kiittämättä.