Polttomoottoritekniikan perusteet I (5op)
Vaan kun jätkä tuntuu olevan ihan tosissaan .
Käyttäjätiedoista muuten löytyy linkki kotisivulle ja kotisivuilta löytyy linkki irc-galleriaan. Noilla kotisivuillakin on vähän levotonta juttua paikka paikoin, muutakin kuin samojen opel-juttujen toistoa.
Jos koko juttu on vedätystä, niin aika paljon vaivaa sen eteen on nähty.
Käyttäjätiedoista muuten löytyy linkki kotisivulle ja kotisivuilta löytyy linkki irc-galleriaan. Noilla kotisivuillakin on vähän levotonta juttua paikka paikoin, muutakin kuin samojen opel-juttujen toistoa.
Jos koko juttu on vedätystä, niin aika paljon vaivaa sen eteen on nähty.
#1970
Tuosta sain parhaat naurut ikinä....
"Halpis madallus jouset tai iskarit"
Ja kaveri väittää olleensa autonasentaja kurssilla.
Nyt mää ymmärrän joidenkin merkkiliikkeiden huoltotoiminnan.
"Halpis madallus jouset tai iskarit"
Ja kaveri väittää olleensa autonasentaja kurssilla.
Nyt mää ymmärrän joidenkin merkkiliikkeiden huoltotoiminnan.
Viimeksi muokannut MacTurbo, Pe Maalis 24, 2006 09:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 15:01
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Polttomoottoritekniikan perusteet I (5op)
Voi himputinpimputti! Saa tosi hyvät naurut, lukee vaikka vain muutaman sivun. "lähempä tästä ruuvailemaan turhia männänrenkaita pois muutaman lisähevosen toivossa" Ei vitalis menee scräpit housuun.Jussi kirjoitti:Lukeekaa täältä lisää:Jos sulla on vaikka männänrenkaat poistettu, niin tällöin sun männän paino laskee. Ja kun ne on tehtaalla laskeneet että minkä lujuset ja "kokoset" kampiakselin tiivisteet pitää laittaa että se kampiakseli pyörii halutulla tavalla. Sitten jos niitten kampiakselissa olevien mäntien paino laskee, saa tällöin koko systeemi (kampiakseli+männät+kiertokanget) vähemmän painoa ja pystyy helpommin liikkumaan ei-halutulla tavalla myös ylös-alas suunnassa, koska tällöin stefa ja sunmuut tiivisteet saavat aivan eri painoisen rasituksen. Ja nyt mitä vielä voisin sanoo on se että, Ne tiivisteet kun eivät muotoudu ihan heti sen uuden liikkeen mukaan mitä kampiakseli tekee. Tällöin syntyy välyksiä ja Välykset antavat kampiakselille lisää tilaa "heilua" epäluonnollisesti. Vaikka tietty kampiakseli on myös joistain kohti "kiinni" metallissa ja metalli ei anna periksi helposti.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... c&start=45
Ei ole meinaan liian helppoa ooppelisteillakaan
edit: Luin ketjun loppuun ja hiljaseks veti.
Ennen koiralta kusi loppuu kun saappi hajoo
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
samoin matkapuhelinfoorumin puolella turboterminaattori oli perustamassa omaa kännykkä firmaa, oli komeet suunnitelmat miten aikoo tehdä kännyköiden piirilevyt ymskarvalakki kirjoitti:No miksi ihmeessä se piti sitten pois potkia? Pieni kevennys olisi aina välillä paikallaan, vai alkoiko hommassa olla jo terrorisoinnin maku?koshh kirjoitti:Joo tolta turboterminaattorilta lähti kyl semmosta juttua, että ei hyvää päivää.
BMW 525iA Touring Executive
Voi s**tana..!
Rtcf kirjoitti:Tottakai se menee sinne minne se helpoiten pääsee. Ja tosta männänrenkaista niin että eikös niiden tehtävänä ole tiivistämisen lisäksi myös hiukan "määrätä" yläkuolokohtaa, tai siis jos ajatellaan että otettaisiin männänrenkaat pois niin sillonhan mäntä olisi ns. vapaampi liikkumaan ja nousisi hieman ylemmäksi tai ainakin ylhäälle päästäessä hidastuminen olisi pikemminkin yksi pysäytys, kuin "portaaton" tasainen hidastuminen.