Polttomoottoritekniikan perusteet I (5op)

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Eiiii!!!! Ton on pakko olla joku vitsi 8O Mist tollasii syntyy :cry:
900 S -90
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joo toi heppu kyllä vedättää koko porukkaa täysin mestarillisesti. :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Vaan kun jätkä tuntuu olevan ihan tosissaan 8O .

Käyttäjätiedoista muuten löytyy linkki kotisivulle ja kotisivuilta löytyy linkki irc-galleriaan. Noilla kotisivuillakin on vähän levotonta juttua paikka paikoin, muutakin kuin samojen opel-juttujen toistoa.

Jos koko juttu on vedätystä, niin aika paljon vaivaa sen eteen on nähty.
#1970
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Tuosta sain parhaat naurut ikinä.... :lol:

"Halpis madallus jouset tai iskarit"

Ja kaveri väittää olleensa autonasentaja kurssilla.
Nyt mää ymmärrän joidenkin merkkiliikkeiden huoltotoiminnan. :D
Viimeksi muokannut MacTurbo, Pe Maalis 24, 2006 09:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Ihme huuruilua, luuleeko tuo vielä kaiken lisäksi olevansa serbialainen 8O

Heh, irc-gallerian mukaan jampan parhaat kaverit on lisäravinteet :lol:
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Johan on paksua tekstiä, voiko joku tosiaan olla noin yksinkertainen?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
persetinpersetti
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 15:01
Paikkakunta: Joensuu

Re: Polttomoottoritekniikan perusteet I (5op)

Viesti Kirjoittaja persetinpersetti »

Jussi kirjoitti:
Jos sulla on vaikka männänrenkaat poistettu, niin tällöin sun männän paino laskee. Ja kun ne on tehtaalla laskeneet että minkä lujuset ja "kokoset" kampiakselin tiivisteet pitää laittaa että se kampiakseli pyörii halutulla tavalla. Sitten jos niitten kampiakselissa olevien mäntien paino laskee, saa tällöin koko systeemi (kampiakseli+männät+kiertokanget) vähemmän painoa ja pystyy helpommin liikkumaan ei-halutulla tavalla myös ylös-alas suunnassa, koska tällöin stefa ja sunmuut tiivisteet saavat aivan eri painoisen rasituksen. Ja nyt mitä vielä voisin sanoo on se että, Ne tiivisteet kun eivät muotoudu ihan heti sen uuden liikkeen mukaan mitä kampiakseli tekee. Tällöin syntyy välyksiä ja Välykset antavat kampiakselille lisää tilaa "heilua" epäluonnollisesti. Vaikka tietty kampiakseli on myös joistain kohti "kiinni" metallissa ja metalli ei anna periksi helposti.
Lukeekaa täältä lisää:

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... c&start=45

Ei ole meinaan liian helppoa ooppelisteillakaan :)
Voi himputinpimputti! Saa tosi hyvät naurut, lukee vaikka vain muutaman sivun. :lol: :lol: :lol: "lähempä tästä ruuvailemaan turhia männänrenkaita pois muutaman lisähevosen toivossa" :lol: :lol: :lol: Ei vitalis menee scräpit housuun.

edit: Luin ketjun loppuun ja hiljaseks veti. :cry:
Ennen koiralta kusi loppuu kun saappi hajoo
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mistä noita venyviä runkolaakeri pukkeja saa..?


:D
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
citizen
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Maalis 16, 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja citizen »

Voi äitee!!! 8O :?

Pari vuotta sit oli btcf foorumilla hyvin saman oloinen kaveri, nickname oli turboterminaattori.
Jutut oli tuota samaa luokkaa. Sai sit viimein ikuiset bannit koko foorumille.
9-3 2.0i SE vm-99
koshh
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 10:49
Paikkakunta: Oravasaari

Viesti Kirjoittaja koshh »

Joo tolta turboterminaattorilta lähti kyl semmosta juttua, että ei hyvää päivää. :D
Saab 96 V4 Super -78
Saab 9000 Aero -95 VI**N TCS Steg X Evo
Saab 9000 2.0t -97
Saab 9000 2.0t -97
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

koshh kirjoitti:Joo tolta turboterminaattorilta lähti kyl semmosta juttua, että ei hyvää päivää. :D
No miksi ihmeessä se piti sitten pois potkia? Pieni kevennys olisi aina välillä paikallaan, vai alkoiko hommassa olla jo terrorisoinnin maku?
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

pahasti on asiat, jos tommosia alkaa väijyä foorumeilla.. ja sitte joku sanoo, että moderointi on turhaa.. juu ei.. kiitoksia scf:n modeille, ettei tämmöstä tapahdu..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Tän jutun on pakko olla joku heitto ? Tietääköhän pojan äiti, että pikku-nuppu leikkii suurta "thuuning-miestä" ??:)
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

karvalakki kirjoitti:
koshh kirjoitti:Joo tolta turboterminaattorilta lähti kyl semmosta juttua, että ei hyvää päivää. :D
No miksi ihmeessä se piti sitten pois potkia? Pieni kevennys olisi aina välillä paikallaan, vai alkoiko hommassa olla jo terrorisoinnin maku?
samoin matkapuhelinfoorumin puolella turboterminaattori oli perustamassa omaa kännykkä firmaa, oli komeet suunnitelmat miten aikoo tehdä kännyköiden piirilevyt yms :D
BMW 525iA Touring Executive
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Voi s**tana..! 8O

Kuva
Rtcf kirjoitti:Tottakai se menee sinne minne se helpoiten pääsee. Ja tosta männänrenkaista niin että eikös niiden tehtävänä ole tiivistämisen lisäksi myös hiukan "määrätä" yläkuolokohtaa, tai siis jos ajatellaan että otettaisiin männänrenkaat pois niin sillonhan mäntä olisi ns. vapaampi liikkumaan ja nousisi hieman ylemmäksi tai ainakin ylhäälle päästäessä hidastuminen olisi pikemminkin yksi pysäytys, kuin "portaaton" tasainen hidastuminen.
Kuva Kuva
Vastaa Viestiin