kyllä sääliksi käy vanhempiani.

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Keskikulutukset on noissa suoraan kaasupolkimen asentoon.. Manuaalia kun ajaa maltillisesti ei ota kiihdytyksissä valoista ensin lähtöjä niin keskikulutus 10litran pintaan joka oli myös aikoinaan 1.3corollani kulutus mutta sillä pitikin ajaa aina kaasupohjassa.. :lol:
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Enhän minäkään väittänyt, että jatkuva keskikulutus seka-ajossa olisi seiskan pintaan. Kaupungissa menee sellaista 12:sta ja matkassa yleensä sellaista hieman päälle kahdeksaa.

Tässäpä meidän auton käppyrää viimeisen vuoden ja ~15000 kilometrin jäljiltä. Siinä on joka ainoa tankkaus. Tietenkin niiden kuukausien kohdalta puuttuu palkki jolloin ei ole tankattu täyteen kertaakaan.

http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=3193

Kilometrit koostuvat keskimäärin 70%:sti kaupunkiajosta. Mutta esim. maaliskuussa ei tullut matkaa kuin muutama sata kilometriä.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2839
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

2 litranen hieman piristetty turbotonnari menee 10l/100km seka-ajossa mainiosti.

maantiellä tai moottoritiellä kulutus pyörii siellä 7-9l tuntumassa.

Jännä että tuo seka-ajon kulutus pysyy noinkin kurissa, vaikka kiihdyttelen kaasupohjassa tavoitenopeuteen (nopeusrajoitus) erittäin usein ;).
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Coltti kirjoitti:

Jännä että tuo seka-ajon kulutus pysyy noinkin kurissa, vaikka kiihdyttelen kaasupohjassa tavoitenopeuteen (nopeusrajoitus) erittäin usein ;).

Kyseinen menetelmä opetetaan myös taloudellisen ajon kurssilla, mitähän ne sanoisi jos sinne menisi oikesti tehokkaalla autolla :twisted:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:No ei mene tonnari matka-ajossakaan 6.9-7.2 kuin hinaamalla. Jos ajaa alamäkeen myötätuulessa 70km/h niin voi päästä sinne kasin pintaan.
Älähän nyt..! :lol: Ajoinhan itse tuon yhden -93:sen airon Järfällasta (huom! mukaanlukien tukholman köröttelyt ruotsin puolella) Turun kautta tänne Vaasaan keskikulutuksen ollessa 7,3. KESKEN TALVEA!

(Jeeps, nollasin tietokoneen kaupan jälkeen.. :wink: )

Ja niin, nopeuksista sen verran että sallitut +10-15km/t. Noin. 2henkilöä ja ylimääräinen rengassarja vanteilla. 3 isoa lisävaloakin. Ja vetokoukku paketissa..! Kuva :lol:
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Joutui oikein hakemaan autosta kirjanpidon :)

19.2 - 1.4.06

3058km / 222,39l eli 7,27

-86 turbolla, laatikko on "sopivilla" välityksillä (n. 2,2-2,3krpm @ 100km/h), muuten vakio.

Kyllä tuolla alle 7 kesällä ajelee, tai jos ei joutuisi kaupungissa pyörimään ;)

se zf:n jäteöljyvatkain kyllä hukkaa tehoa ihan kiitettävästi, vaimon iA kun vie yli kahdeksaa vaikka se ei aja juurikaan kaupungissa.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Tri-Lo kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:No ei mene tonnari matka-ajossakaan 6.9-7.2 kuin hinaamalla. Jos ajaa alamäkeen myötätuulessa 70km/h niin voi päästä sinne kasin pintaan.
Älähän nyt..! :lol: Ajoinhan itse tuon yhden -93:sen airon Järfällasta (huom! mukaanlukien tukholman köröttelyt ruotsin puolella) Turun kautta tänne Vaasaan keskikulutuksen ollessa 7,3. KESKEN TALVEA!

(Jeeps, nollasin tietokoneen kaupan jälkeen.. :wink: )

Ja niin, nopeuksista sen verran että sallitut +10-15km/t. Noin. 2henkilöä ja ylimääräinen rengassarja vanteilla. 3 isoa lisävaloakin. Ja vetokoukku paketissa..! Kuva :lol:
to "ng900aero":
...nii saatana, ettästiijät! :roll:
Vaikka miten nälkä on, ei sitä nyt tarvii höperehtämään ruveta!
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti: Ja niin, nopeuksista sen verran että sallitut +10-15km/t. Noin. 2henkilöä ja ylimääräinen rengassarja vanteilla. 3 isoa lisävaloakin. Ja vetokoukku paketissa..! :lol:
No siellä ylämaalla (pohojammaalla) ei pahemmin mäkiä ole :lol:
Ja taisi tuullakin sopivasti lännestä kun kotiinpäin ajelit, eihän siellä ole kuin peltoa niin pääsee tuuli kunnolla puskemaan vauhtia :lol:

Edit: itsekin pohojalaane :D
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Haza kirjoitti:
-86 turbolla, laatikko on "sopivilla" välityksillä (n. 2,2-2,3krpm @ 100km/h)
tuo on kyllä syslerissä hienoa kun 120 vauhdissa kierrokset on 2000:ssa

ja alta 80 vauhdit körötellään siellä 1100-1500rpm, on kyllä niin pirun hiljanen, ja heti ku helppaa kaasusta nii menee tyhjäkäynnille, saabissa kun huudattaa niitä kierroksia niin kauan ku kone jarruttaa
BMW 525iA Touring Executive
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2839
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ei ainakaan tuo -89 tonttu pottoainesyöttöä katkaise missään tilanteessa...

Kyseinen ominaisuus tuli vissiin vasta lh 2.4.2:seen.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

9-5T kirjoitti:
Mäksä kirjoitti:tuo on kyllä syslerissä hienoa kun 120 vauhdissa kierrokset on 2000:ssa
Mites mittarivirhe? Kaverin letukassa 120 mittarissa 97 todellinen.
9300 nokialainen+ navicore näyttää mittarivaudin ollessa 120 ni 116 eli 4km/h valehtelee.

muijan letukassa kans vihre on tota luokkaa
BMW 525iA Touring Executive
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Mimmi kirjoitti:Tonttu katkaisee polttoaineensyötön moottorijarrutuksessa, eli kulutus on silloin 0.
Tekeekö mun -91 TA tuota myös..? :? (mielestäni ei kulutusmittaria katsellessa?)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Mimmi kirjoitti:Tekee. Kierrosten laskiessa noin 1500:aan, kytkeytyy polttoaineensyöttö takaisin.
Kulutusmittarihan näyttää jälkijunassa arvoja.
Aaa.. :idea: Aivan! Jo tuntuu paremmalta. :lol:
Vastaa Viestiin