Päivän hyvä työ

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
9000CS...
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Rattijuopumusepäilyistä pitää soittaa aina poliisille mielestäni.
Itse olen muutaman kerran soittanut ja molemmilla kerroilla aivan aiheesta eli epäilykset eivät ole osoittautuneet turhiksi.
wesku kirjoitti:esim. ohittamisesta haaveilevan jättäminen kauas taakse kiihdyttämällä nopeusrajoituksen vaihtuessa tai nopeuden pumppaaminen jonossa vetämällä välin kiinni paikassa jossa joku pelle pääsisi muuten etuilemaan...
Siis joku haluaa mennä sinusta ohi, niin jätät hänet "haaveilemaan" kiihdyttämällä itse? Joku on menossa ohi sinun eteesi, niin ajat edellä olevan puskuriin ettei toinen pääse siihen? Ymmärsinkö oikein? Toivottavasti en.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ihan hyvän työn teit, ei siinä mitään.

Pakko kuitenkin muistuttaa, että soittakaa vasta sitten kun olette varmoja millaisessa kunnossa kuski on. En tällä tarkoita sitä, että sitä autoa pitää seurata kotiovelle asti vaan, että voitte poliisille varmuudella sanoa millaisessa kunnossa kuljettaja on.

Mulle on nimittäin tultu yöllä töiden jälkeen räikät päällä Annin viereen, kun olen syömässä grilliruokaa. Pukattiin ensin pilli suuhun ja sen jälkeen selitettiin mistä on kyse. Oli joku soittanut huoltoasemalta, että sieltä lähti tummansinisellä Saabilla humalainen mies. Tuntomerkit olikin sitten siinä, että kuljettajaa ei tunnistettu, ei ollu antaa rekkaria. Korneinta koko hommassa oli se, että en ollut käynyt ko. huoltoaseman lähelläkään :?
Viimeksi muokannut dimebak, Ti Huhti 11, 2006 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Ddeccard
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Ddeccard »

Joo, los skoudet vain perään jos epäilee että kuski on kännissä. Parempi katsoa kuin katua.

Itse lähdin kerran kuljettajaksi karhupuistosta, ja ennen kuin hyppäsin ohjastajan penkille, pidin yhden matkustajan olutpulloa kädessä. Eikös siinä joku ollut soittanut poliiseille, ja muutaman sadan metrin jälkeen jouduin puhaltamaan. No hätä kun ei kerran ollut veressä paljon muuta kuin plasmaa ja hemoglobiinia (alc.vol. 0%).

Meinasi sitten tulla muita ongelmia, kun matkustajat taasen olivat liikkeellä siinä viiden richterin asteikolla. **ttuilivat poliiseille, haistattelivat ohikulkijoille ja muutenkin käyttäytyivät erittäin epäilyttävästi. No onneksi konstaapeleilta löytyi ymmärrystä kuljettajaaa kohtaan ja poistuivat naureskellen. 8)
--
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes; Or should I?
You know what I'd like to be?
I mean if I had my goddam choise, I'd just be the catcher in the rye and all.
t-lahdenmaki
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Täysin oikein toimittu. Kyseessä on erittäin vakava asia, siis meidän kaikkien tielläliikkujien turvallisuus eikä sen kanssa ole leikkimistä!
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
hewidero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Tein kans tänään päivän hyvän työn. Vein päivällä lehtiä roskiskatokseen. Siinä kun keräyspaperilaatikkoon laitoin lehtiä, niin osu silmään siellä hyväkuntoinen Hellan takaspoileri. No pitihän se sieltä ottaa, ja heti ei sytyttänyt että sehän saattaa olla jostain nyysitty ennen kun huomasin parkkiksella spoikattoman v**kkarin. Noo AKE:n rekisteritiedustelusta omistaja selville ja sitä kautta puhelimella yhteyttä. Oli kuulemma asiasta tehnyt jo rikosilmoituksmenkin ja kiitteli kovasti. Palautin spoikan omistajan autolle ja siinä siis mun päivän hyvä työ. 8)
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
wesku
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja wesku »

9000CS... kirjoitti: Ymmärsinkö oikein? Toivottavasti en.
Ihan hyvä periaate liikenteeseen on että jos joku haluaa aikaisemmin perille pitää lähteä matkaan aikaisemmin. Joillekin vain se ei näytä menevän jakeluun.
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

wesku kirjoitti:
9000CS... kirjoitti: Ymmärsinkö oikein? Toivottavasti en.
Ihan hyvä periaate liikenteeseen on että jos joku haluaa aikaisemmin perille pitää lähteä matkaan aikaisemmin. Joillekin vain se ei näytä menevän jakeluun.
Ja sekö on sitten sun tehtävä huolehtia siitä liikenteessä? Ei juma 8O

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
twisu
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja twisu »

Tulipa tästä aiheesta mieleen, että mut on kerran pysäytetty ja puhallutettu oikeen pillit päällä, kun joku "valveutunut kansalainen" oli kuulemma soittanut että ajan ihan päin helvettiä =)
900 T8 SEDAN -87
wesku
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja wesku »

peinu kirjoitti:]Ja sekö on sitten sun tehtävä huolehtia siitä liikenteessä? Ei juma 8O

Jokaisen tehtävä on huolehtia itse omasta ajamisestaan. Minun periaatteisiini ei kuulu väistellä perääntunkijoita, pyrähtelijöitä, jonossa etuilijoita, kiilareita, pelleilijjöitä eikä pussittajiia. Ikävä kyllä Suomessa on yleensä liian kilttiä porukkaa liikenteessä. Sen johdosta täällä on aivan liian paljon porukkaa jotka ovat tottuneet ajelemaan jatkuvasti "hiukan nopeammin" ohitellen koko ajan etuillen ja muiden ajoa haitaten. Sitten kun eteen sattuukin joku joka ajattelee tyyliin mitäs siinä tunget miinä olin täällä ensin, joillakin menee hermot siihen malliin että pitää yrittää soittaa vaikka poliisit apuun vaikka oma ajonsa ei taatusti ole ollut lähelläkään laillista. Parempi liikenteessä itsekkyys kuin läheisriippuivuus ;)
Vastaa Viestiin