Bilteman fillarit

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

citizen kirjoitti:
Saab04 kirjoitti:
citizen kirjoitti:No mikähän tuosta Bilteman pyörästä sit tekee niin huonon?
Käsittääkseni toi on koottu ihan kelpo osista, Shimano Nexus vaihteet ym.
Noi on jotkut Shimanon halpis vaihteet, eli ei hyvät.

Mutta varsinkin lapsille noi bilteman pyörät ovat varmasti hyviä.
Mitenköhän ne eroaa esim. Crescentissä olevista Shimano Nexus vaihteista?

http://www.crescent.fi/pages/bicycle.asp?brandid=39527
Sorry, pieni moka. Kyllähän nuo ovatkin ihan hyvät vaihteet..
Kuvittelin että pyörä on 21/24 vaihteinen... Noissa bilteman halvoissa pyörissä on myös halvat Shimanon vaihteet... Toki onhan biltemassa myös kalliimpia pyöriä missä on jo laadukkaat shimanon vaihteet.
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Eskin kommentti on hyvä. Ennenkuin käy ostamassa halpisfillarin niin kannattaa lukea läpi se TM:n testi. siinä näkee heti, miten suuria eroja halvoissakin pyörissä on, voi sieltä ihan kelpojakin löytyä joukosta, mutta paskaa pääosin.

Niin tietysti jos pyörä tulee jollekin lapselle jolle pyörä jää 1-2 vuodessa vanhaksi niin silloin on varmaan ihan sama, ostaako biltemasta.

Se että pyörän vaihtajassa lukee shimano ei takaa laatua. Shimanollakin on ihan paskaa ne halvimmat vaihteet (siis ns. ratasvaihteet 21-> vaihdetta), nää napavaihteethan on aika pommin varmoja. Mutta pyörässä on muitakin todella tärkeitä osia, kuin takavaihtaja, joka takaa sen laadun. Yleensä näissä halpiksissa on se takavaihtaja shimanolta mutta kaikki muut osat onkin ihan jotain muuta. Napojen, kasettikeskiön, kampien ja ohjauslaakereiden laadulla on todella suuri merkitys!

Jos haluaa siis aikuiselle ostaa kestävän pyörän (enemmän kuin 2 vuotta) niin suosittelen ostamaan pyörän, johon laittaa vähintään sen 300 euroa kiinni (siis jos haluaa maastopyörän). Peruspyöriä joissa napavaihteet saa jo halvemmallakin. Mutta käväisy esim. pyöriin erikoistuneista liikkeestä saa sitä apua ja tietoa!

Polkupyörätukku on hyvä liike aloittaa pyörän etsiminen. Sieltä saa hinta/laatusuhteeltaan hyviä pyöriä, ja sieltä saa ennen kaikkea tietoa!
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Suomen polkupyörätukku ei ole missään hyvässä maineessa.Onhan liike saanut varoituksia "alennus" hinnoistaan.Fillari-foorumilla kun käyttää hakua niin enemmän selviää.Se tm:n testissäkin ollut polkypyörä maksoi kuitenkin yli 400 euroa.
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

tomaatti kirjoitti:Suomen polkupyörätukku ei ole missään hyvässä maineessa.
Pitää paikkansa.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
citizen
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Maalis 16, 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja citizen »

tomaatti kirjoitti:Suomen polkupyörätukku ei ole missään hyvässä maineessa.Onhan liike saanut varoituksia "alennus" hinnoistaan.Fillari-foorumilla kun käyttää hakua niin enemmän selviää.Se tm:n testissäkin ollut polkypyörä maksoi kuitenkin yli 400 euroa.
Ihmettelin kanssa noita polkupyörätukun hintoja.
Samalla hinnalla (400-500e) saan paikallisesta urheiluliikkestä 7 vaihteisen Crescentin tai Nopsan.

En siis keksi yhtään syytä miksi tilata tuolta.
9-3 2.0i SE vm-99
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

pade kirjoitti:Sanon ihan suoraan että älä ihmeessä osta Bilteman fillari tohon hintaan. Se on rikki ihan heti ja korjauskustannukset on nopeesti samat ku oisit heti ostanut kunnon fillarin.
Fillareissa fakta on se, että halvalla ei saa hyvää !
Allekirjoitan tuon täysin. Ittellä on pyörät ollu aina edellistä kalliimpia ja mitä kalliimpia ovat olleet sitä paremmin on kestäny. Jopa minun kokoisen "atleetin" alla (lue:gotletin) :lol:

Suosittelen lämpimästi pyöräkaupoissa käyntiä ja vertailemalla eri pyöriä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Noh, entäs tuo "suomalainen laatupyörä" Tunturi? Ainuttakaan osaa ei enään tehdä suomessa, vaan rungot tulee Kiinasta ja vaihteet, ynnä muut hilppeet hing hong, king kong maista. Lopuksi kaikki palikat matkaa Unkariin, jossa fillarit kasataan ja pakataan. Sitten ne rahdataan Runosmäkeen Tunturin tehtaalle ja lähetetään jälleenmyyjille. Ja ostaja ostaa tyytyväisenä sen suomelipun logolla varustetun kalliin kiiturin.

Niin se maailma muuttuu...
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
citizen
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Maalis 16, 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja citizen »

Saabisti-76 kirjoitti:Noh, entäs tuo "suomalainen laatupyörä" Tunturi? Ainuttakaan osaa ei enään tehdä suomessa, vaan rungot tulee Kiinasta ja vaihteet, ynnä muut hilppeet hing hong, king kong maista. Lopuksi kaikki palikat matkaa Unkariin, jossa fillarit kasataan ja pakataan. Sitten ne rahdataan Runosmäkeen Tunturin tehtaalle ja lähetetään jälleenmyyjille. Ja ostaja ostaa tyytyväisenä sen suomelipun logolla varustetun kalliin kiiturin.

Niin se maailma muuttuu...
Aivan.
Se mulla tän topicin idea olikin, että miksi maksaa samoista osista 200e enemmän jos kyljessä on jonkun "laatumerkin" tarrat.
Mut jos noi B-kaupan fillarit kerta on oikeesti ihan pa..koja niin antaapa sit olla.

Ei oo vaan tullut kovin montaa kommenttia jossa kirjoittajalla olis omakohtaista kokemusta Bilteman pyörästä. Enemmänkin mutu juttuja.
9-3 2.0i SE vm-99
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

En ole pyöräasiantuntija mutta vaimolle hankittiin viime kesänä Polkupyörätukusta Inseran naisten hybridi, vaihteita ties kuinka paljon jne. On melkoinen pikakiituri, kevyt polkea, jarrut ja vaihteet toimivat hienosti jne. maksoi jotain alle 300e (olisikohan ollut tarjouksessa 280e), ja on hintansa väärti ainakin tuollaiseen yleiskäyttöön, ja nopea :lol:
petteri
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 18:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja petteri »

Mulla oli sellainen Biltema maastopyörä, high sierra. Maksoi kaikki 160 €. Hyvin kesti työmatkat ja baarireissut neljän vuoden ajan ennenkuin joku sosialisoi sen pyörätelineestä, prkl..
#2502
9000cs 2.0t -97
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Pojalle juuri ostin Biltemasta 24" alurunkoisen 21v pyörän - hinta laatusuhde oli kohillaan - samoilla osilla olevasta pyörästä olisi joutunut maksamaan muualla huomattavasti enemmän.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

ng900aero kirjoitti:En ole pyöräasiantuntija mutta vaimolle hankittiin viime kesänä Polkupyörätukusta Inseran naisten hybridi, vaihteita ties kuinka paljon jne. On melkoinen pikakiituri, kevyt polkea, jarrut ja vaihteet toimivat hienosti jne. maksoi jotain alle 300e (olisikohan ollut tarjouksessa 280e), ja on hintansa väärti ainakin tuollaiseen yleiskäyttöön, ja nopea :lol:
Samaiselta pohjalta minäkin moista mainostin :oops: . Velosport on kumminkin tavan fillaristille hieman kallis :oops:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

pade kirjoitti:
citizen kirjoitti:No mikähän tuosta Bilteman pyörästä sit tekee niin huonon?
Käsittääkseni toi on koottu ihan kelpo osista, Shimano Nexus vaihteet ym.
Ainoa osa joka SAATTAA tossa Bilteman fillarissa olla edes jonkun laatustandardin mukainen on juuri tuo takanapa/vaihteenvalitsin.
Muilta osin kyllä ainakin mun silmiin aika karua katsottavaa. Esim. kampisarja ja keskiölaakeri Suntour ja joku hinghong. Kokemuksesta tiedän,että nämä ei kauan kestä. Ehkä juuri satunnaisessa kauppa-ajossa mutta jos vähänkin enemmän ajaa niin... :roll:
Toi "ohjauslaakeri: teräs" vaikuttaa kanssa tosi lupaavalta. Samoin etunapa on ties missä valmistettu halpis tarvikenapa.

Niinkuin tässä joku totesi jo aikaisemmin, monet kunnon fillarikaupat ei edes huoli näitä huoltoon koska ovat kerta kaikkiaan aivan hirveitä vehkeitä.

Kauppafillariks saattaa sopia hyvin muuhun käyttöön en missään nimessä hankkisi.

Tämä oma kokemus kuuden vuoden duunin jälkeen fillarikaupassa.. :roll:
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ei ne laatuosatkaan aina kestä mutta kestää ne huomattavasti pidempään kuin kuin "halpikset". Itsellä tosin oma kokemus parempien osien kestämisestä kohdistuu lähinnä Shimano XT-osiin mutta kuitenkin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

http://murobbs.muropaketti.com/thread.j ... ead=436127 Siinä jonkinverran keskustelua ko. pyörästä.

http://rocsport1.hel.fi.magenta.net/vb/ ... hp?t=21235 Tuo kannattaa lukea. Itse luin ton enkä ikinä edes harkitsisikaan Bilteman pyörää omalle lapselleni. Ne kun pyöräilevät pitkin ja poikin metsiä ja hyppivät missä sattuu.

ÄLKÄÄ OSTAKO HALPISPYÖRIÄ (paitsi jos sitten käytte kerran kaks viikossa kaupassa ettekä ylitä 20km/h nopeutta, ettekä hypi mistään ja varaudutte sairaalareissuun)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Itse olen hommannut kaksi viimeisintä pyörää (aikahaarukka n. 10v) Suomen Polkupyörätukusta ja merkki on ollut Insera ja malli hybridi (24 ja 8 vaihteiset). Olen ollut erittäin tyytyväinen! Ja kyllä muuten kestää...Ensimmäisellä hybridillä ajelin hurjina nuoruusvuosina pari 1-2kk pitkää reissua (pituudet n. 2000-3000km), eli kamaa oli satula- ja tankolaukuissa varmaan pari-kolmekymmentä kiloa ja itse painoin silloin n. 85-95 kiloa. Tähän tietysti vielä päälle normaalit arkiajot, tuohon aikaan ajoin about kaikki alle 30km matkat fillarilla. Ainoa vika ensimmäisessä fillarissa oli keskiön kuulalaakerin hajoaminen (yksi kuula halkesi), sekin "saattoi" johtua siitä, että olin just edellisviikolla ajanut fillarilla melkein rungon vaakatankoon ylettyvässä merivedessä (meinasi nousuvesi vähän yllättää...) ja oli vaseliinit vähän heikossa hapessa, kun keskiö avattiin paikallisessa pyörähuollossa Orkneyn saarella :)

Ekan fillarin vei varas, toinen ollut nyt "hiukan" vähemmällä ajolla viimeaikoina. Ainut vika tuossa on ollut takavanteen heikohko kestävyys silloin, kun vielä aktiivisesti ajelin. Eli kerran on oiottu liikkeessä, mutta eipä kestänyt kauaa. Vanne on muuten ihan laatumerkki, jota näki "laatupyörissäkin", mutta ei vaan oikein kestä(nyt).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin