Koeajossa Audi A6
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Koeajossa Audi A6
terve
kävin kaverin kanssa koeajamassa uuden A6:n ihan sen vuoksi, kun tälläkin palstalla meuhkataan kuinka hyviä audit ovat. Kaveri oli mukana objektiivisuuden vuoksi. Malli oli 2,0 T eli kaiketi hinnat alkaen. Onhan se hyvä auto täytyy myöntää: hiljainen, laatutuntuma erinomainen, hyvän näköinen, jämäkkä, tomaatissa 7 pykälää jne. Mutta, mutta miinuksiakin on: penkit aivan surkeat, kojelaudan ergonomiassa parannettavaa, ei ajettavuuskaan niin ihmeellinen ole. "Konetta" en edes vertaillut omaani. . konepellin alla säksätti pikkunen nelosmoottori, joka kuulosti ihan diiseliltä. Kyllä tollanen A6 pitää ottaa vähintään turbokutosella. Mielestäni Saabissa on paljon enemmän autoa vastaavalla rahalla (52.000 euroa), mutta makuasioita nämä loppuviimeksi on.
9-5 Nordic
kävin kaverin kanssa koeajamassa uuden A6:n ihan sen vuoksi, kun tälläkin palstalla meuhkataan kuinka hyviä audit ovat. Kaveri oli mukana objektiivisuuden vuoksi. Malli oli 2,0 T eli kaiketi hinnat alkaen. Onhan se hyvä auto täytyy myöntää: hiljainen, laatutuntuma erinomainen, hyvän näköinen, jämäkkä, tomaatissa 7 pykälää jne. Mutta, mutta miinuksiakin on: penkit aivan surkeat, kojelaudan ergonomiassa parannettavaa, ei ajettavuuskaan niin ihmeellinen ole. "Konetta" en edes vertaillut omaani. . konepellin alla säksätti pikkunen nelosmoottori, joka kuulosti ihan diiseliltä. Kyllä tollanen A6 pitää ottaa vähintään turbokutosella. Mielestäni Saabissa on paljon enemmän autoa vastaavalla rahalla (52.000 euroa), mutta makuasioita nämä loppuviimeksi on.
9-5 Nordic
MB 220 cdi A vm 2013
Re: Koeajossa Audi A6
Nykyään tilanne on vain sellainen, että ainoa turbokuutonen minkä a6:seen saa, on diesel. Vanha 2.7biturboa sai ainoastaan vanhempaan malliin. Nykykopassa on ollut alusta saakka 3.2FSI sen tilalla9-5 Nordic kirjoitti: Kyllä tollanen A6 pitää ottaa vähintään turbokutosella.
9-5 Nordic
Niin, paljonko enemmän voi autolta pyytää...Onhan se hyvä auto täytyy myöntää: hiljainen, laatutuntuma erinomainen, hyvän näköinen, jämäkkä, tomaatissa 7 pykälää jne
Tietty jos ne penkit ovat todellakin niin surkeat, niin se on piiitkä miinus.
Jos vaihtokauppoja saisi tehdä Saabin ja Audin välillä, niin minulle kyllä kelpaisi se Audinkin ergonomia jos sais ottaa hiljaisuuden tilalle...kojelaudan ergonomiassa parannettavaa
Audiin sentään saa ne sporttipenkit kohtuurahalla ja ne on kyllä sitten hyvät. Vakiopenkit on kyllä heikohkot.Ysivee kirjoitti:Niin, paljonko enemmän voi autolta pyytää...Onhan se hyvä auto täytyy myöntää: hiljainen, laatutuntuma erinomainen, hyvän näköinen, jämäkkä, tomaatissa 7 pykälää jne
Tietty jos ne penkit ovat todellakin niin surkeat, niin se on piiitkä miinus.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Noh, kyllä niihin pari tonttua uppoaa ja ovat sen jälkeen kangasta. Mutta ovat kyllä helvetin hyvät, mutsin kutosesta ne löytyy ja täytyy todeta, että sähkönen ristiseläntuensäätö (ylös, alas ja voimakkuus) on todellinen aarre. Kun vielä se etuosa penkistä säätyy, niin saa reisille mukavasti tukea.kimmop kirjoitti:Audiin sentään saa ne sporttipenkit kohtuurahalla ja ne on kyllä sitten hyvät. Vakiopenkit on kyllä heikohkot.
Minusta jännä huomio on, että monet ottavat Audiinsa normipenkit nahalla, joka maksaa sen 4ke. Kun 3.8ke on sporttipenkit alcantara/nahka yhdistelmällä, joka minusta vie voiton 100-0. Alcantara on tullut todistettua käytössä helvetin mukavaksi ja laadukkaaksi.
Ja tuo 3.2FSI on helvetin hieno laitos, toki Turbon viripotentiaali puuttuu, mutta taasen kutosen sitkeys alhaalta asti ja äänet ylhäällä palkitsevat. 7-lovinen laatikko? Hmm...ettei kysessä ollut sitten se Multitronic, eli portaaton, jossa "teennäiset" vaihteet mahdolliset. Minusta audi käyttää edelleen nimittäin 6-lovisia tiptronic tai DSG-vaihteistoja.
Minusta kojelaudan ergonomiassa ei ole mitään vikaa, näytää hyvältä ja kaikki löytyy loogisesti. MMi-palkitsee pienen totuttelun jälkeen.
Tuohon on pakko yhtyä, samoihin varusteisiin ja tehoon ei pääse kuin lyömällä rutkasti enemmän euroja tiskiin.9-5 Nordic kirjoitti:Mielestäni Saabissa on paljon enemmän autoa vastaavalla rahalla.
9-5 Nordic
PS. Tykkään audista ja ideana ei ollut ylistää sitä mitenkään erityisesti, pidän myös 95:sta erittäin hienona autona!
STCF #3
Audin plussat ja miinukset.
+neliveto
+saksalainen jämäkkyys (manuaali vaihteisto saabin verrattuna)
-penkit aivan pas*** (riippuen varuste tasosta. Silti ilmastointia penkkeihin ei taida saada? Vai miten on?)
-2litran turbo koneen teho ja vääntö,lastuttamalla tietenki korjaantuu vähän (muista koneista ei niin kokemusta)
-jakopää hihna
-kallis huoltaa
Saab 9-5
+teho ja vääntö (2.3 moottoreissa)
+jakopää ketjulla
+hyvät penkit
+paljon varusteita kohtuu hintaan (ainaski ruåttissa )
+virtaviivainen ulkomuoto
+halvat huollot verrattuna VAG vehkeisiin (ainaski ruåttissa )
+biopower moottorin myynti ruotsissa.
-missä neliveto?!
-manuaali laatikko (oudoksutti aluksi saksalaisen jämäkkyyden jälkeen)
Listaa voisi jatkaa molemmissa autoissa loputtomiin. Tässä nyt kuitenki ensin mieleen tulevat. Tämähän on vain minun mielipide. Hyviä autoja on niin paljon ku on ajajia.
Harmittaa vain ku saab on niin naimisissa GM(ooppeli) kanssa. Minusta se nuorennus leikkaus ja kojetaulun muokkaus ei oikein onnistunut 9-5. Kojetauluun tuli enemmän muovia ja jotenki muutenki tylsemmän näköinen. Varsinki uusi navi! Toivottavasti kokonaan uusi malli olis taas edustavampi. Koska lie ilmestyy? 2008?
Seuraavaa autoa ostaessa Audi A6 Quattro on kova vastus saabille.
+neliveto
+saksalainen jämäkkyys (manuaali vaihteisto saabin verrattuna)
-penkit aivan pas*** (riippuen varuste tasosta. Silti ilmastointia penkkeihin ei taida saada? Vai miten on?)
-2litran turbo koneen teho ja vääntö,lastuttamalla tietenki korjaantuu vähän (muista koneista ei niin kokemusta)
-jakopää hihna
-kallis huoltaa
Saab 9-5
+teho ja vääntö (2.3 moottoreissa)
+jakopää ketjulla
+hyvät penkit
+paljon varusteita kohtuu hintaan (ainaski ruåttissa )
+virtaviivainen ulkomuoto
+halvat huollot verrattuna VAG vehkeisiin (ainaski ruåttissa )
+biopower moottorin myynti ruotsissa.
-missä neliveto?!
-manuaali laatikko (oudoksutti aluksi saksalaisen jämäkkyyden jälkeen)
Listaa voisi jatkaa molemmissa autoissa loputtomiin. Tässä nyt kuitenki ensin mieleen tulevat. Tämähän on vain minun mielipide. Hyviä autoja on niin paljon ku on ajajia.
Harmittaa vain ku saab on niin naimisissa GM(ooppeli) kanssa. Minusta se nuorennus leikkaus ja kojetaulun muokkaus ei oikein onnistunut 9-5. Kojetauluun tuli enemmän muovia ja jotenki muutenki tylsemmän näköinen. Varsinki uusi navi! Toivottavasti kokonaan uusi malli olis taas edustavampi. Koska lie ilmestyy? 2008?
Seuraavaa autoa ostaessa Audi A6 Quattro on kova vastus saabille.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Sportteihin saa nahat myös. Olikohan joku erikoisempi nahka joka oli poikkeus, mutta samat päällysvaihtoehdot muuten.Speedou kirjoitti:Mutta siis normipenkkeihin et saa kuin 4ke nahat. Kuten taasen lisärahalla sporttipenkit ja niihin lisähintaan sitten Alcantara/nahat. Eli et saa normeihin alcantaraa, etkä sportteihin nahkaa.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Re: Koeajossa Audi A6
Minä en kyllä tuota A6:sta ainakaan diesel koneella (tässä olikin kommentoitu tosin bensaversiota) minään hiljaisena pitäisi - ihmeellistä jyrinää pitää. Itsellä on ollut aiemmin Audi bensakoneella ja sillä alun kolmattasataatuhatta kilometriä ajanut - päällimmäisenä itselle tulee mieleen, kun Audista puhutaan: hyvä ajaa, mutta kallis ostaa ja korjata.9-5 Nordic kirjoitti:terve
kävin kaverin kanssa koeajamassa uuden A6:n ihan sen vuoksi, kun tälläkin palstalla meuhkataan kuinka hyviä audit ovat. Kaveri oli mukana objektiivisuuden vuoksi. Malli oli 2,0 T eli kaiketi hinnat alkaen. Onhan se hyvä auto täytyy myöntää: hiljainen, laatutuntuma erinomainen, hyvän näköinen, jämäkkä, tomaatissa 7 pykälää jne. Mutta, mutta miinuksiakin on: penkit aivan surkeat, kojelaudan ergonomiassa parannettavaa, ei ajettavuuskaan niin ihmeellinen ole. "Konetta" en edes vertaillut omaani. . konepellin alla säksätti pikkunen nelosmoottori, joka kuulosti ihan diiseliltä. Kyllä tollanen A6 pitää ottaa vähintään turbokutosella. Mielestäni Saabissa on paljon enemmän autoa vastaavalla rahalla (52.000 euroa), mutta makuasioita nämä loppuviimeksi on.
9-5 Nordic
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39